یکشنبه 22 مرداد 1396 - 18:40

دلیل بدخط بودن نابغه‌ها چیست؟

شواهد نشان داده بسیاری از نوابغ دست‌خط خوبی ندارند زیرا مغزشان سریع‌تر از دستشان عمل می‌کند.

دستخط بد نشانی از هوشبه گزارش بویرنیوزبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه دستخط، یکی از عناصر مهم برای تشخیص تیپ شخصیتی افراد در علم روانشناسی است. مطالعات نشان می‌دهد حالات روحی اشخاص در نوع دستخط‌شان تاثیر مستقیم دارد و حتی می‌تواند گویای مطالب و نکات مهمی در خصوص سلامت فیزیکی‌شان باشد. مثلا محققین برای تشخیص ابتلاء فرد به بیماریهایی چون اسکیزوفرنی، فشار خون بالا و یا حتی میزان انرژی، به بررسی دستخط بیمار می‌پردازند.

تحلیل دستخط با عنوان علمی گرافولوژی شناخته شده است. طی این فرآیند،  شیوه نگارش حروف و کلمات، فاصله میان آنها و همچنین میزان فشار و انرژی اعمال شده در نگارش، اطلاعات مهمی درباره فیزیک و روان افراد به دست می‌دهد.

این اعتقاد نیز وجود دارد که دستخط می تواند از جمله ویژگیهای موروثی محسوب شود. گرچه این باور نیز با توجه به تلاشهایی که افراد مختلف در بهبود دستخط‌شان تا سطح حرفه‌ای داشته‌اند زیر سوال می‌رود. از نظر روانشناسان دستخط بد یا نتیجه اختلالات روانی است و یا ناشی از هوش بالای افراد است . در بررسیها نیز ثابت شده مغز افراد باهوش و نوابغ سریعتر از دستشان عمل می کند. به عنوان مثال اینشتین از جمله دانشمندانی بود که دستخط خوبی نداشت و یا حتی استیو جابز، مخترع، بنیانگذار و مدیر اجرایی ارشد شرکت اپل، در گروه افراد باهوش اما بدخط قرار دارد. با این اوصاف می توان چنین نتیجه گرفت که دستخط بد گاهی هم از ویژگیهای خوب محسوب می‌شود.

دستخط بد نشانی از هوش

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=245294
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما