چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 0:30

محرومیتی ظالمانه؛ کهگیلویه و بویراحمد بی بهره از هزاران میلیارد اعتبارات آزاد راه کشور!

رئیس اداره‌کل بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه این استان از توزیع هزاران میلیارد اعتبارات آزاد راهی کشور بی‌بهره است.

به گزارش بویرنیوز، « بیت الله محرابی» در نشست ایمنی راههای استان افزود: رشد جاده‌ای استان متناسب با رشد افزایش تولید و مصرف وسایل نقلیه و افزایش حجم ترافیک نبوده است با این حال میزان تردد وسایل نقلیه عبوری از محور‌های استان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۰ رشد ۲۶۰ درصدی(2.6 برابری) داشت .

وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۶ هزار و ۲۶۴ نفر در حال حاضر قریب به ۵ هزار و ۸۷۸ کیلومتر راه دارد، بیان کرد: این میزان راه شامل ۱۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۴۷۱ کیلومتر راه اصلی، ۹۲۳ کیلومتر راه فرعی و هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است .

رئیس اداره‌کل بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این استان از محدود استان‌هایی است، که آزاد راه ندارد و سالانه از توزیع هزاران میلیارد اعتبارات آزاد راهی در سطح کشور بی‌بهره است . یکی از مشکلات فعلی اکثر جاده‌های استان قدیمی بودن آنهاست.

محرابی با بیان اینکه استان به علت شرایط جغرافیایی دارای شرایط خاصی است، تصریح کرد: در فصل زمستان، شاهد بارش برف و مه‌گرفتگی در مناطق کوهستانی هستیم و این امر باعث افزایش تصادفات در جاده‌های این استان می‌شود .

وی ادامه داد: محور گچساران-بابامیدان با طول محور ۵۰ کیلومتر و یاسوج-سمیرم با طول محور ۹۰ کیلومتر پرتردد‌ترین محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌روند .

19پایگاه امدادی و پلیس راه در راههای کهگیلویه وبویراحمد نیاز داریم

رئیس اداره‌کل بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از 6 پایگاه امدادرسانی هلال احمر در جاده‌ها بهره می‌برد که این استان به 7 پایگاه دیگر در جاده‌ها نیاز دارد .

محرابی تاکید کرد: 35 پایگاه اورژانس جاده ای و شهری و چهار پلیس راه در سطح استان وجود دارند که ۶ پایگاه اورژانس جاده ای و 6 پلیس راه دیگر مورد نیاز این استان است .

وی بیان کرد: طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ تصادفات جاده به ترتیب 4694 مورد و 6049 مورد است و همچنین تعداد مصدومین تصادفات جاده‌ای در این سال‌ها به ترتیب 6154 نفر و 8678 نفر است. همچنین طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ در تصادفات جاده‌ای به ترتیب ۱۶۸ نفر و ۱۶۵ نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس اداره‌کل بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عدم رشد متناسب وسایل نقلیه و افزایش سفر با رشد کمی و کیفی جاده‌های این استان، تصریح کرد: میزان تصادفات جرحی و خسارتی در سال ۹۵ افزایش داشته است به طوری که میزان مجروحین در سال ۹۵ با افزایش چهار برابری نسبت به سال ۹۰ روبرو شده ایم .

محرابی ادامه داد: بررسی آمار میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات در محورهای استان در سال‌های ۹۰ تا ۹۵ نشان دهنده این است که محور یاسوج- سمیرم، یاسوج- بابامیدان بیشترین میزان آمار فوتی ناشی از تصادفات را دارند.

وی خاطرنشان کرد: راه های اصلی استان کهگیلویه وبویراحمد با عرض 7 متر ساخته می شوند در حالی که راه اصلی 11 تا 13 متر است که در صورت انجام کار اصولی در اینده با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد.

ورودی شهری یاسوج قفل می شود

رئیس اداره‌کل بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طی سه سال اخیر پل ورودی یاسوج از سمت شیراز (پل اول و دوم بشار) از ساعات 17 تا 20 شب بعلت ترافیک بالا و کافی نبودن قفل می شود چرا که خیابانهای منتهی به این پل با 16 متر به پل 7 متری منتهی می شود.

محرابی بیان کرد: 120 نقطه حادثه خیر در راههای مواصلاتی استان شناسایی شده که 47 نقطه نسبت به مابقی در اولویت قرار دارند و از این 47 مورد 12 مورد از سوی راهداری آشکار سازی شدند اما باید دنبال رفع آنها باشیم.

30 کیلومتری شهرهای کهگیلویه و بویراحمد هنوز چهارخطه نیست

وی گفت: یکی از مهمترین مشکلات راههای استان نبود آتش نشانی برای امداد رسانی به حوادث و سوانح رانندگی است که می طلبد برای رفع این مشکل مردم آتش نشانی بین راهی ایجاد شود و باید تدابیری از سوی پلیس راه اندیشیده شود تا مردم کپسولهای آتش نشانی در خودرو خود داشته باشند.

رئیس اداره‌کل بحران و پدافند راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد جزء محدود استانهایی است که هنوز 30 کیلومتر ورودی شهری های آن بخصوص مرکز استان چهارخطه نیست./ ایسنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=243165
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    چقد دوستان قشنگ ضعف های مدیریت خودشون می گن

دیدگاه شما