یکشنبه 22 مرداد 1396 - 22:44

آیا شما باور می کنید بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد کاهش پیدا کرده (بخوانید و نظر دهید)

گروه اقتصادی- مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در استان خبر داد.

صابر مظاهری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه براساس آمار فصلی نرخ بیکاری در استان به 12 درصد رسیده است، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید میزان بیکاری در استان کاهش مناسبی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح‌های فراگیر این وزارتخانه‌ خاطرنشان کرد: شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه از سال 93 تا کنون شاهد کاهش نرخ بیکاری هستیم، گفت: در سال 95 نرخ بیکاری در استان از 17.7 درصد  به 13.3 درصد کاهش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نقش ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کاهش بیکاری استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: به طور قطع طرح‌های این چنین سبب پایداری اشتغال است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به طرح کارورزی، طرح اشتغال فراگیر و طرح تعاون روستا زمینه اشتغال زایی در استان به ویژه مناطق محروم فراهم می‌شود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: قفل بیکاری و اشتغال با کلید صنایع کوچک و متوسط باز می‌شود و بدون شک این طرح‌های صنایع در استان ما ظرفیت مطلوبی برای اشتغال جوانان است.

به گزارش بویرنیوز، این آمارها که نه از خود بیکاری و تنها از  کم شدن نرخ افسارگسیخته بیکاری در استان حکایت دارد خوب است اما در اینجا ذکر چند نکته حائز اهمیت است:

* خوب است اداره کار آماری از بیکاران استان ارائه بدهد و اقداماتی که در چند سال اخیر صورت گرفته و در نهایت آمار بیکاران در پایان دولت تدبیر در استان را برای مردم اطلاع رسانی کند

* اشاعه چند باره خبرهایی از کاهش چشمگیر نرخ بیکاری تنها اقدامی فرار به جلو برای کاهش انتقادات است، و مردم شاید تعریفی از این واژه تخصصی ندانند اما آنچه در واقعیت لمس می کنند وضع نا به سامان بیکاری در استان است

* اداره کار باید روشن کند در زمینه کارآفرینی چه اقدام شاخصی برای استان انجام داده است و چند کارآفرین را حمایت کرده است و از قبل آن چقدر شغل ایجاد کرده است؟

*ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که اداره کار از موفقیت آن می گوید تا کنون کدام موانع را از پیش روی صنعت استان برداشته است؟ کدام منابع و تسهیلات را در اختیار فعالان اقتصادی گذاشته است و عملا کدام واحدها را به چرخه فعالیت واقعی و نه کاغذی برگردانده است؟

چطور است که مدیرکل کار از کاهش بیکاری در استان خبر می دهد و مدیر سازمان برنامه بودجه از افزایش بیکاری در گچساران خبر می دهد و این در حالی است که در این چند سال عمده استخدام های دولتی شامل مناطق مختلف استان جز مرکز استان بوده است و در این چند سال نیز در بخش خصوصی هیچ کارخانه ای راه اندازی نشده است و وامی به آن صورت نیز به متقاضیان داده نشده است.

این کاهش بیکاری در استان و آن افزایش بیکاری در گچساران این نگرانی را ایجاد می کند که این آمارها واقعیت عینی نداشته و صرفا برای تخصیص های بودجه ای اعلام شده باشد.

به مدیران استانی باید گفت این خوب است که بیکاری کم شود اما وقتی کم نشده گفتن آن باعث کاهش توجه به جوانان بیکار استان توسط مسئولان کشوری می شود و این خود ظلم دیگری است.

به گزارش بویرنیوز مردم آمار واقعی را در کوچه و بازار و در واقعیت می بینند و آنچه امروز در کهگیلویه و بویراحمد شاهدیم حجم عظیم بیکارانی است که به واسطه صنایع تعطیل، بی مهری همان صنایع فعال در پرداخت حقوق و مزایا و بعضا بهره کشی از کارگر، عدم استفاده از ظرفیت های گردشگری و تفریحی و عدم ارائه تسهیلات مناسب به جویندگان کار است که امیدواریم در این زمینه آماری به مردم داده شود.

گفتنی است  استان های لرستان و کهکیلویه و بویراحمد دارای بالاترین درصد بیکاری کشور هستند و به اصطلاح بیکارترین استان های کشور محسوب می شوند. 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=244959
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    ………!!!! هر روز نرخ بیکاری در استان داره بیشتر ویبو، آخه کارخونه جدیدی ساخته وابیه، آخه پتروشیمی درست وابیه، آخه کارخونه نیاشته دوباره راه افتایه، آخه چ وابیه ک نرخ بیکاری کم وابیه!!!! یه چندتا اداره داریم ک همش پیرمرد وابینه و هنی هم سرکارن.

  2. ناظر گفت:

    فقط و فقط برای مدیر کل کار متأسفم که حقیقت را تحریف میکنه البته شاید برای وابسته گان این ادعا را داشته باشد بنده خدا یه بازدیدی از متن جامعه داشته باش من خودم یه کارآفرینم بیش از سی درصد ریزش نیرو داشته ام

  3. سید صادق گفت:

    این همه نیرو از کارخانجات مرکز استان اخراج شدند حالا آمار بیکاری رو پایین میدید خدا ازتون نگذره

  4. ش گفت:

    این آمار کاملا ساختگی، کذب و شرم آوره
    وقتی بیکاران اونقدر بی اهمیت هستن برای دولت های ما و آمار دقیقی از تعداد بیکاران وجود نداره
    از اون گذشته تعاریف ناصحیح و ناقصی درمورد اشتغال و بیکاری وجود داره
    بر چه اساسی این آمار ساخته و منتشر میشن؟
    خدا همه مون رو به راه راست هدایت کنه

  5. ایران گفت:

    … بله میان منی که لیسانس گرفتم و رفتم دانشجوی ارشد شدم رو نه کار برام هست نه چیزی بعد منو تو لیست دانشجویی قرار میدن میگن افراد بیکار کم داریم …
    ای استان تو استخدامی های کشوری هم جایگاهی نداشته
    من میرم اداره کار میگن برو کاریابی
    میرم کاریابی میگن اطلاع میدیم بعد تو یه سامانه میزنن به یک منشی خانم به یک شاطر نانوا به یک راننده پایه یک به یک ….. نیازمندیم … چه کسی هست قشر بیکار رو حمایت کنه !؟ شما یه گزارش بگیرین کارمندای بانک مدرکشون چیه ؟ کسی که پشت کامپیوتر میشینه مدرکش چیه ؟
    میریم دنبال کار میگن سابقه باید داشته باشی اخه منه جوون از کجا سابقه کاری پیدا کنم ؟! اداره جات نیروهای رسمیشون که بازنشسته میشن براشون بازگشت به کار میزنن . منِ جوون چطو کار پیدا کنم ؟!؟!

  6. مملی گفت:

    وقتی بچه بودیم یه چیز عجیب که غیر قابل باور بود و بهمون جوری میگفتن تا باور کنیم..
    ماهم در جواب میگفتیم” باورکن باباش بمیره”

  7. امیر گفت:

    خب گیریم که نرخ کم شد احسنت اما تعداد بیکارها چی؟ روز به روز هم فارغ‌التحصیل میدن بیرون دانشگاه ها، زنا هم که معمولاً تو آمار نمیان، دانشجوها هم همینطور،،،،به نظرم هنوزم بیکارترین استان هستیم

  8. ایران2 گفت:

    بله ایقد کار پیدا کردن که
    امار طلاق …. خودکشی …. فساد ……… شبها باید بری توی پاک جنگلی تا متوجه فاجعه شی ….
    اگه صحاب داشته باشی میتونی موفق باشی درغیر این صورت ….
    این امار رو احتمالا از جمع فامیلشون در میارن که بدون هیچ استخدامی و هیچ ازمونی فرزندانشون رو میبرن سر کار و بعد میکن ما افراد بیکار کم داریم . این امار رو از خانواده خودشون میگیرن . هر فرزندی از خانوادشون رو که با دزد و کلک میذارن سر کار بعد میگن بیکار کم شده ….

  9. جوان گفت:

    اره خیلی چون فوق لیسانها همشون رفتند آژانس و تاکسی و دستفروشی میکنند…

  10. لبیی گفت:

    راست میگه حتما تو آشناهاش کسی دیگه بیکار نیست رو این حساب گفتن…….

  11. ناشناس گفت:

    ایناهمش دروغه آمارساختگیه،یه کلام همه می دونند اگرایناواقعیت داشت که الان جوانان مابه این روزانمی رسیدند،بیکاری یعنی معتادی یعنی قتل ،غارت،دزدی،مزاحمت،

  12. دکتر بی کار گفت:

    اگه این حرفها را نزنه که خودش بیکار میشه
    یاد حرفی از کریم خان زند افتادم که فردی گریه کنان بعه دربار او اومد و گفت ای پادشاه من دو چشمم کور بود رفتم سر قبر پدر شماشفا پیدا کردم کریم خان که میدانست دروغ میگه گفت اشکالی ندارد من دوباره چشمانت را کور میکنم تو برو پیش پدر تا شفات دوباره بده در این لحظه مرد به غلط کردن افتاد کریم خان گفت او را اعدام کنید زیرا اگه این افراد را به این روش به مقامی رسیدند باید فاتحه کشور را بخوانید «چقدر اون روز الان آشناست»
    درضمن با وساطت سایر درباریان اون شخص را بخشید ولی زمانی که مرد میخواست از دربار بره بیرون کریم خان بهش گفت مردک پدر یه ادم خر دزدی بود که دین و ایمان اصلا نداشت و در ضمن من که پسرش هستم نمیدانم قبرش کجاست تو چطوری پیداش کردی!!!!!

    • ناشناس گفت:

      هر لحظه مزن در،که در این خانه کسی نیست
      بیهوده مکن ناله،که فریاد رسی نیست
      شهری که شه و شحنه و شیخش همه مستند
      شاهد شکند شیشه که بیم عسسی نیست
      فرخی یزدی

  13. اصلاحات گفت:

    …………. اگه بری بانک وام بهت نمی دن اگه نهایت ۱۰ میلیون وام بهت بدن باید بدیش بابت قرضت بعد همون کسی که وام را گرفته می گن شغل پیدا کرده ……………………….

  14. م گفت:

    تو سرم شاخ در اومد.کارنامه اداره کار مشخص است.اگر بتو نید روند دادرسی را در اداره کار کوتاه تر کنید خدمت بزرگی کرده اید

  15. mmmmm گفت:

    با سلام نقد اول به خد بویرنیوز که کارخانهxتعطیل شد پیگیر نشد حالا با حرف مسولان پیگیر میشه مگه500نفریک جا بیکار نشد صدای کسی هم درنیومد

  16. جواب گفت:

    درست میفرماید حتما ده قوم اشنابی ده ندارید بگزارید روی که می فرمایید, بیکاری پایین امده ازاستاندارواداره کار سوال فرماید بنده جانباز شست وپنج درصد هستم پنج تافرزندبیکار دارم یکیش تاکنون بکار گرفته نشده چونپارتی ندارم

  17. هم ولایتی گفت:

    12سال پیش پسرم بیکار حال دکتری گرفته وبیکار فرزند دیگرم3سال است که بیکار است اکثر خانواده ها همین مشکل را دارند جناب مظاهری یا خبر ندارند یا به لطف؟؟بیکار ندارند

  18. يزدگرد گفت:

    كاهش كجا بود پدر بيامرز. همش بازي امار و ارقام

  19. ناشناس گفت:

    کارخانه قند تعطیل شد استاندار جوابگو بود یا رئییس اداره کار،ارگان،نهاد یا کارخانه جدیدی بنا شده که مردم بی خبرن آیا؟!!!
    نویسنده جان شما چی میزنین؟!!!!!!!

  20. روستایی گفت:

    بعله واما گپ مفت هم خ مالیات نیخا جناب مدیر بفرما

  21. گرسنه گفت:

    بنده با دكتراي مهندسي عمران بيكارم تو اين استان خراب شده كه پارتي بازيه و قوم گرايي خودمم چند وقت پيش سميناري داشتم در اين مورد آمار واقعيه بيكاري٢٣.٨ هست بسه ديگه دروغ بسه انشاءالله روزي گريبان خودتون و خانوادتون رو ميگيره صبر داشته باشين

  22. بد تتلو گفت:

    از خدا بترس مدیر کل به خاطر چهار صباحی مدیریت فردا برد داشتند تا بتونی بین این مردم زندگی کنی از خدا بترس غیر از چند تا پارتی دار که به نامه نماینده ها یا نیروهای امنیتی سر کار رفته اند کدام کار کدام اشتغال حالا که کاری برای این مردم واین جوانان بدبخت این استان نمی شود چرا شما گزارش غلط ودروغ ارائه می دید مردم با صداقتند مردم دلسوز نظامند مردم رهبری را دوست دارند به امام شهدا ورهبری که انچنان دل به خون حرف می زنند پیمان بسته اند که حافظ انقلاب ونظم کشور باشند وپیمان شکن نیستند وگرنه باید با هر گزارش دروغ مسولی بریزند از آن مسولییت خلعش کنند اقا چرا دروغ می گید بگذارید تا فریاد های مردم به گوش رهبری برسد مردم از فقر وگرسنگی دارن ازبین می روند مردم دیگر قدرت خرید نان ندارند هزینه آب برق گاز صد برابر شده مردم چون نون از نانوائی ها قرض می گیرند مجبورند بی کیفیت نان ها را خالی خالی بخورند آنوقت مدیر کل برای بقا خودش گزارش غلط ودروغ میده دروغگو دشمن خداست از خدا بترسید پشت پا به این دنیای گذر بزنید

  23. هم استانی گفت:

    من چهل سالم شده 4 تا بچه دارم بیکارم نرخ بیکاری تو خانواده ام 100درصده واطرافیانم نیز همین طور در بین مردم که میگردم همین احساس را دارند
    لطفا مسئولین استانی آمار خانواده خود را که به جایگاه ومنزلتی رسیده اند به کل استان ربط ندهند
    خدا از آدم دروغگو نگذره که برای یه صندلی واستخدام چند تن از اطرافیان خود کل جوونای این استان را نادیده میگیره

  24. شهروند یاسوجی گفت:

    خواهشن خبر کذب پخش نکنید بی اعتمادی ایجاد میشه

  25. ملی گفت:

    هیچ ادم عاقلی باور نمیکنهاگر راست میگین تعداد بیکارها رو کم کنین

  26. میلاد گفت:

    خجالت بکشید سیچه ایقدر درو ایکنین شرم ازبین رفته

  27. ناشناس گفت:

    نه جانم کارکجابودکه بیکارکم شده باشه

  28. اشنا گفت:

    اينها بجز امار سازي چيزي ديگر نيست . به جرات قسم ميخورم اين مديركل به درستي تعريف بيكاري را هم نمي داند . اين امار فقط ساخته كارشناسان اداره كار و سازمان مديريت است كه مي نشينند و با آمار بازي مي كنند تا عدد مورد دلخواه آنها بدست بياييد

  29. دستفروش گفت:

    کم درو کنید.معلومه که کم وابیه.الان همه به شغل شریف مواد فروشی.مشروب فروشی.دستمال کاغذی فروشی.دست دوم فروشی.کلیه فروشی و تن فروشی روی آوردند.شیشه شوری سر میدون امام حسین هم بنه بالای آمار

  30. انسانيت گفت:

    هر روز اعتصابات كارگري داريم از كارخانه قند ، سيمان ، فولاد، چم شير ، اجر دهدشت و صد ها كارگاه كوچك و متوسط . همه شاهد هستيم در اين چند سال وامي هم داده نشد ، كارخانه جديدي راه اندازي نشد، كارآفريني حمايت نشد
    معلوم نيست اقاي مديركل چطوري بيكاري را كاهش داده چيزي كه من اطلاع دارم فقط برادر زاده و خواهر زاده خودش در مجموعه ورزشي گچساران شاغل شدند كسي ديگر را اطلاع ندارم
    حرف مفت كنتور نمي اندازه

  31. برادر عزیز نرخ بیکاری سی درصد می باشد صاحب داران سر کار رفتنند بی صاحبان هم ناله مزنند چون جنگ قدرت است جنگ غارت

  32. ناشناس گفت:

    امار سازی میکنن شک نداشته باشید هر خونواده 3 تا بچه بیکار داره

  33. ناشناس گفت:

    بستگی داره به اینکه اشتغال را چطور تعریف کنیم .
    هرکی رفت یه نامه بهش دادن که برو یه میلیون وام بگیر میگن خودش و 5نفر خانوادش مشغول بکار شدن و ….

  34. م گفت:

    مرگ بر دروغگو

  35. حسین گفت:

    احتمالا با همون فرمول دو ساعت کار در هفته مساوی است با اشتغال، ایشون این صحبتها را فرمودند… امیدوارم حداقل 3 یا 4 ساعت در هفته رو در نظر بگیرن تا شاید به یه آمار واقعی تر دست پیدا کنند. آمار بیکاری در استان و مخصوصا مرکز استان صدردرصد بالای 20 درصده، مگر اینکه تعریف ایشون از اشتغال یه فرمول جدیدتر داشته باشه.

  36. خیرآباد گفت:

    آره نرخ بیکاری دربین خانواده خودش کاهش پیدا کرده با این استخدام های فامیلی

  37. چیتاب واقعی گفت:

    خجالت خجالت کدام کاهش بیکاری

  38. یوسف وآیت گفت:

    درود برمدیرکل

دیدگاه شما