جمعه 30 تیر 1396 - 17:11

آیت‌الله خاتمی: اعزام حجاج تصمیم نظام بود

خطیب این هفته نماز جمعه تهران، تاکید کرد: قصه اعزام حجاج هم تصمیم وزارت خانه و یک نهاد نیست، تصمیم نظام اسلامی است که حجاج امسال به حج مشرف شوند.

 

به گزارش بویرنیوز، آیت الله احمد خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه مسئله حج از واجباتی است مثل نماز و روزه تصریح کرد: قصه اعزام حجاج هم تصمیم وزارت خانه و یک نهاد نیست. تصمیم نظام اسلامی که حجاج امسال به حج مشرف شوند. کشور میزبان باید شایسته ترین پذیرایی ها را از ضیوف الرحمان داشته باشد و باید به گونه ای عمل کنند که دیگر شاهد فجایع سختی که اتفاق افتاد در مسجد الحرام نباشیم.

 

اهم سخنان آیت الله خاتمی خطیب جمعه تهران را در زیر می خوانید.

 

حجاج ایرانی نماینده یک ملت انقلابی هستند،  آنجا به گونه ای عمل کنند که مایه فخر ایران اسلامی و انقلابی باشند.

 

در عرصه دیپلماسی دولت سعودی تعهد داده که در این عرصه حادثه‌ای پیش نیاید. حجاج ایرانی نماینده یک ملت انقلابی هستند و آنجا به‌گونه‌ای عمل کنند که مایه فخر ایران اسلامی باشند.

 

در عملیات مرصاد منافقان جنایتکار به عنوان سربازان صدام وارد صحنه شدند و می‌خواستند به کرمانشا بیایند و از همدان به تهران بیایند اما رزمندگان قهرمان ما آنها را به روز سیاه نشاندند. سلام و درود خدا بر همه شهیدان به‌ویژه شهیدان عملیات مرصاد  به‌ویژه شهید صیاد شیرازی که نقش کلیدی در این عملیات داشت.

 

درباره میتینگ منافین در فرانسه، نفس اجازه دادن به این جنایتکاران حمایت علنی از تروریسم است و فرانسه با استفاده از مهره‌های سوخته نشان داد که در عرصه سیاسی عقب‌مانده است. داعش امروز مانند منافقین دهه شصت هستند. این همایش یعنی مهر و امضا بر جنایات منافقین و باید کتاب “جزئیات ترور سه پاسدار در دهه شصت” را خواند که دستگاه قضاء این کتاب را در آن دوره چاپ کرده است که چگونه آنها را به شهادت رساندند. متاسفانه برخی در سایتها جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند. برخورد با اینها و کندن کلک منافقین، از عملیات‌های صالح امام راحل بود و  باید به همه آنها که فرمان امام را اجرا کردند، مدال داد.

 

در ماجرای قیام 30 تیر شاه قوام‌السلطنه را سرکار‌ آورد تا بر انقلابیون بتازد، ولی مرحوم کاشانی قسم خورد که اگر تا 30 تیر قوام کنار نرود، کفن‌پوش به صحنه می‌آیم. مصدق قدرنشناسی کرد و نه قدر اسلام را دانست و نه قدر روحانیت. با مرحوم کاشانی درافتاد و این زمینه سقوطش را فراهم کرد.

 

در عرصه سیاسی همه در انتظار شکل کابینه هستند. قانون همه چیز را مشخص کرده است و رئیس جمهور دولت جدید را معرفی می‌کند و مجلس رای اعتماد می‌دهد. کابینه‌ای می‌خواهیم برای مردم کار کند، مردم از شعار خسته شدند، مشکلات را حل کنید، دو معیار تعهد و لیاقت و توانمندی را باید در تشکیل کابینه در نظر گرفت.

 

بازی‌ای که کویت اخیراً با نظام ما شروع کرد، حاکی از این است که لابی صهیونیستی و آمریکایی درصدد است روابط ایران با همسایگان را تیره کنند. در این صحنه هم لابی آمریکایی‌ها را می‌بینیم اما به همسایگان می‌گوییم که شما چه بخواهید و چه نخواهید ایران قدرتمندترین کشور منطقه است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=242340
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما