یکشنبه 22 مرداد 1396 - 10:38

تأثیر نوع صابون مادر بر چاقی کودک

خبرگزاری فارس: تأثیر نوع صابون مادر بر چاقی کودک

تحقیقات نشان داده است مادران بارداری که در طول این دوره از زندگی خود از صابون‌های ضد باکتریایی استفاده می‌کنند، نوزادان خود را در معرض چاقی و اختلال رشد قرار می‌دهند.

به گزارش بویرنیوز ، نتایج مطالعات اخیر محققان کالیفرنیایی نشان می‌دهد که استفاده از صابون‌های ضد باکتریایی در دوران بارداری ناامن بوده و می‌تواند بر روی رشد جنین داخل رحم مادران تأثیرات منفی بگذارد.

این تحقیقات ارتباط بین قرار گرفتن مادران باردار در معرض مواد شیمیایی موجود در صابون ضد باکتریایی و تولد نوزادانی که در سال‌های ابتدایی پس از تولد دچار اضافه‌وزن می‌شوند را به وضوح نشان داد.

نتایج تحقیقات منتشر شده در مورد ماده شیمیایی ضد میکروبی تریکلوکانبن حکایت از آن دارد که این ماده موجب ابتلا به چاقی نوزاد می‌شود.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) استفاده از تریکلوزان و تریکلوکانبن و همچنین 19 ماده دیگر ضد میکروبی را در محصولات بدون نسخه مانند صابون‌ها ممنوع کرده است.

به گفته محققان در آزمایشگاه ملی “لارنس لیورمور” در کالیفرنیا، مادران بارداری که در طول این دوره از زندگی خود از صابون‌های ضد باکتریایی استفاده می‌کنند، نوزادان خود را در معرض چاقی و اختلال رشد قرار می‌دهند.

از طرف دیگری، آخرین مطالعات صورت گرفته در دانشگاه سان‌فرانسیسکو نشان می‌دهد که استفاده از صابون‌های ضد باکتریایی در کشتن میکروب‌ها بی‌فایده است و شاید بهترین راه برای جلوگیری از عفونت‌ها، استفاده زنان باردار از همان آب و صابون معمولی باشد.

بر اساس یک توافقنامه اجماعی که بیش از 200 دانشمند و متخصص پزشکی آن را امضا کرده‌اند، شواهدی وجود ندارد که مواد شیمیایی ضد میکروبی می‌تواند در جلوگیری از بروز بیماری‌ها نقشی داشته باشند؛ ضمن اینکه آسیب این مواد بیش از مزایای آنهاست. منبع:فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=245098
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما