پنجشنبه 29 تیر 1396 - 0:27

لاریجانی از حضور ۲ نفر در کابینه ممانعت کرد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که زمان برگزاری دیدار با رییس‌جمهوری درمورد تشکیل کابینه دوازدهم هنوز مشخص نشده، تاکید کرد که رییس مجلس تاکنون از حضور دو نفر در کابینه جلوگیری کرده است.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به تلاش برای زمینه‌سازی برگزاری نشست نواب رییس و اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با رییس‌جمهوری درمورد تشکیل کابینه دوازدهم اعلام کرد: با توجه مشغله فراوان آقای روحانی هنوز زمان برگزاری این جلسه مشخص نشده است. ما درخواستمان را برای انجام این دیدار ارائه کردیم و همچنان منتظر اعلام زمان برگزاری این جلسه هستیم.

تعامل فراکسیون‌های سیاسی مجلس درباره کابینه طبیعی است
او در پاسخ به این سوالی درباره انتشار شایعاتی درخصوص تفاهم دو فراکسیون مستقلین و نمایندگان ولایی درمورد نحوه تعامل با رییس‌جمهوری در تشکیل کابینه خاطرنشان کرد: تعامل فراکسیون‌های سیاسی مجلس امری طبیعی است و قطعاً همه فراکسیون‌ها با هم مذاکره می‌کنند و ممکن است در این زمینه نیز گفت‌وگوهایی داشته باشند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی در پاسخ به این سوال که دیدگاه این فراکسیون درمورد کابینه به فراکسیون امید نزدیک‌تر است یا نمایندگان ولایی یادآور شد: بحث قرابت سیاسی مطرح نیست؛ بحث تشکیل کابینه موضوعی تخصصی است و فراکسیون مستقلین ولایی با هر فردی که توانمندی لازم را داشته باشد، همراهی خواهد کرد.

حمایت نعمتی از سخنان واعظی در فراکسیون نمایندگان ولایی
او با بیان این‌که فراکسیون مستقلین ولایی هنوز هیچ جلسه مشترکی با اعضای دو فراکسیون دیگر مجلس برگزار نکرده است، درباره اظهارات محمود واعظی در فراکسیون نمایندگان ولایی اعلام کرد: این مسائلی که آقای واعظی مطرح کرده و گفتند که آقای روحانی به هیچ جریان یا گروهی نگاه ویژه نخواهد داشت را پیش از این گفته بودیم.

در هیچ جلسه‌ای درباره تشکیل کابینه حضور نداشتم
رییس ستاد انتخابات اصولگرایان حامی روحانی اضافه کرد: با وجود فعالیت مستمر در جریان انتخابات، تا این لحظه در هیچ جلسه‌ای برای تشکیل کابینه با دوستان حضور نداشته‌ام و این مسئله نشان می‌دهد که آقای روحانی شخصاً در مورد چینش کابینه و وزرای دولت دوازدهم تصمیم‌گیری خواهند کرد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نسبت به شایعاتی که درخصوص عدم تحقق مطالبات و خواسته‌های مردم در مورد تغییر و ترمیم کابینه مطرح شده، اظهار بی‌اطلاعی کرد و در پاسخ به سوالی درباره برخی اخبار درمورد تکمیل تقریبی کابینه گفت: واقعیت این است که تا روز ۱۴ مردادماه که آقای روحانی برای مراسم تحلیف به مجلس می‌آیند، هیچ مسئله‌ای قطعی نخواهد بود و هر اتفاقی ممکن است.

حضور زنان در کابینه دوازدهم قطعی و معرفی‌شان به‌عنوان وزیر نامشخص است
نعمتی در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور یا عدم حضور زنان در کابینه دوازدهم یادآور شد: به هر حال این مسئله نیز هنوز قطعی نشده و ممکن است زنان نیز در کابینه حضور داشته باشند و ممکن است نیز این‌گونه نباشد. البته منظور از حضور زنان، معرفی آن‌ها به‌عنوان وزیر است وگرنه درمورد استفاده از زنان در کابینه، به احتمال فراوان این اتفاق محقق خواهد شد اما درمورد این‌که آیا از زنان به‌عنوان وزیر استفاده خواهد شد یا خیر، هنوز نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به هر حال زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و اگر زنی پرتوان و توانمند که بتواند یک وزارتخانه را اداره کند، حتماً باید استقبال کنیم و این اتفاق مثبتی خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا این گفته که باتوجه به عدم اعتماد به زنان طی سال‌های گذشته، اکنون تعداد زنان توانمند به اندازه مورد نیاز وجود ندارد، گفت: این گفته درست نیست؛ از دامن زن، مرد به معراج رسید. ما زنان توانمند و پرقدرت بسیاری داریم.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور نمایندگان در کابینه گفت: این مسئله نیز به نظر رییس‌جمهوری بستگی دارد و باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

توضیحاتی درباره جلسه هیات رییسه مجلس و روحانی درباره کابینه
او در واکنش به این‌که آیا در جلسه هیات رییسه مجلس با رییس‌جمهوری درباره موضوع حضور یا عدم حضور نمایندگان در کابینه نیز صحبت خواهد شد یا خیر گفت: قرار نیست در این جلسه درباره افراد و گزینه‌ها صحبت کنیم. بنا داریم در جلسه با رییس‌جمهوری درباره موضوعات کلی گفت‌وگو کنیم و احتمال دارد درباره این مسئله حضور یا عدم حضور نمایندگان نیز صحبت شود اما قطعاً درباره افراد صحبتی نمی‌کنیم و درباره ویژگی‌ها و توانمندی‌ها صحبت می‌کنیم.

توصیه منفی رییس مجلس درمورد حضور افرادی در کابینه
سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره توصیه‌های احتمالی رییس مجلس درمورد کابینه دوازدهم گفت: آقای لاریجانی به هیچ عنوان پیشنهادی درباره حضور فردی خاص در کابینه مطرح نکرده است. البته بنده دیده‌ام که آقای لاریجانی به برخی از دوستان توصیه منفی داشته که در کابینه حضور نداشته باشند، اما توصیه مثبتی انجام نداده است.

لاریجانی از حضور ۲ نفر در کابینه دوازدهم ممانعت کرد
عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی تصریح کرد: شخص آقای لاریجانی در ۲ مورد به کسانی که قرار بود در کابینه حضور داشته باشند، توصیه منفی کرده و آن‌ها را از حضور در دولت منع کردند. در واقع افرادی قرار بود در کابینه باشند اما رییس مجلس آن‌ها را منع کردند.
نعمتی در پایان تصریح کرد: به بیان دیگر آقای لاریجانی پیشنهادی به آقای روحانی نداده‌اند، بلکه از حضور ۲ نفر از گزینه‌ها در کابینه جلوگیری کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=242250
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما