یکشنبه 1 مرداد 1396 - 11:41

انتقال سه راس گوزن زرد از کهگیلویه و بویر احمد به فارس

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان‌فارس گفت: سه راس گوزن زرد ایرانی از سایت احیای گوزن زرد استان کهگیلویه و بویر احمد به سایت احیای گوزن زرد میانکتل کازرون فارس منتقل شدند.

به گزارش بویرنیوز، نبی‌اله مرادی اعلام کرد: عملیات زنده‌گیری و انتقال این سه راس گوزن جوان به استان توسط تیم متخصص از سازمان حفاظت محیط زیست کشور و تیمی متشکل از دامپزشک و کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست فارس صورت گرفت.

وی افزود: در 2 سال گذشته در راستای مدیریت و بهبود جمعیت گوزن زرد ایرانی در استان فارس اقداماتی انجام شد که از آن جمله افزایش سطح زیستگاه وبررسی و پایش بیماریها بوده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات موثر که در پویایی جمعیت گوزن زرد در استان فارس مد نظر بوده ،افزایش غنای ژنتیکی و برطرف کردن اختلالات ژنتیکی است.

مرادی افزود: در این عملیات موفق به انتقال 2 راس گوزن ماده و یک راس گوزن زرد نر به میانکتل کازرون شدیم و این حیوانات در منطقه رهاسازی شده و به خانواده گوزن زرد این منطقه پیوستند.

گوزن زرد ایرانی زیرگونه‌ای از گوزن زرد اروپایی است که در خطر انقراض قرار داشت ولی با تمهیدات انجام شده از خطر انقراض در ایران نجات یافت.

منبع: ایلنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=242413
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما