جمعه 30 تیر 1396 - 11:23

جولان کانال های تلگرامی بی هویت خرید و فروش در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی- دسترسی سریع به اطلاعات و اتصال بدون هزینه و امکان خرید و فروش های غیر حضوری از مهم ترین مزیت های برنامه های اینترنت محور است.

به گزارش بویرنیوز، با ارتقاء زیرساخت های تکنولوژی، گسترش دسترسی ها به اینترنت و نرم افزارهای ارتباطی، تحولی شگرفت در تعاملات انسانی و تمام جنبه های زندگی بشری و از جمله آن دسترسی راحت برای خرید و فروش های غیر حضوری فراهم آمده است.

از سویی این فناوری ها را میتوان گام های مهم و قابل توجهی در راحت شدن زندگی و صرفه جویی در وقت دانست اما روی دیگر سکه به سوء استفاده از این فضا و کلاهبرداری های متعدد مربوط می شود.

بدون شک با گسترش فناوری ها و توسعه دانش بشری زمینه کلاهبرداری های نوین هم فراهم می شود و همین امر، ارتقاء دانش عمومی و آگاهی بخشی به مردم و همچنین نظارت دقیق از سوی مسئولان متولی را به یک ضرورت جدی تبدیل می سازد.

در کهگیلویه و بویراحمد مدتی است کانال های متعدد با اسامی مختلف به عنوان محل هایی برای خرید و فروش و عرضه کالا بدل شده است.

از مزاحمت هایی که برای افراد مختلف در این گروه ها ایجاد می شود گرفته تا خرید و فروش هایی که سرانجامی جز پشیمانی ندارد و قرارهایی که گذاشته می شود و مشخص نیست واقعاً در نهایت چه چیزی رد و بدل می شود!

قطعاً خواست جامعه به خصوص والدین، نظارت گسترده تر و سختگیرانه تر بر این قبیل فضاهای مجازی است تا خدای نکرده مکانی که برای خرید و فروش کالا در نظر گرفته شده محلی برای سودجویی، سوء استفاده و کلاهبرداری تبدیل نشود.

گروه های تلگرامی سمساری، طلافروشی های دسته دوم و… بخش هایی از این گروه هاست که اخیراً یکی از آنها مسدود شده است.

 

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=242305
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما