چاپ این برگه

افشای عملکرد سه نماینده کهگیلویه و بویراحمد در تعیین کابینه (+عکس)

گروه سیاسی – کابینه دوم دولت روحانی به مجلس معرفی شد

به گزارش بویرنیوز، آنچه در این دوره بسیار اهمیت داشت، رشد نیروهای استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح ملی بود و این رشد به گونه ای بود که تعداد نیروهای در سطح وزارت به طرز بیسابقه ای افزایش یافته بود.

لیستی که روحانی به مجلس داد، افسوس بسیاری را به همراه داشت و با یک نگاه ساده می توان گفت، لرها اگر در کارآمدی سرآمد هم باشند دستشان به وزارت نمی رسد.

مقایسه عملکرد کرباسیان و تقوی نژاد را به مردم و کارشناسان اقتصادی واگذار می کنیم و باید پرسید دولت در بخش گمرک شاهد تغییر بود یا مالیات و چه شد که در دقیقه نود سکان وزارت بجای تقوی نژاد به کرباسیان رسید.

دولتی که نفت آن به فروش نمی رفت با مدیریت جهادی توانست مالیات را مدیریت کند و هزینه هایش را تامین کند و این در حالی است که عملکرد گمرک در دولت روحانی همواره مورد نقد بوده است.

جهرمی باید به عنوان جوان به کابینه معرفی می شد یا غریب پور، غریب پور که نشان داد هر بنگاهی را به او تحویل می دهند با بالاترین رونق آن را باز می گرداند و شهره مدیریت او زبانزد عام و خاص شده است.

در وزارت علوم، ضیا هاشمی گیوه برکشید و سینه خود را سپر حملات دلواپسان قرار داد یا کسانی که هر روز نامشان برای گزینه وزارت علوم برده می شود.

هم او که توانست فضای بسته دانشگاه ها را بشکند و شعار دولت روحانی را عملیاتی کند.

اما چرا اینها وزیر نمی شوند چند دلیل ساده دارد.

یکی از مهم ترین دلایل آن عدم همراهی نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با نیروهای توانمند بومی خود است.

در حالی که تقوی نژاد گزینه جدی وزارت اقتصاد بود، تاجگردون از طیب نیا حمایت می کند و غلام محمد زارعی از نهاوندیان و آیا این درد نیست .

در حالی که روز گذشته نمایندگان کرد و ترک با وجود داشتن وزیر در کابینه جدید باز هم به رئیس جمهور درباره عدم بکارگیری نیروهای بومی خود تذکر دادند اما صد افسوس که سه نماینده کهگیلویه و بویراحمد در جلسات محفلی سر نیروهای بومی توانمند را می برند که مبادا قد  آنها در مسئولیت ها از خودشان بزرگتر شود.

بویرنیوز در روزهای آتی اسناد جدیدی از عملکرد تاسف بار نمایندگان استان در این خصوص منتشر خواهد کرد.

گفتنی است بنا به اطلاعات موثق، نمایندگان استان در ارتقا یا موفقیت هیچ کدام از نیروهای ملی استان هیچ نقشی نداشته اند.