چاپ این برگه

تصمیم دولت برای وزیر پیشنهادی علوم اعلام شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می گوید: رئیس جمهوری برای تصدی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری یک سرپرست منصوب می کند و در فرصتی مناسب، وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی خواهد کرد.

به گزارش بویر نیوز به نقل از  ایرنا، «محمود واعظی» امروز در حاشیه نشست هیات دولت به خبرنگاران گفت: بدلیل اینکه تمرکز ما بر روی 17 وزیر پیشنهادی است، احتمال قوی ابتدا یک سرپرست را معرفی خواهیم کرد و در فرصتی مناسب، وزیر علوم پیشنهاد می شود که هم بتواند بار سنگین این مسئولیت را در این چهار سال پیش ببرد و تحول به وجود بیاورد و هم مورد رضایت دانشجویان و هم اساتید باشد.

** حمایت رئیس جمهوری از هر 17 وزیر پیشنهادی
وی همچنین با رد این موضوع که رئیس جمهوری با برخی از وزیران پیشنهادی موافق نیست، گفت: متاسفانه برخی در مجلس مطرح کرده اند که رئیس جمهوری با چند نفر از وزیران که پیشنهاد کرده اند موافق نیست؛ رئیس جمهوری درباره همه 17 وزیری که پیشنهاد کرده، جدی است و از هر 17 نفر حمایت می کنند.
واعظی ادامه داد: تلاش رییس جمهوری و اعضای دولت این است که همه 17 وزیر پیشنهادی رای خوب بیاورند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم افزود: اینکه مطرح شده رئیس جمهوری با چند نفر موافق نیست و چند نفر تحمیل شده است، صحت ندارد؛ رییس جمهوری در مورد تک تک این افراد مشورت و بررسی کرده است و شخص رییس جمهوری تصمیم گرفته اند و روی تصمیمشان جدی هستند.
وی با درخواست اینکه به شایعه سازی دامن زده نشود، گفت: انسجام دولت جدی است؛ حمایت رئیس جمهوری از روز اول تا روز آخر پشت سر همه وزرا است.

** شیرین ترین و تلخ ترین لحظه ی چهار سال گذشته
واعظی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه « شیرین ترین و تلخ ترین لحظه ی چهار سال گذشته

شما چه زمانی بود؟» گفت: شیرین ترین لحظه، زمان افتتاح پروژه های مهمی مثل شبکه های ملی اطلاعات بود و تلخ ترین خاطره فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که روی من خیلی تاثیر گذاشت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که «چه کاری را موفق به انجام آن نشدید و چه میراثی برای وزیر بعدی به جای گذاشتید؟» گفت: علاقه مند بودم و هستم که مردم از شبکه های اجتماعی داخلی استفاده کنند، این خیلی مهم است.

واعظی اضافه کرد: هم اکنون هفت شبکه اجتماعی بومی توسط شرکت های دانش بنیان و دانشگاهی ها راه اندازی شده ، برخی از اینها به 2.5 میلون کاربر هم رسیده اما دوست دارم که تعدادی از اینها به شبکه هایی تبدیل شوند که همه مردم از آنها استفاده کنند.

** در مورد کابینه دیداری با خاتمی نداشتم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «گفته می شود شما با سید محمد خاتمی درباره کابینه دیدار داشته اید» گفت: هیچ رایزنی درباره کابینه با آقای خاتمی نداشتم؛ دیدار با خیلی ها دارم اما اینکه ماموریت داشته باشم در مورد کابینه و رای مجلس، اصلا چنین رایزنی ای با آقای خاتمی نداشتم.

«حسینعلی امیری» معاون امور مجلس رییس جمهوری سه شنبه هفته گذشته (17مرداد) فهرست 17 وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

در این لیست، سید محمود علوی برای تصدی وزارت اطلاعات، حبیب الله بیطرف برای تصدی وزارت نیرو، محمد جواد آذری جهرمی – وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسعود کرباسیان – وزارت امور اقتصادی و دارایی، محمد جواد ظریف – وزارت امور خارجه، محمد بطحایی – وزارت آموزش و پرورش، حسن هاشمی – بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی ربیعی – وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، محمود حجتی – وزارت جهاد کشاورزی، سید علی رضا آوایی – وزارت دادگستری، امیرحاتمی – وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عباس آخوندی – راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری – وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید عباس صالحی – وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، عبدالرضا رحمانی فضلی – وزارت کشور ، بیژن زنگنه – وزارت نفت و مسعود سلطانی فر – وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.

در فهرست تقدیمی دولت به مجلس، شخصی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی نشده بود.

بر اساس ماده 204 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رییس جمهوری ظرف دو هفته پس از انجام مراسم تحلیف کتبا اسامی هیأت وزیران را به همراه شرح حال هر یک از وزیران و برنامه دولت تسلیم مجلس می‏‌کند و رییس مجلس مکلف است در اولین فرصت در جلسه علنی وصول نامه معرفی‏ وزیران پیشنهادی را اعلام و پس از قرائت دستور تکثیر آن را صادر کند.

همچنین طبق ماده 205 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یک هفته پس از معرفی دولت، برای بحث و بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت و أخذ رأی اعتماد برای هیأت وزیران جلسات مجلس به‏ طور متوالی تشکیل می‏‌شود.

مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی رییس جمهوری – شنبه – با حضور 94 هیات خارجی و جمعی از مقامات عالیرتبه و مسوولان داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
همچنین مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی پنج شنبه هفته گذشته در حسینه امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در انتخابات 29 اردیبهشت ماه 96 از مجموع 41 میلیون و 220 هزار و 131 رای موفق به کسب 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای (57 درصد) آرا شد و برای دومین بار به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.