چهارشنبه 1 شهریور 1396 - 8:00

عکس‌هایی شگفت‌انگیز از اقوام مختلف جهان (۱)

مجله بویرنیوز- جیمی نلسون، عکاس انگلیسی و متولد ۱۹۶۷ است. در سال ۲۰۱۰، او یک پروژه مستند هنری نمادین را با عنوان “قبل از آنکه آن‌ها از دنیا بروند” آغاز نمود. او با سفر به نقاط مختلف دنیا، از ۳۵ قببله بومی عکس‌های شگفت انگیزی گرفت و در ابتدای سال ۲۰۱۴ آن‌ها را منتشر کرد. عکس هایی که تحسین جامعه جهانی عکاسان را در پی داشت و جوایز فراوانی را برای او به ارمغان آوردند.

از ابتدای سال ۲۰۱۶، او بار دیگر سفرهای خود به اقصی نقاط جهان را آغاز کرده است. این پروژه که او از آن با عنوان “قبل از آنکه آن‌ها از دنیا بروند، قسمت دوم” یاد می‌کند، باعث شده است که از آغاز پروژه تا به حال، او به ۷ نقطه مختلف در جهان سفر کند. برنامه او برای این پروژه، عکسبرداری از ۳۵ قبیله بومی است. او بنا دارد که عکس‌های حاصل از این پروژه را در کتاب جدیدش در پاییز سال ۲۰۱۸ منتشر نماید. در ادامه با یکی از سفر‌های او همراه می‌شوید.

سیبری – چوکوتکا، قوم چوکچی: در شبه جزیره چوکوتکا زندگی می‌کنند. بر خلاف دیگر اقوام بومی سیبری، آن‌ها هیچ گاه به زیر سلطه سربازان روس نرفته اند، هر چند در زمان اتحاد جماهیر شوروی، محیط زندگی آن‌ها به واسطه آزمایشات مختلف نظامی آلوده و تخریب شد. شعار آن‌ها این است:

“هر چقدر که با سگ خود در این دنیا بهتر رفتار کنید، جایگاه بهتری در بهشت از آن شماست”

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=245640
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما