سه شنبه 24 مرداد 1396 - 8:00

هوش مصنوعی، همواه مورد نیاز است

مجله بویرنیوز- روندی که اخیراً در زمینه فناوری هوش مصنوعی اتفاق افتاده است، یادآور انقلاب رایانش شخصی در دهه 80 میلادی است. در آن زمان، وقتی رایانش، ارزان‌تر شد و بیشتر در دسترس افراد مختلف قرار گرفت، به عاملی برای تسریع کامپیوتری کردن جمعی صنایع مختلف تبدیل شد.
امروزه کامپیوترها و کامپیوتریزه کردن، به روشی نوین و پیشرو تبدیل شده است و شرکت‌ها، قسمت‌های رایانشی و وظایف کامپیوتریزه کردن را انجام می‌دهند.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از ونچربیت، اگر استانداردهایی که در آن زمان وجود داشت را ملاک بگیریم، امروزه بسیاری از افراد یک متخصص کامپیوتر به شمار می‌روند. اما در آن زمان، انتخاب رایانه‌ها، کار یک کاربر عادی نبود.
چند دهه پیش، نیاز زیادی به کامپیوتری کردن امور و فرآیندها وجود داشت، ولی پیامدهای آن برای هر صنعت، به شکل ملموسی مشخص و عیان نبود. به عبارت دیگر، افراد و سازمان‌ها عمدتا این تصور را قبول داشتند که کامپیوترها اهمیت زیادی دارند، ولی در حقیقت 100 درصد و به طور کامل، به چگونگی و ماهیت این نیاز و نیز چگونگی رفع آن واقف نبودند.

بنظر کارشناسان، ما در این صنعت، ناگزیر باید یک فرآیند کامل توسعه و کشف را طی می‌کردیم و در نتیجه متخصصان کامپیوتر باید در یک بازه زمانی 15 تا 20 ساله، با متخصصان دامنه همکاری می‌کردند تا به نقطه فعلی می‌رسیدیم. به همین خاطر کامپیوترها و نرم‌افزارهای تخصصی برای برآورده‌سازی نیازهای مختلف در گذر زمان توسعه پیدا کرد.
در زمینه فناوری هوش مصنوعی هم روال پیدایش و رشد، به همین شکل است.

در حال حاضر، ما روز به روز شاهد پیشرفت‌های بیشتری در زمینه هوش مصنوعی هستیم و حتی این فناوری، کسب و کارهای مختلف را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است.
هوش مصنوعی می‌تواند به کسب و کارهای کوچک در کاهش هزینه‌ها، ارائه خدمات بهتر به مشتریان و رقابتی ماندن در بازار کمک کند.

اما از دیگر سو، استفاده از فناوری‌ها و دستگاه‌های هوش مصنوعی می‌تواند برای کسب و کارهای کوچک که با بهره‌گیری و راه‌اندازی سیستم‌ها و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی آشنا نیستند، کمی چالش‌برانگیز باشد.
این کسب و کارها می‌توانند رویکردی استراتژیک اتخاذ کرده و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی از منافع آن بهره‌مند شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=244392
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما