یکشنبه 22 مرداد 1396 - 21:31

اجحاف بزرگ به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، بی اعنتایی به دستور استاندار

گروه اقتصادی- با وجود رسانه ای شدن یک اجحاف بودجه ای بزرگ به مرکز کهگیلویه و بویراحمد اما خبرها حکایت از تحقق یک تبعیض دیگر  می دهد.

به گزارش بویرنیوز، پس از درج اخباری مبنی بر تقسیم ناعادلانه بودجه  بین شهرداری های کهگیلویه و بویراحمد براي پرداخت بخشي از بدهي هاي دولت مبلغ شصت میليارد تومان به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است كه مبلغ سي میليارد تومان فقط براي شهرداري گچساران و سي میليارد براي همه شهرداري هاي استان و در جدول تنظيم شده قريب به دوازده میليارد دیگر باز هم سهم گچساران خواهد شد!(ار اینجا بخوانید)، معاون استاندار واکنش نشان داد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از 60 میلیارد تخصیص یافته، ۳۰ میلیارد تومان مستقیما به شهرداری گچساران و ۳۰ میلیارد تومان به همه شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.

وی گفت: شهرداری گچساران هم باید از این ۳۰ میلیارد تومان استفاده می‌کرد اما با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده در استان و با توجه به دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد مقرر شد که از ۳۰ میلیارد تومان دوم به شهرداری گچساران پرداخت نشده و این اعتبار بین سایر شهرداری‌های استان توزیع شود.(از اینجا بخوانید)

به گزارش بویرنیوز، با وجود رسانه ای شدن سخنان معاون عمرانی استاندار اما گویا در عمل اتفاق دیگری رخ داده و با وجود دستور استاندار! مبلغ 12 میلیارد هم به گچساران تخصیص داده شده و با این وجود در جمع سهم گچساران 42 میلیارد و سهم کل شهرداری های استان 18 میلیارد تومان شد!

در اینجا ذکر چند نکته حائز اهمیت است:

1- شهر یاسوج به عنوان مهاجر پذیرترین شهر استان که حتی حاشیه هایش با جمعیت اکثر شهرهای استان برابری می کند قطع به یقین باید خدمات رسانی و توسعه متناسب با این جمعیت را نیز به خود اختصاص دهد و این ممکن نیست مگر با تزریق بودجه مناسب و منطقی

2-ظاهرا دستور استاندار صرفاً برای کم کردن فشارهای رسانه ای بوده و نه دستور عملیاتی و شاید اراده و توانی برای ممانعت از این اجحاف در حق سایر شهرداری ها نبوده و اگر جز این است برای مردم روشن شود!

3-جا دارد برای مردم روشن شود این دست اقدامات آیا نمونه بارز تفرقه انگیزی و اشاعه تفکر غلط سردسیر و گرمسیر نیست؟! چرا هر وقت بحث از تخصیص های بیشتر برای مرکز استان می شود باید مدیران منتسب به یک نماینده خاص که خود در بهترین مناطق یاسوج سکونت دارند و آشنای با درد هزاران نفر حاشیه نشین یاسوج نیستند، مخالفت کنند؟

4- یاسوج به عنوان مرکز استان متعلق به بویراحمد یا فرد خاصی نبوده و نیست متعلق به کل مردم استان است و جا دارد بعنوان پیشانی و مرکز استان نه بیشتر از بقیه بلکه متناسب با جمعیت و سایر شاخص های اقتصادی و در کل به عنوان یک مرکز استان دیده شود.

به گزارش بویرنیوز، متاسفانه در چند سال اخیر عملکرد برخی نمایندگان و مسئولین فضای کهگیلویه و بویراحمد را به سمت دو قطبی مسموم سردسیر و گرمسیر کشانده است و نمونه آن را هم میتوان در اجحاف های ناروا از این دست مشاهده کرد.

بدون شک صبر و مدارای مردم در مقابل این تبعیض های ناروا و اقدامات تفرقه انگیز حد و اندازه ای دارد و جا دارد استاندار به عنوان نماینده عالی دولت یک بار برای همیشه این مشکل را حل کند و میدان را برای جولان مدیران و نمایندگان با تفکر بسته منطقه ای ببندد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=244955
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    آقایان زارعی و هاشمی نمایندگان پرتلاش مبارک

  2. ناشناس گفت:

    درود بر دکتر تاجگردون درود بر دکتر نوروزی

  3. شهروند یاسوجی گفت:

    مگه پیگیری قانونی نداره آقای استاندار

  4. استاد گفت:

    دروود بر دکتر نوروزی که همیشه حامی گچساران و گچسارانی هست

دیدگاه شما