چاپ این برگه

انتقاد تند معاون وزیر صنایع از رؤسای دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد

معاون وزیر صنایع از رؤسای دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد.

به گزارش بویرنیوز، برات قبادیان معاون پژوهشی وزیر صنایع و معادن امروز مهمان استان کهگیلویه و بویراحمد بود و در چند برنامه که مربوط به صنعت و پژوهش بود شرکت کرد.

این معاون وزیر در نشست هم‌اندیشی دانشگاهیان و بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عدم حضور روسا و مسوولان دانشگاهی این استان در این برنامه اظهار کرد: انتظار می‌رفت روسا و مسوولان دانشگاهی این استان در این نشست حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری بدون عبور از آموزش، پژوهش و دانشگاه مسیر پیشرفت و توسعه را طی نکرده، گفت: وزارت صنعت و معدن و وزارت علوم چندین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که این تفاهم نامه‌ها باید در این جلسات اجرایی شود اما وقتی مسوولان دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست حضور پیدا نمی‌کنند چه انتظاری از دانشجویان است.

قبادیان که از این حرکت و عدم حضور نگران و ناراحت به نظر می‌رسید به وزارت علوم نیز تلنکری زد و گفت: هر کسی که در دولت دوازدهم به عنوان وزیر علوم انتخاب می‌شود باید نگاهش را به مقوله صنعت و دانشگاه عوض کند و در انتخاب مدیران و روسای دانشگاه نیز دقت کند.

گفتنی است استان کهگیلویه و بویراحمد استانی است که در بخش‌های مختلف محرومیت‌های زیادی دارد و این محرومیت‌ها موجب بروز بسیاری از مشکلات از جمله بیکاری شده که استان در کشور در زمینه بیکاری روی سکو قرار دارد و اگر اول نباشد در رتبه دوم و یا سوم است.

همچنین در استان تاکنون در عمل اتحاد و شراکتی از دانشگاه و صنعت دیده نشده و به نوعی دانشگاه با صنعت و همچنین صاحبان صنایع با دانشگاه غریبه‌اند.

در واقع به دلیل جدایی این دو جریان از یکدیگر مشکلات اقتصادی فراوانی در استان داریم و صنعت استان به واسطه غیر علمی بودن عقب ماندگی‌های زیادی دارد.

اما باید از مسوولان و مدیران دانشگاه‌های استان  پرسید که امروز کجا بودند و چرا برای همکاری و هماهنگی میان دانشگاه و صنعت در چنین نشست‌ها و جلسات مهمی که از سویی معاون وزیر حضور دارد غایب هستند.!؟