دوشنبه 26 تیر 1396 - 10:33

انتقاد مدیرکل بهزیستی از سازمان برنامه و بودجه و صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز: مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران فرارسیدن هفته بهزیستی را به بنیان گذاران این سازمان حمایتی و تمامی همکاران خودش تبریک گفت و اظهار داشت: این مناسبت ها و گرامیداشت ها به جهت قدردانی از تلاش کسانی است که با بنیان نهادن این سازمان مهم و اثر گذار و کار در آن تلاش می کنند توانمندی، شادی، استقلال را به جامعه برگردانند.
موسوی امجد با یادآوری قتل دختر بچه کوچک(آتنا) افزود: آتنا، کودکی که بی گناه کشته شد همه ما را متأثر کرد. کودکان با توجه به شرایط سنی و عاطفی حساس و نداشتن توانایی دفاع از خود به صورت ویژمورد توجه سازمان بهزیستی و سایر سازمان های حمایتی در دنیا می باشند . ما این ضایعه دردناک رابه خانواده ایشان و همکاران خودمات تسلیت عرض می کنیم و امیدواریم خانوداده ها نسبت به کودکان خود حساسیت بیشتری به خرج داده و سازمان های امنیتی نیز تدابیر مهمی جهت امنیت این عزیزان فراهم نماید.
موسوی امجد در ادامه افزود: بهزیستی به عنوان سازمان متولی سلامت اجتماعی در برنامه توسعه، امسال توانست با راه اندازی 150مرکز اورژانس اجتماعی علاوه بر مراکز قبلی گام مهمی در گسترش خدمات اجتماعی در کشور انجام دهد و بهزیستی استان ما نیز توانست با وجود کم جمعیت بودن شهرستان دنا ، مجوز مرکز اورژانس اجتماعی را دریافت کنیم که در همین هفته بهزیستی قابل افتتاح می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مراکز اورژانس اجتماعی به دلیل سروکار داشتن با مسائل حساس خانوادگی و اجتماعی مانند” کاهش طلاق، پایگاه سلامت اجتماعی، مداخله در بحران های فردی و خانوادگی، خط 123، خودروهای خدمات سیار و خانه سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

موسوی امجد با اشاره به محدودیت های شدید قانونی و مالی سازمان بهزیستی و توقع بسیار از این سازمان اظهار داشت: بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و شعار ما در این سازمان نیز توانمند سازی و مستقل نمودن افراد می باشد که متأسفانه هیچکدام از این خدمات و اهداف ما مورد توجه مردم و مسئولین قرار نگرفته م مطالبه گری این سازمان در حاشیه قرار گرفته است.

موسوی امجد افزود: باید یادآور شوم بخشی از معلولیتا ناشی از ژنتیک است که امروزه درصد بیشتر معلولیت ها ناشی از سوانح رانندگی و سایر عوامل محیطی است ولی متاسفانه هیچگونه کمک و حمایتی توسط این دستگاه ها و حتی مردم نسبت به این سازمان انجام نمی گیرد و این سازمان به تنهایی متأسفانه ضعف عملکردی بسیاری از دستگاه ها که منجر به افزایش جامعه هدف سازمان بهزیستی می گردد را به دوش می کشد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: باید یادآور شوم بهزیستی یک دستگاه مطالبه گر می باشد و متأسفانه بسیاری از مطالبات ما به دست فراموشی سپرده شده. به طور مثال، آیا قانون حمایت از معلولین توسط نهاد ها و دستگاه های مختلف اجرا می شود؟ چرا این قوانین با توجه به مصوب بودن و قانون بودن اما اجرا نمی گردد؟ آیا 3% قانون اشتغال معلولین رعایت می شود؟ آیا صدا و سیما که بنا بر قانون موظف است هفته ای (2) ساعت را بصورت رایگان (درخصوص فعالیت های مرتبط با معلولین )در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهد، اقدامی انجام داده؟ آیا سازمان های نظارتی اجرایی نشدن این قوانین(قانون کلی و لازم الاجراست وضمانتش نیز خود قانون می باشد) را پیگیری می کنند.

موسوی امجد با گلایه از سازمان برنامه و بودجه استان نیز اظهار داشت: باید از سازمان برنامه و بودجه پرسید بهزیستی بر اساس قانون جزء شورای کمیته برنامه ریزی است اما چرا هیچگاه دعوت نمی شود؟ ما انتظار داریم خدمات و قوانینی که حق قشر آسیب دیده وآسیب پذیر می باشد به آنها داده شود، باید مسئولین، خیرین نیز همراه و در کنار سازمان بهزیستی قرار گیرند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=242093
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما