سه شنبه 3 مرداد 1396 - 11:48

زمان آغاز به کار شوراهای شهر و روستا کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: به احتمال زیاد ۱۲ شهریورماه زمان آغاز بکار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا باشد.
به گزارش بویرنیوز، عبدالکریم عزیزی در گفت‌وگو با تسنیم در یاسوج اظهار داشت: طبق قانون جدید مجلس شورای اسلامی آغاز بکار شورای شهر و روستای 14 مردادماه بوده که این قانون هنوز توسط شورای نگهبان تایید نشده است.

وی با بیان اینکه قانون مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان مسکوت مانده است عنوان کرد: با این شرایط به احتمال زیاد زمان آغاز بکار شورای شهر و روستای جدید 12 شهریورماه است.

عزیزی با تاکید بر اینکه هیچ منعی در اواخر دوره چهارم برای برگزاری مناقصه و مزایده توسط شهرداری‌ها وجود ندارد ابراز کرد: طبق قانون در صورت هماهنگی با دفتر امور شهری و سازمان بازرسی تا روز آخر امکان برگزاری هرگونه مناقصه توسط شهرداری‌ها وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: انتظار می‌رود اعضای جدید شوراهای شهر و روستای این استان بدون نگاه‌های سیاسی و سیاست‌زدگی تنها به فکر توسعه شهر و کمک به عمران شهری باشند.

عزیزی با تاکید بر اینکه شهرداران باید از مسائل سیاسی، طایفه‌ای و حاشیه‌ای دوری کنند افزود: شهرداران باید به فکر درآمد پایدار باشند تا از این طریق مشکلات موجود رفع شود.

وی ابراز کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای 17 شهر است که شهر یاسوج با بیش از 100 هزار نفر، پرجمعیت‌ترین شهر استان بوده و پس از آن شهرهای دهدشت و دوگنبدان بین 50 تا 100 هزار نفر جمعیت دارند.

عزیزی بیان کرد: 6 شهر دیگر استان شامل لیکک، چرام، مادوان، باشت، سی‎سخت و لنده بین 10 تا 20 هزار نفر و 8 شهر سوق، دیشموک، قلعه رئیسی، مارگون، چیتاب، پاتاوه، سرفاریاب و گراب لوداب کمتر از 10 هزار نفر جمعیت دارند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=242537
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما