پنجشنبه 12 مرداد 1396 - 10:52

مراسم تنفیذ ریاست جمهوری روحانی(+تصاویر و جزئیات)

 مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران، از ساعت ۱۰ صبح امروز (پنجشنبه ۱۲ مرداد ۹۶) در حسینیه‌ امام خمینی (ره) دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.
این مراسم در محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور رؤسای قوا، رئیس مجلس خبرگان رهبری، مقامات کشوری و لشکری، علما و دانشگاهیان، جمعی از سفرا و نمایندگان بلندپایه‌ کشورهای خارجی برگزار می‌شود و در شبکه‌های مختلف رادیویی-تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی به صورت زنده پوشش داده شد.
در این برنامه وزیر کشور، گزارشی از روند برگزاری انتخابات دوازدهم ریاست‌جمهوری را ارائه می‌کند. سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم رهبر انقلاب در تنفیذ رأی مردم و نصب حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی به مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران را قرائت خواهد کرد. پس از آن رهبر انقلاب اسلامی لوح متن حکم تنفیذ را به رئیس‌جمهور منتخب مردم اعطا می‌کنند.
دراین مراسم رؤسای قوا، رئیس مجلس خبرگان رهبری، مقامات کشوری و لشکری، علما و دانشگاهیان، جمعی از سفرا و نمایندگان بلندپایه‌ کشورهای خارجی حضور دارند.

پس از پخش سرود ملی و قرائت قرآن، وزیر کشور در حال گزارش دادن از روند برگزاری انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری است.

12:10- مراسم تنفیذ ریاست جمهوری به پایان رسید. 

12:09- پایان سخنرانی مقام معظم رهبری.

11:36- آغاز سخنرانی مقام معظم رهبری

– حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:

-در این دهه مسئولان توانستند با دنیا همکاری کنند. اگرچه دشمنان خواسته اند ایران را منزوی کنند. اما آنها موفق نشده اند. یکی از نکاتی که بنده روی آن اصرار دارم و نمیگذارم از ذهن کسی بیرون رود حضور و ترفند های دشمن است.

-اگر شما در سنگر خوابتان برد در سنگر مقابل که دشمن شماست ممکن است دو چشم بیدار باشد. نباید خوابتان ببرد. دشمن مشغول دشمنی است. ما را تحریم کردند. اما با این تحریم ها چشم ما به روی امکاناتمان باز شد. وقتی تحریم شدیم به خودمان آمدیم و ظرفیت های موجود داخلی را پیدا کردیم. علارغم میل دشمن امروزه ما لحاظ سیاسی و نظامی قوی هستیم. جمهوری اسلامی امروز به مراتب قوی تر از سال های اولیه است. دشمنی های صریح دشمن را ما را قوی تر کرد.

-ما راه های مقابله با ترفند های دشمن را هم بلدیم. امکاناتمان هم بیشتر شده و از ترفند های دشمن هیچ هراسی نداریم

– قبل از پیروزی انقلاب مردم نقشی در انتخاب مدیران نداشتد و مردم فقط تماشاچی بودند. انقلاب اسلامی مردم را از حاشیه به متن آورد.

– امام راحل توانست جهت حرکت مردم و ملت ایران را تغییر دهد. سال های حکومت سلطنتی و پهلوی علاوه بر ننگ سلطنت، ننگ دخالت بیگانگان هم وجود داشت. رضا خان را انگلیسی ها روی کار آوردند و بعد هم پسر او را. مسئولین کشور را هم آنها تعیین می کردند. این دستگاه را عزم راسخ و شجاعت بینظیر  امام و توکل او به خدا و اعتماد او به مردم تغییر داد.

-اهمیت این جلسه در دو نظر است. یکی اینکه آغاز یک دوره جدید مدیریتی در کشور است. این امیدواری وجود دارد که مسئولینی که با رئیس جمهور وارد میدان عمل می شوند با توانایی های جدید ملت را خوشحال کنند و مطالبی که رئیس جمهور بیان کردند را براورده کنند.

-جهت دوم این است که این جلسه نماد مردم سالاری است. این دوازدهمین جلسه این چنینی از آغاز انقلاب است. دوازدهمین بار است که ملت ایران در مسائل این چنینی نقش آفرینی کردند.

11:07- آغاز سخنرانی روحانی در مراسم تنفیذ.

روحانی:

– دستانم را برای همه کسانی که به عظمت ایران می اندیشند دراز می کنم.

-دسترسی آزاد به اطلاعات، داشتن آینده ای مطمئن، اظهار نظر و گفتگو و دانستن و در جریان امور کشور قرار گرفتن حق مردم است.

– امامت را از امام علی، شهادت را از امام حسین، شریعت را از امام صادق و سیاست را از امام رضا آموخته‌ایم.

– باور کرده‌ایم علی رغم گام‌های بلندمان هنوز تا رسیدن به جایگاه بلند قدرت اقتصادی تاثیرگذار در سطح منطقه و جهان فاصله داریم

– می‌دانیم که تحولات منطقه‌ای و ملی مرتبط با زنان و جوانان بر حال و آینده کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود

– پس از چهار دهه همه فعالان سیاسی به این باور رسیده‌اند که چاره‌ای جز برپایی جامعه اعتدالی نداریم

11:06- تقدیم حکم تنفیذ ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری به حسن روحانی

11:01- قرائت حکم تنفیذ ریاست جمهوری روحانی توسط محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری.

متن حکم رهبر انقلاب در تنفیذ رأی مردم و نصب حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی به مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران را به شرح زیر است:

“بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال را سپاس می‌گوییم که در آزمون سیاسی و اجتماعی بزرگ دیگری ملت عظیم الشان ایران را سرافراز فرمود و حضور مبارک آنان را در یکی از اساسی‌ترین اقدامات ملی گامی بلند در جهت حراست از عزت و امنیت کشور و ابهت نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار داد.

انتخابات پرشور و صفوف طولانی رای دهندگان در سراسر کشور و نصاب درخشان شرکت کنندگان در انتخاب رئیس جمهور و آنگاه رای بالای شخصیت منتخب همگی نشانه‌های روشن از موفقیت نظام اسلامی در تحکیم و تثبیت جمهوریت و خصلت مردمی این نظام انقلابی است و این یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین توانمندی‌های بی شمار کشور اسلامی عزیز ما است که دستیابی به آرمان‌های بلند انقلاب را ممکن می‌سازد و آینده روشن کشور و ملت را نوید می‌دهد.

اکنون با استمداد از هدایت و عنایت پروردگار و درسایه توجهات حضرت ولی الله اعظم ارواحنا فداه و با تبرک و تفال به همزمانی با ایام ولادت حضرت امام ابی الحسن الرضا علیه آلاف التحیه و الثنا، اینجانب به پیروی از گزینش ملت ایران رای آنان را تنفید و دانشمند محترم حجت الاسلام آقای دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم و با دعا برای موفقیت ایشان موکدا توصیه می کنم که این منصب خطیر را وسیله‌ای برای کسب رضای الهی و ذخیره‌ای برای هنگامه لقاء پروردگار قرار دهند و همت خود را متوجه استقرار عدالت و جانب داری از محرومان مستضعف و اجرای احکام اسلام ناب و تقویت وحدت و عزت ملی و توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های عظیم کشور و صراحت در بزرگداشت ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی نمایند و مطمئن باشند که ملت غیور و شجاع،‌ خدمتگزاران کشور را در دشواری‌ها و در مقابله با زورگویی ها و زیاده‌خواهی‌های استکبار تنها نخواهد گذاشت.

لازم می‌دانم بار دیگر درباره اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی و توجه به ویژه به موضوع اشتغال و تولید داخلی تاکید کنم و یادآوری نمایم که رای ملت و تنفیذ آن موکول به حفظ و رعایت تعهد به صراط قویم و مستقیم اسلامی و انقلابی است.

در پایان یاد امام عزیز راحل را گرامی می دارم و به روح مطهر ایشان و شهیدان این راه درود می‌فرستم. والسلام علی عبادالله الصالحین

سیدعلی خامنه‌ای

12 مرداد 1396”

10:45- پس از پخش سرود ملی و قرائت قرآن، وزیر کشور گزارش خود از روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را گزارش داد.

وزیر کشور:

*در هیچ یک از استانها با کمبود تعرفه در انتخابات این دوره روبرو نبودیم.

*هیات معتمدان در هر یک از مراکز تشکیل شد و 429 هیات اجرایی در شهرستانها داشتیم. شعب اخذ رای نیز 10 درصد نسبت به انتخابات های گذشته افزایش یافت.

*با همکاری شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور به شکل مکانیزه برگزار شد. همچنین بستر لازم برای مشارکت ایرانیان خارج از کشور با همکاری وزارت خارجه در 310 شعبه اخذ رای خارجی فراهم شد.

*به منظور استفاده برابر نامزدها از فرصت های تبلیغاتی دولتی، ستاد تبلیغات انتخاباتی در صداوسیما تشکیل شد

10:40- آغاز مراسم تنفیذ روحانی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=243270
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما