یکشنبه 22 مرداد 1396 - 23:20

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور: وزیر آموزش و پرورش کشور باید مقتدرترین وزیر باشد/ شاخص های سلامت اجتماعی خیلی امیدوار کننده نیست

یاسوج- همایش سلامت اجتماعی در یاسوج برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز همایش سلامت اجتماعی با حضور مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید.

 

در این همایش ابتدا سید علیرضا موسوی امجد مدیرکل سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشتند: بسیار احساس می شود نیازمند برگزاری نشست ها و همایش هایی از این دست جهت بهتر شناساندن و توجه به تمامی فعالیت ها و اهداف این سازمان می باشیم.

موسوی امجد  افزود: سالهاست بر روی سلامت جسمی کار می شود اما حوزه سلامت روان و خصوصا سلامت اجتماعی نیازمند عزمی راسخ و نگاهی ویژه تری جهت پرداختن به شاخص های نظری و عملی آنها می باشیم.

موسوی امجد به همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه ها برای تحقق اهداف تأثیر گذار سازمان بهزیستی به عنوان نهادی متولی و مطالبه گر اشاره کرد و افزود: سلامت اجتماعی مقوله ای نیست که یک سازمان مانند بهزیستی یا یک فرد خاص از عهدۀ آن بربیاید بلکه نیازمند عزم جدی تمامی مسئولین و مردم در این زمینه می باشیم.

 

در ادامه معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:انتظار داریم استان ما در برنامه هایی ملی به صورت ویژه دیده شود و با دادن اعتبار و توجه به مسائل این استان بازخورد خوبی داشته باشیم چرا که اعتقاد ما این است در استان کوچک ما حتی وجود یک آسیب محدود و جزئی نیز بسیار مخرب می باشد.

در ادامه حسن موسوی چلک مشاور رئیس و مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور از کسانی که بصورت مستقیم و غیر مستقیم در عرصه سلامت اجتماعی نقش دارند تشکر کرد و افزود: همیشه سلامت اجتماعی یکی از دغدغه های اصلی من بوده و این سوال که آیا سلامت اجتماعی آن جایگاهی که باید را در کشور ما داردیا نه؟ تکلیف ما را مشخص می نماید.

موسوی چلک افزود: از هر زاویه ای نگاه بیندازیم سلامت اجتماعی به بهتر زیستن اجتماعی ختم می شود و در تحقق امنیت اجتماعی پایدار نیز نقش بسیار ارزشمندی دارد ولی متأسفانه بنا به دلایل مختلف این موضوع در حاشیه سیاست گذاری ها و برنامه های کلان قرار می گیرد که این غفلت بسیار نا خوشایند می باشد.

موسوی چلک تصریح کرد: سلامت روانی در ایران جدی گرفته نمی شود و نیازمند کار بیشتر بر روی این مولفه مهم به عنوان سرمایه ای اجتماعی برای کشور می باشیم چراکه شناخت درست این حوزه منجر به نهادینه شدن آن در عرصه سیاسی و اجتماعی می گردد.

موسوی چلک افزود از آنجایی که شاخص های سلامت اجتماعی در کشور خیلی امیدوار کننده نیست باید به دنبال یک طرح جدید مانند تدوین سند سلامت اجتماعی برای ورود موثر به این حوزه ارائه دهیم .

موسوی چلک در پایان افزود: اعتقادم بر این است که وزیر آموزش و پرورش باید مقتدرترین وزیر باشد تا سلامت اجتماعی با آموزش و پرورش نیروی انسانی سالم و با نشاط بتواند به جایگاه واقعی خودش دست پیدا کند.

 

وهاب زاده مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز بیان داشت: بیش از 28% معتادین دارای سطح تحصیلات عالیه، 62% متأهلین، 50% دارای شغل می باشد که این آمارها نشان می دهد هیچ قشری از این آسیب مصون نیست و همین عامل نیز تهدیدی است برای تحقق امنیت و سلامت اجتماعی در کشور.

وی با بیان اینکه آمار اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد به نسبت سایر استان ها  بالا نیست گفت: در مدارس و محیط های صنعتی این استان احساس خطر می شود و برای مقابله با آمار اعتیاد راهبرد لازم با دادن اعتبارات کافی و توجه به مبحث پیشگیری اولیه که متأسفانه این نوع پیشگیری مورد بی مهری قرار گرفته باید باید به شدت مورد توجه دوباره و جدی قرار گیرد.

 

الماس گشتاسبی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز در ادامه همایش اظهار کرد: با تلاش همه مجموعه استان خوشبختانه نزاع دسته جمعی در استان به شدت کاهش پیدا کرده که امیدواریم این روند با همکاری سایر دستگاه ها و خصوصا مردم همچنان ادامه پیدا کند.

گشتاسبی به جرایم ارتکابی در استان اشاره کرد و افزود: خشونت فردی، سرقت، توهین ، تهدیدتخریب، تصادف و غیره به عنوان جرایم اصلی در استان اشاره کرد و افزود پیش زمینه تمامی جرائم تهدید می باشد که انتظار داریم با بالا بردن آستانه تحمل و روحیه گذشت و ایثار بتوانیم نقش موثری در سلامت و امنیت اجتماعی خود و فرزندانمان ایجاد کنیم.

گشتاسبی با اشاره به اهمیت توجه به رشد آسیب های اجتماعی و تلاش برای کاهش و پیشگیری از آنها افزود: انجام اقدامات مشترک و همکاری برای کاهش آمار آسیب های اجتماعی ضروری است ،با پنهانکاری در خصوص جرائم و خشونت ها متأسفانه متوجه رشد مخربی این موارد و دامنگیر شدن خود و خانواده هایمان در این طوفان خواهیم بود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=245342
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما