چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 11:30

تصویب طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی

طرح تحریم های جدید علیه ایران، روسیه و کره شمالی ساعاتی قبل در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته شد و با اکثریت قاطع  به تصویب رسید.

 

به گزارش بویرنیوز، نمایندگان آمریکا با 419 رای موافق و فقط 3 رای مخالف، طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را تصویب کردند. این طرح بیش از دو سوم آرای موافق مجلس نمایندگان آمریکا را به خود اختصاص داده و 3 نماینده مخالف، از حزب جمهوری‌خواه بودند.

 

این طرح نسخه اصلاح شده طرحى است که پیش از این با هدف تحریم ایران و روسیه در سنا تصویب شده بود.

 

این طرح که ابتدا روز 15 ژوئن در مجلس سنای آمریکا به رای گذاشته شد و با آرای 98 سناتور به تصویب رسید، در صورت تصویب مجلس نمایندگان و امضای رئیس جمهور به قانون تبدیل خواهد شد.

 

در بخش ایران این طرح، مسائل مربوط به آنچه «مقابله با تهدیدهای ایران علیه ثبات و امنیت منطقه»، «برنامه موشک بالستیکی»، «نقض حقوق بشر شهروندان ایران»، و «فعالیت های سپاه در ارتباط با تروریسم» نامیده شده به عنوان موضوع تحریم ها تعریف شده است.

 

در این طرح بخشی از تحریم های روسیه که در ارتباط با بحران اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در نظر گرفته شده، تحریم های مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا که در سال ۲۰۱۴ برقرار شد، به طور یکجانبه توسط آمریکا تشدید خواهد شد.

 

سه روز قبل گزارش‌هایی مبنی بر توافق دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا بر سر این طرح منتشر شد که سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ضمن انتقاد آنرا اعلام زودهنگام دانست. او در مورد کلیت طرح و بویژه بخش مربوط به تشدید تحریم‌های کره شمالی از مواردی نام برد که قبل از تصویب هنوز جای کار دارد.

 

این طرح باید اکنون به مجلس سنای آمریکا رفته و پس از تصویب شدن، رئیس جمهور آمریکا نیز باید آن را امضا کند.

 

همچنین به گزارش المانیتور، این نخستین بار پس از توافق هسته‌ای است که کنگره علیه ایران تحریم‌های جدیدی را به تصویب رسانده است.

 

تحریم‌های ضدایرانی آمریکا در حالی به تصویب کنگره رسید که مقامات کشورمان تاکید کردند این تحریم نقض روح برجام محسوب می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=242568
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما