چاپ این برگه

کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول اهداء عضو در کشور را دارد

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۱۱ شهریور ماه بزرگترین جشن نفس حوزه جنوب کشور در استان برگزار می‌شود.

به گزارش بویرنیوز،  امین اله بابویی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به نوپا بودن حوزه معاونت اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی انتظار می‌رود با کمک رسانه‌ها به رسالت واقعی خود که همان بالا بردن سطح آگاهی مردم است تحقق یابد.

وی از ساخت مستند حاشیه نشینی شهر یاسوج با همکاری صدا و سیما استان خبر داد و گفت: رسانه‌ها می توانند بازوان حمایتی ما باشند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه تنها 25 درصد از سلامت جامعه در دست متولیان سلامت است، ابراز کرد: 75 درصد سلامت مربوط به سایر سازمان ها است و محدوده اختیار ما به همان 25 درصد ختم می شود.

وی با بیان اینکه 620 سمن در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند، گفت: اکنون 10 سمن در استان فعالیت داشته و سعی داریم این تعداد را به 25 سمن ارتقا دهیم.

بابویی با اشاره به اینکه 190 پرونده در حوزه معاونت اجتماعی در خصوص تشکیل سمنها وجود دارد، بیان کرد: یکی از اهداف اصلی این معاونتها استفاده از ظرفیت سمن ها در راستای ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه است.

وی از برگزاری بزرگترین جشن نفس حوزه جنوب کشور در استان خبر داد و گفت: تعداد 122 نفر اهدا کننده و 460 گیرنده عضو در استان وجود دارد و قرار است در این جشن خانواده های اهداء کننده را با افراد گیرنده روبرو کنیم و یکی از اهداف اصلی این جشن ترویج فرهنگ اهدای عضو است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر اینکه در تلاشیم تا از طریق این جشن نیازمندی‌های استان در این حوزه را به گوش مسئولان فرادستی برسانیم افزود: کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست اهدای عضو را در کشور دارد با این وجود نیازمندان عضو خودمان در مضیقه هستند و میخواهیم بگوییم به مسئولان که بیماران خودمان نیازمند این اعضا هستند و باید شرایطی برای استفاده آنها فراهم آید.

بابویی با اشاره به اینکه در حال شناسایی بیماران مبتلا به اوتیسم در استان هستیم، گفت: تاکنون 45 نفر از بیماران مبتلا به این بیماری در شهر یاسوج شناسایی شد.

وی با اشاره به ظرفیت خیرین سلامت در رفع مشکلات این حوزه، عنوان کرد: تاکنون 14 میلیارد تومان از طرف خیرین به حوزه سلامت استان کمک شد.