یکشنبه 22 مرداد 1396 - 23:21

برگزاری کنگره ملی و همایش سراسری الماس‌های درخشان (+جزئیات)

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر ستاد کنگره‌‎ها و همایش‌های ملی و سراسری بنیاد، ضمن اعلام خبر برگزاری کنگره ملی و همایش سراسری الماس‌های درخشان، به تشریح فعالیت‌های بنیاد در سالروز ورود آزادگان به کشورمان پرداخت.

به گزارش بویرنیوز به نقل از «ایثار»، اسکندر یارنسب با اشاره به پیش رو بودن 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و گرامی داشت این روز گفت: این روز فرصت مناسبی است که از جنبه‌ها و زوایای مختلف به موضوع آزادگان و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و آزادگی پرداخته شود. نخستین نکته مهم در مورد این عزیزان، توجه به درد و رنجی است که آنان در دوران اسارت متحمل شده‌اند و در سیاه‌چال‌های بعثی تحت شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین شکنجه‌ها قرار گرفتند. شدت این شکنجه‌ها در حدی بود که بیش از 500 نفر از این عزیزان در دوران اسارت به شهادت رسیدند و بسیاری دیگر نیز دچار صدمات شدید جسمی شدند و به درجه جانبازی نائل آمدند، با این حال آزادگان سرافراز کشورمان با وجود این سختی‌ها و محدودیت‌های زندان‌های بعثی، نا امید نشدند و دست از یادگیری و آموزش نکشیدند.
وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران امسال نیز مانند سال‌های گذشته اقدام به برگزاری برنامه‌های گوناگونی برای گرامی داشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور می‌کند که مهم‌ترین برنامه برگزاری کنگره ملی و همایش سراسری الماس‌های درخشان است. عنوان این همایش از یکی از بیانات مقام معظم رهبری انتخاب شده است که فرمودند: «دوران سخت اسارت آزادگان را تبدیل به الماس‌های درخشان کرده است».
مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه این کنگره در روز چهارشنبه 25 مردادماه با حضور یکی از سران قوا، جمعی از مسئولین و آزادگان سرافراز کشورمان برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌های گوناگونی برای این کنگره ملی در نظر گرفته شده است که مهم‌ترین آن تجلیل از 10 خانواده آزادگان شهید کشورمان است که پس از آزادی از زندان‌های رژیم بعث و بازگشت به میهن، بر اثر آسیب‌های ناشی از شکنجه‌های دوران اسارت به شهادت رسیدند.
یارنسب افزود: از جمله این عزیزان که در کنگره ملی مورد تقدیر قرار می‌گیرند می‌توان به خانواده آزادگان شهید «شهسواری» و «محسن حججی» اشاره کرد که به نوعی یادآور ارتباط بین آزادگان و شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم هستند.
وی با اعلام اینکه از 3 اثر هنری در این مراسم رونمایی خواهد شد افزود: نخستین اثر هنری، یک قطعه موسیقی است که ترانه آن توسط استاد «عبدالجبار کاکایی» سروده شده و اجرای آن نیز توسط استاد «عبدالحسین مختاباد» انجام می‌شود. اثر هنری دیگر که در این مراسم رونمایی می‌شود، سرود ملی آزادگان است که توسط گروه «شمیم قدر» اجرا می‌شود و سومین اثر نیز کلیپی درباره آزادگان است که در این کنگره پخش خواهد شد.
مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هم زمان با این کنگره ملی، همایش‌های مختلفی نیز با تعامل و مشارکت موسسه فرهنگی پیام آزادگان در تهران با حضور 4 هزار نفر از آزادگان سرافراز و در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود افزود: در برگزاری این مراسم برنامه‌های گوناگون فرهنگی، هنری، ادبی و ورزشی به اجرا در می‌آیند و آزادگان سرافراز به همراه خانواده‌های گرامی خود در آن‌ها حضور خواهند داشت.
یارنسب در پایان گفت: هماهنگی‌های لازم برای حضور آزادگان جهت سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه روز 27 مرداد انجام شده است و با صدا و سیمای استان‌ها نیز برای حضور این عزیزان در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی رایزنی شده است تا این عزیزان به بیان خاطرات دوران اسارت خود بپردازند. همچنین بر اساس ابلاغیه معاون اول محترم رییس جمهور به تمام دستگاه‌های اجرایی، این دستگاه‌ها از آزادگان شاغل و بازنشسته مجموعه خود تقدیر خواهند کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=245345
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یاسوج گفت:

    درود بر جناب آقای يارنسب مدیر ملی هم استاني..باعث افتخار استان هست که فرزندانشان در سطح ملی بخوبی از عهده وظايفشون بر میان…

دیدگاه شما