دوشنبه 9 مرداد 1396 - 9:17

جایگاه دفن زباله در شهر یاسوج ساماندهی می‌شود

شهردار یاسوج از ساماندهی جایگاه دفن زباله در این شهر و روستاهای تابعه خبر داد.
به گزارش بویرنیوز، محمد علی جاوید ظهر امروز در نشست مدیریت پسماند استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جایگاه دفن زباله در دو پشته دشت روم تنها مورد استفاده شهرداری یاسوج نیست،اظهار داشت: اهالی عمده روستاهای اطراف  نیز نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های خود را به آن محل منتقل می‌کنند.

شهردار یاسوج با بیان اینکه در سال 95 مقرر شد اعتباری به شهرهای کمتر از 50 هزار نفر اختصاص یافت، عنوان کرد: مصوب شد این مبلغ پس از واریز به حساب شهرداری مادوان به حساب شهرداری یاسوج واریز شود تا شهرداری یاسوج نسبت به اجرای ساماندهی ایستگاه دفن زباله دشتروم اقدام کنند.

وی بیان کرد: نزدیک پنج ماه است که این مبلغ به حساب شهرداری مادوان واریز شده ولی علی رغم این موضوع هنوز به حساب شهرداری یاسوج واریز نشده و انتظار می‌رود هرچه سریع تر نسبت به انتقال این مبلغ اقدام شود تا جهت ساماندهی سایت استفاده شود.

جاوید تصریح کرد: با توجه به اینکه سرمایه گذاری در کارگاه‌های بازیافت درآمد زا نیست اگر اعتبار مناسب از سوی مادوان به حساب شهرداری یاسوج واریز شود به طور قطع شهرداری یاسوج با برنامه‌ریزی مدون نسبت به ساماندهی این جایگاه فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: باتوجه به افزایش جمعیت شهر یاسوج باید جایگاه‌های دفن زباله در این شهر ساماندهی شود و شهرداری در این راستا نیازمند حمایت و تعامل سایردستگاه‌های اجرایی است.

شهردار یاسوج گفت: مردم نقش تاثیرگذاری در حفظ محیط زیست دارند و هر چه بیشتر مسئله تفکیک زباله از مبدا فراگیر شود تخریب زمین برای دفن زباله‌ها نیز کمتر می‌شود و باید همگان برای فرهنگ سازی هر چه بیشتر در این راستا گام بردارند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=242968
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما