شنبه 28 مرداد 1396 - 8:00

کتابخانه‌های مسافرتی و قابل حمل قرن هفدهم+عکس

مجله بویرنیوز- کتاب‌ها مدت‌ها هم به عنوان منابع یادگیری و هم نشانه‌های سبک زندگی فرهنگی، کالای ارزشمندی به حساب می‌آمدند. کتابخانه‌های بزرگ در شهرهایی مثل پراگ و دوبلین درباره این ایده صحبت کردند که آنچه یک قطعه ادبی را نگه می‌دارد باید به اندازه خود کتاب اهمیت داشته باشد. یک آیتم جالب در کتابخانه دانشگاه لیدز نشان می‌دهد که حتی بدون تکنولوژی پیشرفته و مدرن امروزی، مردم سعی داشتند کتاب‌های ارزشمند خود را نزدیک به خود نگه دارند.

این کتابخانه مسافرتی قرن هفدهمی یک محفظه چوبی زیبا است که یک مجموعه کتاب مینیاتوری را در خود جای می‌دهد. به گفته دانشگاه لیدز، این محفظه احتمالا به سفارش ویلیام هیکول، وکیل و عضو پارلمان در سال ۱۶۱۷ به عنوان هدیه سال نو برای دوستش بوده است. این محفظه که به شکل یک کتاب بزرگ است ۵۰ کتاب کوچکتر را در خود جای می‌دهد و یک کتابخانه مسافرتی قابل حمل ایجاد می‌کند.

این محفظه کتاب قرن هفدهمی درواقع به نوعی کتابخانه الکترونیک به شمار می‌رفته است. هیکول این سبد هدیه ادبی را با آثار کلاسیک پر کرده بوده است. اووید، ویرجیل و سیسرو برخی از نویسندگانی هستند که آثار فلسفی و الهی آن‌ها در این محفظه قرار دارد. این تن‌ها کتابخانه مسافرتی نبوده که هیکول هدیه داده است. درواقع او در یک دوره چهار یا پنج ساله، به سه نفر دیگر نیز سفارش داده که اکنون در کتابخانه بریتانیا، کتابخانه هانینگتون در سن مارینو، کالیفرنیا و موزه هنر تولدو قرار دارند و ثابت می‌کنند که هدایای خواندنی مدت طولانی مورد توجه بوده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=244892
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما