شنبه 21 مرداد 1396 - 22:32

برگزاری جشن نفس در یاسوج

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بزرگترین جشن اهدای عضو جنوب کشور  یازدهم شهریور در این شهر برگزار می شود .

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد امین الله بابویی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این جشن تاکنون در چهار استان کشور برگزار شده است و استان کهگیلویه و بویراحمد پنجمین استان است .

وی بیان کرد: تعداد 122 نفر اهدا کننده و 460 گیرنده عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و یکی از اهداف اصلی این جشن ترویج فرهنگ اهدای عضو است.

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا از طریق این جشن نیازمندی‌های استان در این حوزه را به گوش مسئولان فرادستی برسانیم افزود: کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست اهدای عضو را در کشور دارد.

بابویی تصریح کرد: معاونت اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی نوپا است و امید است این واحد برای مردم شناخته شده و وظایف آن برای مردم مشخص شود .

وی ادامه داد: وظیفه ذاتی معاونت اجتماعی آگاهی بخشی و افزایش سطح سواد سلامت است، که رسانه ها در گسترش آن نقش مهمی دارند .

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: سلامت چهار بعد دارد، که در سال های گذشته به  ابعاد جسمی، روانی و معنوی توجه می شد و حوزه اجتماعی مغفول مانده بود که در دولت یازدهم و با توجه به آسیب های اجتماعی و مسائل مختلف،  این حوزه نیز با هدف گذاری های مشخص ایجاد شد .

بابویی با اشاره به فعالیت سمن ها، از فعالیت ۱۰سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت  استان خبر داد و بیان کرد: هدفگذاری برای افزایش این تعداد تا پایان سال به ۲۵ سمن انجام شده است .

وی گفت: ۵حوزه دبیرخانه شورای سلامت استان، سازمان های مردم نهاد، دبیرخانه کارگروه آسیب های اجتماعی در حوزه های هدف، حوزه عوامل اجتماعی موثر در سلامت و حوزه خیرین سلامت از جمله حوزه های هدف گذاری شده معاونت اجتماعی است .

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ظرفیت خیرین سلامت را یک حوزه مناسب برای بهبود و توسعه  وضعیت سلامت استان دانست و اضافه کرد: کار خبرنگاری کاری سنگین است و خبرنگاران توانایی بالایی در آگاهی بخشی به جامعه دارند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=244970
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما