یکشنبه 1 مرداد 1396 - 11:52

وقتی احمدی‌نژاد وزیر زن داشت، عدم حضور زنان در دولت روحانی زشت است/ نوبت بزرگان است که صندلی خود را برای جوانان خالی کنند

به گزارش بویرنیوز، سمیه محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به لزوم حضور زنان در کابینه دوازدهم اعلام کرد: به هر حال زنان نقش مهمی در جامعه برعهده داشته و چه در زمان انقلاب، چه در دوران دفاع مقدس و پس از آن، همواره تاثیرگذار بوده‌اند و فکر می‌کنم اگر زنان در تمامی این مقاطع پشتیبان مردان نبودند، بعید بود بتوانند کاری انجام دهند.

نباید زنان در قعر خانه بمانند!

او با تاکید بر توانایی‌هایی فراوان زنان داخل و خارج خانه یادآور شد: زنان توانایی فراوانی دارند و نباید این‌طور باشد که زنان در قعر خانه بمانند. از طرفی اگر آقای روحانی روند انتخابات را مورد بازنگری قرار داده و میزان مشارکت زنان را درنظر بگیرد، به نظر می‌رسد نمی‌توان از این بخش جامعه گذر کرد و زنان باید حتماً در کابینه حضور داشته باشند.

صرف زن بودن افراد نمی‌تواند موجب برتری باشد

نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نکته حائز اهمیت این است که صرف زن بودن افراد نمی‌تواند موجب برتری باشد اما حضور زنان توانمند در کابینه ضرورت دارد.

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس در واکنش به ادعای برخی ناظران مبنی بر عدم وجود زنانی که توانایی اداره یک وزارتخانه را داشته باشند، گفت: این رویکرد ناشی از نوعی نگاه تقلیل‌گرایانه نسبت به زنان است. واقعیت این است که ما زنان فرمانده سپاه داشتیم و سوال این است که آیا در چنین شرایطی زنانی که بتواند وزارت کند، نداریم؟

انتقاد از کارگروه مشاوران روحانی در تشکیل کابینه دوازدهم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین گفت: به نظر می‌رسد کارگروه تشکیل کابینه در دولت و مشاورانی که این مسائل را مطرح می‌کنند یا چنین رویکردی را به رییس‌جمهوری منتقل می‌کنند، نظری کاملاً اشتباه دارند؛ چرا که زنان توانمند فراوانی در کشور حضور دارند. سوال این است که آیا ما به‌عنوان جوان‌ترین زنان مجلس طی یکی، دو سال اخیر عملکرد ضعیفی نسبت به دیگر همکارانمان داشته‌ایم؟ متاسفانه مسئولان نسبت به جوانان نیز دید مثبتی ندارند و یکی از ضعف‌های دولت همین است.

عضو هیات رییسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یادآور شد: هم‌اکنون نزدیک به ۴ دهه از پیروزی انقلاب گذشته اما هنوز‌‌ همان افراد روزهای نخست انقلاب مشغول کار هستند و صرفاً جابه‌جا می‌شوند. اگر گردش نخبگان به‌معنی درست آن انجام نشود و حضور جوانان پررنگ‌تر نشود، کشور پیشرفت نمی‌کند؛ چرا که به هرحال افکار و نگاه قدیمی‌تر‌ها شکل گرفته و امکان تطبیق با شرایط جدید را ندارد.

لزوم توجه به ظرفیت‌های زنان و جوانان در تشکیل کابینه دوازدهم

محمودی خاطرنشان کرد: در ‌‌نهایت آقای روحانی باید توجه ویژه‌ای به این ۲ مسئله داشته باشد؛ اولاً باتوجه به میزان مشارکت ۵۰ درصدی زنان در انتخابات و دیگر شئون اجتماعی باید توجه‌ای ویژه‌ای به این گروه از جامعه در تشکیل کابینه داشته باشد و نکته دیگر این‌که جامعه ما، جامعه‌ای جوان است و هر جا کار به‌دست جوانان سپرده شده، بیشترین خروجی را به‌دست آوردیم. این درحالی است که درصورت بازنگری روند انقلاب، متوجه می‌شویم همواره بزرگ‌ترین کار‌ها توسط افراد جوان انجام شده است؛ مگر بزرگان امروز در ابتدای انقلاب چند سال داشتند و آیا کارهایی بزرگ را به انجام نرسانند!

نوبت بزرگان است که صندلی خود را برای جوانان خالی کنند

نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس تاکید کرد: در کودکی به ما آموخته‌اند که اگر در یک مکان عمومی با فردی کهن‌سال مواجه شدید، از صندلی خود بلند شده و جای خود را به آن‌ها بدهید. به نظر می‌رسد امروز نوبت به این بزرگان است که صندلی را برای جوانان خالی کنند تا افرادی جدید و تازه‌نفس وارد عرصه شوند و گردش نخبگان صورت گیرد.

مطمئناً اگر کاری به‌دست یک زن سپرده شود، موفق خواهد بود

او در پاسخ به سوال دیگری درباره این‌که باتوجه به نتیجه مثبت اعمال تبعیض مثبت از سوی اصلاح‌طلبان در جریان تهیه لیست امید انتخابات مجلس دهم و شورای شهر پنجم، آیا امکان استفاده از این الگو در تشکیل کابینه وجود دارد، اعلام کرد: قطعاً تاکید ما بر حضور فلان شخص در کابینه نیست؛ بلکه تاکید داریم زنان توانمند فراوانی حضور دارند که می‌توانند در عرصه مدیریت کلان کشور موفق باشند. مطمئناً اگر کاری به‌دست یک زن سپرده شود، موفق خواهد بود.

عضو هیات رییسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به عملکرد مثبت شهیندخت مولاوردی در معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری اعلام کرد: سوال این است که سابقه اجرایی خانم مولاوردی تا پیش از این چه بوده است؟! ما در همین مجلس زنانی توانمند همچون خانم جلودارزاده داریم که سابقه سال‌ها نمایندگی دارد.

اگر روحانی به‌دنبال تدوام دولت پس از ۱۴۰۰ است باید زنان و جوانان را به‌کار گیرد

عضو کمیسیون اجتماعی همچنین گفت: به هر حال آقای روحانی نباید به اتمام دولت خود در سال ۱۴۰۰ بیاندیشد و اگر به‌دنبال این است که این گفتمان را تداوم بخشد، از هم‌اکنون باید به‌فکر بوده و زنان و جوانان توانمند را به‌کار بگیرد. درصورتی که کابینه دوازدهم چیدمانی اصولی داشته باشد، این دولت استمرار خواهد یافت.

تاثیر مثبت حضور زنان در کابینه در عرصه بین‌المللی

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تاثیر مثبت حضور زنان در کابینه در عرصه بین‌المللی یادآور شد: رییس‌جمهوری باید از زنان در سطح بالای مدیریتی استفاده کند؛ چرا که فارغ از دستاوردهای داخلی، در صحنه بین‌المللی نیز موثر خواهد بود.

باتوجه به حضور وزیر زن در دولت احمدی‌نژاد عدم حضور زنان برای کابینه روحانی زشت است

محمودی در پایان به مذاکره خود با رییس فراکسیون نمایندگان ولایی درباره عدم توجه کافی به زنان ازسوی این فراکسیون و برخی دیگر از مسئولان اشاره کرد و گفت: اکنون فرصت خوبی است که دوستان اثبات کنند، این‌گونه نبوده است. فراموش نکنیم در دولت قبل حداقل یک وزیر زن داشتیم و این‌که حتی یک وزیر زن در کابینه آقای روحانی حضور نداشته باشد، برای این دولت که تا این حد در ظاهر از زنان حمایت می‌کند، زشت و ناپسند خواهد بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=242420
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما