پنجشنبه 12 مرداد 1396 - 22:12

معضلی که اگر حل نشود مرکز کهگیلویه و بویراحمد فلج می شود!

گروه اجتماعی- میزان تردد انواع وسایل نقلیه در جاده‌های ارتباطی این استان در چهار ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 263 درصد رشد داشته است.

به گزارش بویرنیوز، کهگیلویه و بویراحمد در سرانه آزاد راه و بزرگراه در رتبه های آخر جدول است و با سفری کوچک به مناطق مختلف آن به وضوح به این نقیصه بزرگ میرسیم.

از نبود بزرگراه و آزاد راه مناسب در خروجی ها و شهرهای پرجمعیت استان که بگذریم در شهرها اما قضیه صورت بحرانی تری به خود می گیرد.

در شهر یاسوج؛ مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به افزایش بی رویه جمعیت و مهاجرت ها نمود نبود جاده های مناسب درون و برون شهری بسیار بیشتر حس می شود.

با روند کنونی مهاجرت ها و افزایش جمعیت و با توجه به معماری و ایجاد زیرساخت های شهری در حد شهری کوچک و خلوت، امروز در گوشه گوشه شهر شاهد بروز مشکلات و معضلات خاص ترافیکی آن هستیم.

خیابان های کم عرض مرکزی شهر در بسیاری از ساعات شبانه روز حوصله هر فردی را به سر می برد.

به گزارش بویرنیوز، شهر یاسوج به واسطه پل بشار به دو قسمت مجزا تقسیم می شود و تنها نقطه اتصال این نقاط پلی است که از سال های  دور وجود دارد و به واسطه عمر بالا و خرابی های زیاد در بدنه و پایه ها، زمینه بروز یک فاجعه انسانی دور از ذهن نیست.

از سویی خیابان های کم عرض و غیر استاندارد شهر یاسوج را به عنوان پرحادثه ترین نقطه استان در بحث تصادفات رانندگی بدل کرده است و سالانه تصادفات جرحی بسیاری را در مرکز استان شاهدیم.

بدون شک با روند کنونی افزایش جمعیت، ورود خودرو به شهر و مواردی از این دست اگر چاره ای به حال جاده ها و خیابان های یاسوج نشود باید در آینده نزدیک شاهد فلج شدن پایتخت طبیعت ایران باشیم، اتفاقی که هم اکنون گوشه هایی از آن را در برخی ساعات در مناطق مختلف شهر میبینیم.

بر پایه این گزارش، با روند کنونی افزایش تردد ها از مسیر های مختلف استان و افزایش جمعیت استان، و در نهایت شلوغی و گسترش شهرهای مختلف استان اگر به همین زیرساخت ها اکتفا شود و طرح های توسعه ای اندیشیده نشود باید فلج شدن نقاط حیاتی و مهم استان به ویژه یاسوج را به نظاره بنشینیم.

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=243175
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مسعود گفت:

    یعنی مسئولین این حجم ترافیک رو نمیبینن؟
    از اینا گذشته به خاطر بحث پدافند غیر عامل هم که شده باید هر چه سریعتر پل سوم بشار به بهره برداری برسه(یعنی اگه یکی از این پلها به مشکل چه اتفاقی میفته؟)
    در حال حاظر یک سمت پل سوم بشار ریل گذاری شده و با فرض محال که این پل افتتاح بشه فقط از یک سمت پل میشه استفاده کرد

  2. مسعود گفت:

    در صورت بهره برداری از این پل حجم ترافیک از پل اول بشار برداشته میشه ولی به میدان آریوبرزن اکبرآباد انتقال پیدا میکنه که این یعنی فقط یک حرکت ایضایی
    جاده پل سوم بسار باید مستقیم ادامه پیدا کنه تا پلیس راه یاسوج شیراز که اتفاق افتادن این پروژه به این شکل کاملا خوش بینانه و محاله

  3. زینب سادات گفت:

    واقعا متنون حرف دل ما بود

  4. ایل گفت:

    تنها راه، یک طرفه شدن خیابانهای اصلی شهر

  5. سید حسن گفت:

    اخه این چه وضع بد ترافیک ما حق نداریم یه پل جدید تو شهرمان داشته باشیم. مسوولین دارن چیکار میکنن

  6. شهرام گفت:

    واقعا عذاب آور است بخواهی در مسیر راهنمایی تا اکبر آباد تردد کنی . مسئولین به فکر باشند پل سوم و چهارم باید هرچه سریعتر افتتاح بشه و تازه در میدان آریو برزن که دیگه واویلاست ترافیک

  7. صفری گفت:

    با بهره برداری ازاین پل قسمتی از ترافیک به کمربندی اصفهان و روستاهای همجوار منتقل میشه که برا خروج از این وضعیت فعلا خوبه ….مسکن هست ولی درمان نیست

  8. صفری گفت:

    آمبولانس های اعزامی بیشترین مشکل را مخصوصآ در محور ترمینال تا بیمارستان امام سجاد ع دارند ..کاش اول فکری به حال اونها بشه…

  9. یوسف گفت:

    استان در چه حوزه ای اخر نیست که در این یکی نباشه؟

دیدگاه شما