دوشنبه 23 مرداد 1396 - 18:52

رای دادگاه در خصوص مورد مناقشه بین آب و فاضلاب شهری و دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق رای شعبه دوم دادگاه عمومی حقوقی یاسوج آبفای شهری حق هیچ‌گونه ساخت وسازی در اراضی مشهور به چم‌گنجشکی را ندارد.
به گزارش بویرنیوز، رحیم استوار در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: بر اساس رای شعبه دوم دادگاه عمومی حقوقی یاسوج و موافقت رئیس حوزه قضایی دستور موقت مبنی بر منع و جلوگیری از تصرفات و ایجاد مستحدثات و اعیانی در اراضی مشهور به چم گنجشکی توسط منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و آبفای شهری صادر شد.

وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه قضایی دعوی افزون بر 35 میلیارد ریال خسارت به دلیل تخریب درختان و اراضی چم گنجشکی نمود که با توجه به احتمال اثبات ورود خسارت به استناد مستندات ارائه شده قرار دستور موقت مبنی بر منع و جلوگیری از تصرفات و ایجاد مستحدثات و اعیانی در این اراضی توسط منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و آبفای شهری صادر شد.

استوار ابراز کرد: زمین چم‌گنجشکی در سال 81 در یک سند رسمی در دفترخانه توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد ولی امروز بدون اینکه آبفای شهری و یا هر نهاد دیگری معوض آن را در جایی دیگری بدهند ادعای مالکیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه با احداث تصفیه خانه آب شرب یاسوج در منطقه چم گنجشکی مخالف نیستیم بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی متولی آب شرب سالم شهروندان بوده و این مهم از دغدغه‌های همیشگی این دانشگاه است.

استوار ابراز کرد: طبق قرارداد موجود دانشگاه علوم پزشکی و منابع طبیعی زمین چم گنجشکی در اختیار دانشگاه علوم بوده و این محل برای توسعه دانشگاه نیاز بوده ولی متاسفانه آبفای شهری هر روز یک برنامه درست می‌کنند.

معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در صورتی معاوض زمین چم گنجشکی در جایی دیگری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد هیچ حرفی نداریم و طبق نشست‌های مختلفی نیز بر این مسئله توافق کردیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=245697
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما