جمعه 20 مرداد 1396 - 14:35

رواج پدیده قبرهای اجاره ای در سوریه!

 پایگاه اینترنتی “سوریا دیپلای” نوشت که قیمت قبر قبل از شروع جنگ در سوریه 200 تا 400 دلار و بدون مالیات یا عوارض بود و حتی گاهی اهالی شهر می توانستند یک قبر مجانی در حومه شهر بیابند، اما اکنون مردم این شهر با پدیده قبرهای اجاره ای با هزینه های هنگفت روبرو شده اند.

پس از گذشت 6 سال از شروع جنگ، محل دفن مردگان دمشق که تعداد آنها به 33 گورستان می رسد با کمبود مواجه شده و به همین دلیل قیمت اجاره یک قطعه قبر برای مدت یک سال در آنها به هزار دلار رسیده است. اینگونه قبرها مانند آپارتمان های مسکونی نیازمند پرداخت اجاره سالانه و تمدید همه ساله آن توسط نزدیکان مرده هاست.

البته این اقدام توسط حکومت سوریه منع شده است اما اهالی دمشق گفتند که کارمندان نهادهای حکومتی و قبرستان های پایتخت اراضی متروکه و بدون استفاده را اجاره کرده و برخی به همین دلیل توانستند سود عظیمی را به خاطر مرگ و بلایای انسانی به جیب بزنند.

برخی اشخاصی که در این زمینه از آنان کلاهبرداری شده گفتند که هیچ سند رسمی که مالکیت آنان را بر قبر اثبات کنند، نداشته و اسم میت که روی سنگ قبر نوشته شده، تنها دلیل آنان است.

ام احمد 60 ساله می گوید برای تامین قبر برای خواهرش که در سال 2016 به خاطر اصابت گلوله خمپاره جان باخت، مجبور شده است با راننده اداره متوفیات توافق کرده و سالانه هزار دلار به عنوان اجاره قبر پرداخت نماید.

وی افزود که سال جدید جهت برای قرارداد سالانه آمدم دریافتم اسم جدیدی روی سنگ قبر خواهرم نوشته شده است، وقتی به راننده مساله را گفتم این بهانه را آورد که 3 روز از موعد پرداخت اجاره اش گذشته و چون پولی نپرداخته بود، جسد دیگری را در آن قبر دفن کرده است.

ام احمد تصریح کرد که ضد این مرد در اداره متوفیات شکایت رسمی کرده است اما تمام کارمندان گفتند که چنین کاری امکان ندارد و من به این دلیل که هیچ سند رسمی نداشتم نتوانستم برای حل این مشکل کاری انجام دهم.

برخی از مردم دمشق می گویند که مکان هایی برای دفن اموات وجود دارد اما بسیار کم و گران بوده و در بازار سیاه فروخته می شود لذا بسیاری از مردم راهی جز اجاره قبر های متروک یا استفاده نشده با قراردادهای سالانه ندارند که هر سال اجازه آن افزایش

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=244650
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما