دوشنبه 26 تیر 1396 - 0:53

تنهاسرمایه بویراحمد درمرز نابودی

مهرداد نادری

مهرداد نادری

واقعیتی که به احساس وعاطفه وقلب ما هم ضربه زد, سرمایه بومی ومنطقه ای که در کشور بی نظیر است,سرمایه ای که تاریخ و اصالت ومنش و هویت این مردم را زنده نگه می دارد. سرمایه ای که آوازه بویراحمد را در سطح کشوری نمایان می کند.
((سرای سبز بویراحمد))
طبیعت واژه ای که همگان به آن علاقه مندن و همه دوست دار این نعمت خدادادی هستند وقتی نامی از بویراحمد می آید ناخودآگاه چشممان به درخت بلوط خیره می شود. که نماد احساس این منطقه از ایران عزیز است.

ولی متأسفانه ارزش این دارایی در هاله ای از نابودیست. هر روز در هر گوشه ای سوزش و سوختن طبیعت که چگونه طعمه حریق می شوند را مشاهده میکنیم .هر روز عده ای نا آگاه و نادان طبیعت را با غم تبر آشنا می کنند و سود خود را با ویرانی درختان می بینند. هر روز به قسمتی از حریم طبیعت تجاوز می کنن و قلب طبیعت راتخریب می کنند و………………
تکلیف چیست؟
مسؤلان زیربط و دست اندارکارانی که در جایگاه دفاع از این سرمایه ملی نشسته اند مسؤلیت حفظ ونگهداری از این سرمایه ارزشمند را دارند بر خود وظیفه بدانند و در راه خدمت قدم بردارند . در مقابل مردم پاسخگوی اعمال و رفتار و کردار خود باشند.
در یک سازمان همچون منابع طبیعی در قبال مردم وآینده زیستی آنها مسؤلند.

آنچه امروز شاهدیم و لمس می کنیم نبود جنگل بانی فداکار ودلسوز که درخت تنومند ارزش های بومی را که ریشه در خاک اصالت زده است را حفظ نماید.
به صراحت باید گفت که جایگاه چنین شخصیتی در مجموعه سازمان منابع طبیعی خالیست.
در چنین روزهای در سال ٩۴ در واقعیتی تلخ وفراموش نشدنی بزرگ مردی که حافظ و نگهدار و یار یاور طبیعت بود در راه حفاظت و حراست از انفال و سرمایه ملی جان خود را نثار این ارزش ها کرد.

((زنده یاد مهندس هوشنگ نادری ))

یادی کنیم از زحمت های بی دریغ و خستگی ناپذیر فرمانده دلیر و دلسوز یگان حفاظت منابع طبیعی بویراحمد که جانانه برای دفاع از طبیعت سوی مرگ لبیک گفت
مَگر عبادت به جز خدمت به خلق میسر می گردد!!!
پس درود میفرستیم به نیک مردان ونیک سرشتانی که با روحیه قوّی و قلبی صاف در راه پرخطر دفاع از ارزش های ایران جان خود را فداکردند.
تا در دادگاه الهی سربلند باشند و با اراده قویشان الگویی باشند برای کسانیکه که به اصطلاح مأمور صیانت از این ارزش ها هستند را با قاعده قانون مکلف کند تا در مقابل مردم خطای نکنند . و در نگهداری و مراقبت از طبیعت تکلیف و وظیفه خود را با افتخار انجام دهند

اگر نوع نگاه خود را به نیاز آیندگان از این سرمایه گران بها از مبانی اخلاقی و قانونی همخوانی کنیم و در مسیر ارتقاء سطح تفکر خود به برداشت محصولی که زحمت سالیان دراز بزرگ مردانی که شهد شیرین شهادت را با رنج فراوان در راه حفاظت از این گنج ملی نوشیدند
هیچگاه باعث و دلیل نابودی طبیعت نخواهیم بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=242082
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما