چاپ این برگه

افزایش نرخ خودکشی جوانان در کهگیلویه و بویراحمد

افزایش نرخ خودکشی جوانان در کهگیلویه و بویراحمد

فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش نرخ خودکشی‌ها در 2 سال‌گذشته در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار بویرنیوز به نقل از ایلنا، سردار مهدی انصاری در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه‌ها بمناسبت روز خبرنگار در سالن بصیرت نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه در 2 ساله اخیر شاهد افزایش خودکشی جوانان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد بوده که برای همه ما نگران کننده است.

وی با بیان اینکه خودکشی‌ها درد سنگینی بر گرده همه ما است، تصریح کرد: ناامیدی از آینده مهمترین دلیل خودکشی‌ها بوده است.

فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: فقر اقتصادی، بیکاری و شکست‌های عشقی دیگر ملاک های خودکشی جوانان و نوجوانان در استان است.

انصاری با تشریح خودکشی‌های صورت گرفته، تصریح کرد: نرخ خودکشی‌ها در فصول مختلف سال تغییر می‌کند و این نرخ هم در شهرستان‌ها متفاوت است.

وی با بیان اینکه یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد بدلیل ظرفیت‌های متعدد گردشگری شاهد ترددهای بیشتری نسبت به سایر شهرهای استان است، اظهارداشت: اگر پل سوم و چهارم بشار یاسوج افتتاح نشود بطور حتم مشکلات کنونی دوچندان می شود.

فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: آنچه ما می‌بینیم این است که پل سوم بشار یاسوج بعد از شهریورماه افتتاح می شود و امیدوارم اینطور شود تا شاهد کاهش ترافیک در این محدوده باشیم.

انصاری در بخشی از سخنان خود تعداد معتادان در کهگیلویه و بویراحمد را هشت هزار و 100 معتاد عنوان و خاطرنشان کرد: از این تعداد 300 معتاد تزریقی هستند.

وی از راه اندازی و فعال‌بودن کمپین‌های ترک اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و یادآور شد: میزان کشفیات مواد مخدر در سالجاری نسبت بمدت مشابه سال قبل رشد 24 درصدی دارد.

فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سالجاری یک تن و 700 کیلوگرم مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شده است.

انصاری در پاسخ به این سئوال که آیا کسانی که در یکی از روستاهای کهگیلویه بزرگ اقدام به مجروح کردن ماموران انتظامی کردند دستگیر شدند؟ ادامه داد: ضاربان تاکنون دستگیر نشده اما قول می‌دهم دستگیرشان کنیم و به پای میز محاکمه میروند.

فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بااظهار تاسف از وقوع برخی تصادفات و کشته شدگان هم استانی ها, اظهارداشت: در سال‌جاری شاهد کاهش یک درصدی تلفات جاده‌ای هستیم.

انصاری از کاهش 10درصدی سرقت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد طی سالجاری هم خبرداد و ادامه داد: 67 درصد نیز شاهد کاهش سرقت های مسلحانه ای بودیم.

وی از دستگیری سارقان 12 دستگاه ترانسفورماتور برق در کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و یادآورشد: این سارقان سال ها پیش اقدام به سرقت کرده که چندروز پیش دستگیر شدند.