یکشنبه 13 اسفند 1391 - 11:34

پشت پرده اتهامات اخير دولت علیه سپاه

بویرنیوز:

محمود احمدي رئيس جمهور كشورمان چهارشنبه هفته گذشته سخنانی درباره دخالت سپاه در انتخابات نظام پزشكي بيان كرد كه بار دیگر جنجال جدیدی در کشور ایجاد کرد.رئیس جمهور در حاشیه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره نتایج انتخابات نظام پزشکی گفت: من فکر می‌کنم همه چیز در کشور باید بر اساس قانون باشد و اگر بخواهند از قانون عبور کنند کارشان اعتبار ندارد.
به گزارش سایت تعامل احمدی‌نژاد گفت: اگر نهادها و دستگاه‌هایی هم بخواهند دخالت کنند در مسائل قانونی و فراقانونی عمل کنند، آن هم اعتباری ندارد.وی افزود: نظام پزشکی بالاخره یک قانون دارد و قانون هم کاملا مشخص است و باید از یکی دو نهاد درباره افراد استعلام بکنند.
وی افزود: « این نهاد (سازمان نظام پزشكي) یک نهاد صنفی است و متعلق به جامعه درمانی کشور است و نباید نهادهایی که در آن مسئول نیستند در آن دخالت کنند به خصوص نهادهای امنیتی، اطلاعاتی سپاه و اطلاعاتی غیر سپاه. این نهاد یک نهاد پزشکی است و باید مال خودشان باشد و به جامعه خدمت کنند».
سخنان رئیس جمهور درباره دخالت سپاه در انتخابات نظام پزشکی در حالی بیان شد که وی قبل از برگزاری این انتخابات اعلام کرده بود که « چنانچه روند اصلاح نشود و افرادی که بدون دلیل قانونی رد صلاحیت شده اند با تجدیدنظر احقاق حق نشوند، برگزاری انتخابات خلاف قانون و از نظر اینجانب باطل است»
سوابق چالش هاي احمدي نژاد با سپاه
سخنان اخير رئيس جمهور درباره سپاه از آن جهت حائز اهميت است كه طی سال های اخیر انتقادات وی به این نهاد انقلابی شدت گرفته است.
رئيس جمهور بيستم ديماه و يك روز پس از آنكه حجت الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه از مهندسي انتخابات سخن گفت، در حاشيه هيات دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره مهندسی انتخابات از سوي سپاه گفت: انتخابات مال ملت است. این حرف امام و رهبری است. وي تصريح كرد: تجربه نشان داده است هرکس بخواهد مردم را مدیریت کند مردم او را مدیریت می کنند.
در واكنش به اظهارات رئيس جمهور دو نفر از مقامات سپاه يعني معاون فرهنگي و سخنگوي سپاه مواضع اين نهاد انقلابي در قبال انتخابات را صراحتا اعلام و تاكيد كردند كه سپاه هيچ گونه دخالتي در انتخابات ندارد. حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واكنش به اين حادثه با بيان اينكه بهتر بود رئيس جمهور پیش از هرگونه اظهارنظر، درباره صحت و سقم ادعای خبرنگار مزبور اندکی تحقیق می کردند، گفت: منظور حجت الاسلام سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه به هیچ وجه مهندسی به معنای جابجایی آرا یا مهندسی آرا و دست بردن در انتخاب مردم نیست، اما رسانه های بیگانه که دروغگویی و وارونه نمایی آنها دیگر برای هیچ فرد منصفی قابل انکار نیست، با تحریف سخنان ایشان، اینگونه وانمود کرده اند که آقای سعیدی از مهندسی آرای مردم در انتخابات ها سخن گفته و آن را وظیفه ذاتی سپاه دانسته اند. سردار رمضان شريف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه نیز در واکنش به ادعاهای مطرح شده پیرامون دخالت سپاه در انتخابات گفت: ادعاهای مهندسی شده پیرامون دخالت سپاه در انتخابات محکوم به شکست است.
سپاه اموال خود را واگذار كند
احمدي نژاد آذر امسال نيز از سپاه خواست براي كمك به پيشرفت كشور بخشي از اموال خود را واگذار كند. وي كه در «همایش سراسری فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه» سخن مي گفت،‌ با بيان این ‌که وزارتخانه‌ها با واگذاری اموال و زمین‌های خود به سازمان اموال، می‌توانند به پیشرفت کشور کمک کنند، گفت: «سپاه نیز اموال و زمین‌های فراوانی در تهران و شهرهای مختلف در اختیار دارد که می‌تواند بخشی از آن را تبدیل کرده و مورد استفاده قرار دهد.»
هر چند در برابر اين موضوع هيچ مقام رسمي سپاه موضع گيري نكرد،‌اما منصور حقيقت پور عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت و گو با يكي از روزنامه ها با اشاره به نظامي بودن سپاه گفت: بهتر است رئيس جمهور براي سپاه تعيين و تكليف نكند. اين نهاد زير نظر ولي فقيه است.
پاسخ سپاه به اتهام قاچاق
رئيس جمهور همچنين تيرماه سال 90 در «همايش تخصصي راهبردهاي نوين در پيشگيري و مبارزه با قاچاق كالا و ارز» طي سخناني از مراكزي سخن گفت كه اسكله هاي خارج از كنترل گمرك را در اختيار دارند و دست به جابجايي غيرقانوني و گسترده كالا مي زنند. وي هر چند نامي از سپاه به ميان نياورد اما از اصطلاحاتي همچون «برادران قاچاقچي» استفاده كرد.
در واكنش به اظهارات احمدي نژاد،  سردار جعفري فرمانده كل سپاه استفاده تجاري از اسكله هاي سپاه را بحثي انحرافي خواند كه توسط افرادي كه ذينفع هستند مطرح مي شود. اين مقام عالي رتبه سپاه افزود: اين افراد با مطرح کردن چنين بحثهايي، قصد دارند توجه دولت و دستگاه هاي ديگر را از جايي که قاچاق اصلي کالا اتفاق مي افتد، منحرف کنند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در عين حال تصريح کرد: نيروهاي مسلح به طور طبيعي به دليل وضعيت نظامي که دارند، اسکله هايي نظامي در اختيارشان است که در آنها هيچوقت بحث تبادل کالا صورت نمي گيرد و اين مسايل صحبتهاي انحرافي است که مطرح مي کنند.
پشت پرده اتهامات پي در پي جریان انحرافی
درباره سخنان رئيس جمهور راجع به نهاد انقلابي همچون سپاه سوالي كه مورد توجه است اين كه، این اتهام زنی ها در کجا ریشه دارد؟!  تحلیلگران سیاسی با توجه به رفتارهای جریان انحرافی و بحران سازی های اخیر در فضای کشور، ریشه سخنان رئیس جمهور محترم کشورمان را در این جریان می دانند. چرا که این جریان طی ماه های اخیر به شدت فعال شده و تلاش کرده با هر وسیله ای از جمله به جان هم انداختن قوای سه گانه و حتی نهادهای دیگر مانع خدمتگزاری در کشور شود. اما سوال بعدی که مطرح است این که هدف این جریان از شدت بخشیدن به فعالیت هایش چیست؟
برای پاسخ دادن به این سوال باید به اهمیت مقطعی که این جنجال سازی ها در آن اتفاق می افتد، توجه داشت. جنجال سازی های سیاسی در چند ماه مانده به موعد برگزاری مهم ترین انتخابات کشور یعنی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تنها یک هدف دارد و آن دامن زدن به ناآرامی کشور و احیانا طراحی های ویژه برای این انتخابات است.
این در حالی است که پیشتر برخی تحلیلگران سیاسی، اعتراض احمدی نژاد به رد صلاحیت های انتخابات نظام پزشکی را به عنوان کارت زرد رئیس جمهور به شورای نگهبان برای اخذ تایید صلاحیت لیدر جریان انحرافی دانسته اند. با توجه به این موضوع می توان اظهارات اخیر احمدی نژاد درباره دخالت سپاه در انتخابات نظام پزشکی را قطعه دیگر پازل نقشه جریان انحرافی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده ارزیابی کرد. چرا که این جریان تلاش دارد از راه های مختلف از جمله شایعه احتمال مداخله سپاه در جریان برگزاری انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری در خرداد 92، سلامت این انتخابات را زیر سوال ببرد.
سپاه در نگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری
برای آنکه به رسالت و وظیفه خطیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برهه های مختلف انقلاب اسلامی اشاره داشته باشیم ناگزیر باید به بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(رحمه الله) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره داشت.
امام خمینی(ره)درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند: «سپاه پاسداران كه ركنی بزرگ در پیروزی انقلاب اسلامی است، با اقتدا به مولای خود سید مظلومان، علیه الصلوة و السلام، نجات بخش ملت ایران و اسلام عزیز از شب های تاریك و ظلمانی ستم شاهی بوده و در پاسدارای از انقلاب و هدف های آن عاملی مؤثر و ركنی ركین بوده و هست.»
«نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به حق از بزرگ ترین سنگرهای دفاع از ارزش های الهی نظام ما بوده و خواهد بود.»
«من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می دارم؛ چشم من به شماست، شما هیچ سابقه ای جز سابقه اسلامی ندارید.»
«من به طور جداً و اكید می گویم كه انقلاب و جمهوری اسلامی و نهاد مقدس سپاه پاسداران اسلامی كه به حق از بزرگ ترین سنگرهای دفاع از ارزش های الهی نظام ما بوده و خواهد بود، به وجود یكایك شما (پاسداران) نیازمند است.»
حضرت آیت الله خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب نیز درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند: «سپاه پاسداران در سایه ی روحیه ی انقلابی و معنویتی كه از سرچشمه ی جوشان دل منور و روح مصفای آن امام عارفان و قدوه ی صالحان پیوسته می جوشید و بیش از همه، جوانان رزمنده و خالص سپاه و بسیج را سیراب می كرد توانست نقش تعیین كننده ای را در دفع حمله ایادی استكبار به جمهوری اسلامی ایفا كند و در كنار ارتش و با به كارگیری بسیج مردمی، درس تلخی به دشمنان اسلام بدهد و حفظ و استمرار نظام جمهوری اسلامی را تضمین كند.»
«… سپاه پاسداران انقلاب اسلامی كه مولود مبارك انقلاب اسلامی است، در همه ی جهان پس از صدر اسلام پدیده ی بی سابقه ای است. این پدیده در حقیقت مظهر عینی و مجسمی است برای شعارهای انقلاب اسلامی، شعار ایستادگی در مقابل همه ی قدرت های بزرگ با سلاح اتكال به خدا، شعار غلبه خون بر شمشیر و شعار حركت برای نجات مستضعفان و از همین روست كه سلطه های بزرگ در سراسر جهان با چشم انزجار و نفرت، بدین پدیده ی الهی می نگرند چنان كه به انقلاب اسلامی.»
«سپاه پاسداران نور چشم و عضو اصلی انقلاب است، چرا كه از بطن انقلاب روییده، رشد كرده و رو به كمال است.»
 «برجستگی سپاه، در همراهی «سلحشوری نظامی» با «خلوص معنوی» بوده و همه ی موفقیت ها از هماهنگی این دو ناشی شده است و این عنصر اصلی كه صفت مجاهدان جلیل القدر صدر اسلام و پایه گذاران افتخارات تاریخی اسلام است، همواره باید در سپاه پاسداران حفظ شود.»
آیا رویکرد سپاه تغییر کرد یا مواضع رئیس جمهور؟
مرور سخنان قبلی رئیس جمهور در جمع فرماندهان سپاه و بسیج به خوبی نشاندهنده آن است که انتقادات اخیر احمدی نژاد کاملا تحت تاثیر اطرافیانش شکل می گیرد. به نظر می رسد حلقه اطراف رئیس جمهور محترم خبرهای بی سندی را به وی منتقل کرده و او بدون بررسی صحت و سقم آنان اقدام به اظهارنظر رسانه ای می کند.
مواضع قبلی رئیس جمهور نشان می دهد، احمدی نژاد طی دولت نخست خود بیشترین رغبت را به حضور در جمع اعضای سپاه و بسیج داشت و هر وقت توانست در راستای ضرورت نقش آفرینی اعضای این نهاد انقلابی سخن راند.

حضور رئیس جمهور در جمع اعضای سپاه و بسیج و اظهارات او در باب تعریف و تمجید از این نهاد انقلابی

تاریخ

مجلس

اهم گفته ها

17 اردیبهشت 85

جمع فرماندهان سپاه و بسیج

خداى بزرگ را سپاسگزارم توفيق داد امروز به زيارت جمعى از بهترين ياران انقلاب، فداكاران در مسير تحقق آرمانهاى اسلامى و سربازان خط سرخ ولايت برسم

20 شهریور 86

مجمع سراسري فرماندهان سپاه پاسداران

دشمنان در پي شكست نقشه هاي 300 ساله خود براي تسلط بر ملت ها و به دليل ايستادگي و استقامت فرزندان ملت ايران، از سپاه عصباني هستند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پرچمدار تحول گرايي بوده و همراه با نظم وانسجام، تحول در عرصه هاي مختلف را به عنوان لازمه بالندگي و نشاط دنبال كرده است .

8 آبان 86

يادواره شهيد فهميده و سي و شش هزار شهيد دانش آموز

بسيج تجلي همه خصلت هاي عالي ملت ايران و ويژگي‌هاي ارزشمند انسان‌هاي برجسته تاريخ است. بسیج شعله فروزاني است كه در ظلمات حاكميت ماده پرستي و انسان‌هاي زورگو، چراغ هدايت محسوب مي‌شود و بسيجي ، قله بلند، چشمه زلال و آينه عشق، ايمان، جهاد و شهادت است .

3 بهمن 86

نهمين همايش سراسري مسيولين و هاديان سياسي سپاه

خدا را سپاسگزاريم كه ملت ايران و سپاه پاسداران و بسيج دلاور پرچمدار و منادي اين فرهنگ عزت آفرين و حيات بخش(عاشورا) است.

10 خرداد 87

گردهمايي فرماندهان و مسوولين بسيج

خدا را سپاسگزارم كه امروز سپاه و بسيج ما با همين فرهنگ و نگاه در ابعاد ميليوني و دهها ميليوني، امواج طوفاني انساني، در وسط همه صحنه هاي انقلاب ايستاده اند. خدا را سپاسگزاريم كه امروز سپاه و بسيج تحت يك فرماندهي مؤمن، شجاع و انقلابي و با تدبير، برادر عزيزمان جناب آقاي جعفري، راه نوراني خود را به سمت قله هاي ايمان و عمل صالح به سرعت طي مي كند.

5 آذر 87

اجتماع بزرگ بسيجيان سپاه محمد رسول الله (ص) منطقه تهران بزرگ

وظيفه بسيج نه تنها دفاع از ارزشها و آرمانها بلكه بازكردن راهي نو و صحيح براي هدايت بشريت است

4 مرداد 88

به مناسبت روز پاسدار و در هیات دولت

نام سپاه يادآور معنويت و خلوص و فداكاري است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نقطة اطمينان انقلاب و ارزش‌هاي انقلاب است. روحيه ايثارگري در سپاه موج مي‌زند و اين از تأسي پاسداران به امام حسين(ع) است.

22 تیر 89

مجمع سراسري فرماندهان سپاه

ماموريت سپاه تنها صيانت از انقلاب در ابعاد دفاعي نيست بلكه صيانت از ارزش ها ، آرمان ها و فرهنگ انقلاب در عرصه هاي گوناگون از مسووليت هاي اين نهاد انقلابي است/ سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نه تنها نقطه اطمينان و امنيت خاطر ملت ايران بلكه همه يگانه پرستان آزادي خواه و عدالت طلب جهان است. امروز سپاه به نماد تعالي انسان، شكوفايي و خودباوري يك ملت در برابر ستمگران و دفاع از مظلومان جهان تبديل شده است

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=24567
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما