جمعه 30 تیر 1396 - 0:04

وداع جانسوز دیشموکی‌ها با لاله‌های گمنام + عکس

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) شهر دیشموک میزبان پیکر مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش بویرنیوز، امروز شهر دیشموک میزبان دلیرمردانی از جنس عشق و وفاداری است. آزادمردانی که با خون خود در راه سربلندی میهن، جان خودشان را، وجودشان را یعنی عزیزترین سرمایه خود را فدای آزادگی ایران کردند. سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از شهدای گمنام 2 پرستوی مهاجر است که دیروز پس از تشییع در یاسوج و شهر دهدشت امروز در دیار دیشموک به خاک سپرده می‌شوند.

مردم این استان به ویژه اهالی دیشموک که به خون گرمی مشهور هستند امروز با حضور با شکوه خود برای این لاله‌های پرپر دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند.

صبح امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) با حضور جمع کثیری از اهالی شهیدپرور شهرستان کهگیلویه و مسئولان این شهرستان مراسم میثاق با دو شهید گمنام و تشییع و تدفین پیکر این دو دلداده عشق و آزادگی در دیشموک برگزار شد.

                                                                                                         

حضور پرشور مردم در این مراسم مهر تأییدی بر ادامه‎دادن راه شهدا برای مردمی آماده و همیشه در صحنه‎ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود تا با وحدت ملی و اسلامی خود بار دیگر اقتدار نظام را به رخ دشمنان بکشند و به دشمنان نظام اثبات کنند که ملت ایران با رهبری مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای همیشه در مسیر انقلاب و آرمان‎های امام(ره) و شهدا ثابت‎قدم خواهد بود.

گرمای هوا کسی را کلافه‌ نکرد و همگی بی‌توجه به شرایط نامساعد هوا با تشنگی و عطش فراوان برای غربت این دو  شهید گمنام در مراسم وداع اشک می‌ریختند.

همه آمده بودند از مادری که عکس شهیدش را در دست داشت و هر از گاهی قطره اشکی از چشمانش سرازیر می‌شد تا پیرمردی که عصا به دست با چشمان پر از اشک و انتظار در این مسیر همگام با سایر مردم ولایتمدار این خطه شهدا را تا آرامگاه ابدی همراهی می‌کردند.

حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان در آیین تشییع شهدای گمنام پرشور و مثال زدنی بود.

اینجا می‎توان صحنه‎های عاشقی را رقم زد به هر گوشه محفل که نگاهی بیاندازی حس و حال عجیبی در جمع عاشقان می‎یابی، گرچه نمی‎توان این حس و حال را به رشته تحریر درآورد، در این بزم عاشقانه پدران و مادران زیادی حضور دارند که سال‎ها انتظار یوسف گمگشته خویش را کشیده‎اند.

                                                                                                           

هوای شهر امروز بوی شهادت می‎دهد، انگار آسمان نیز غمی سنگین در گوشه دلش نمایان است، گویا صحنه‌های تشییع شهدا برای آسمان حکایتی را زنده می‎کند که قرن‌ها پیش به خود دیده است. پیکر این دو شهید بزرگوار پس از تشییع باشکوهی در شهر دیشموک به خاک سپرده شد.

پیکر این دو شهید بزرگوار دیروز وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد و پس از شرکت در مراسم‌های مختلف امروز در آرامگاه ابدی آنها آرام گرفت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=242275
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما