یکشنبه 1 مرداد 1396 - 14:46

موسوی امجد: پیگیر حق 3 درصدی معلولین در استخدام‌ها هستیم/صدا و سیما به قانون عمل کند/جلوی معلولیت‌های آینده با مشاوره‌ها گرفته شد

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیگیر حق 3 درصدی معلولین در استخدام‌ها هستیم.

به گزارش بویرنیوز، مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز به همراه شورای معاونین و مسئولان  واحدهای استانی سازمان به مناسبت هفته بهزیستی با نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری آیت‌الاه ملک حسینی دیدار کردند.

در این دیدار علی‌رضا موسوی‌امجد ضمن بیان برنامه‌ها و اهداف، عملکرد سازمان را در این مدت با توجه به شرایط معلولیت در استان اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: مهمترین عامل معلولیت در استان با توجه به ازدواجهای فامیلی ژنتیکی است که سازمان بهزیستی استان ضمن قرارداد با بخش خصوصی (کلینیک‌های ژنتیک)، اقدام به اجباری کردن مشاوره‌ها و آزمایشات ژنتیک پنج هزار زوج جوان در شرف ازدواج کرده است.

وی گفت: در این راستا ثبت اسناد و دفاتر ثبت ازدواج همکاری لازم را با سازمان انجام دادند که جای تشکر و قدردانی دارد.

موسوی‌امجد در همین خصوص بیان کرد: بعضی خانواده‌ها دارای معلولیت ژنتیکی واضح و مشهود (خانواده‌های چند معلولی) هستند که می‌بایست در صورت امکان روحانیت در این خصوص ارشادات و راهنمایی‌های لازم را نسبت به آگاهسازی مردم مبذول دارند.

وی بیان کرد: اکنون در استان به تعداد 18 هزار و 500 نفر معلول وجود دارد که 6 هزار نفر در حوزه توانبخشی و از مزایای مستمر سازمان برخوردار هستند و 6 هزار مددجوی دیگر پشت نوبت و از خدمات غیر مستمر سازمان استفاده می‌کنند.

این مسؤول همچنین از سهمیه استخدام 3% معلولین سخن به میان آورد و یادآور شد: سازمان پیگیر تمامی مطالبات جامعه هدف خود می‌باشد.

مدیرکل بهزیستی در خصوص قانون حمایت از حقوق معلولین عنوان کرد که مصوب گردیده سازمان صدا و سیما می‌بایست هر هفته 2 ساعت از برنامه‌های خود را به آشنایی مردم با توانمندی‌های معلولین اختصاص دهد ولی متاسفانه تاکنون این قانون عملیاتی نشده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=242426
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما