چهارشنبه 21 تیر 1396 - 13:56

راهپیمایی حافظان حجاب در یاسوج (+تصاویر)

راهپیمایی صیانت از حریم خانواده به مناسبت 21 تیرماه روز ملی عفاف و حجاب امروز/ چهارشنبه/ با حضور جمعی از زنان و دختران و با محوریت استانداری کهگیلویه و بویراحمد و برخی هیات های مذهبی و فرهنگی و تشکل‌های مردم نهاد در یاسوج برگزار شد.

به گزارش «بویر نیوز»، شرکت کنندگان در این راهپیمایی با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب با در دست داشتن پلاکاردها و سردادن شعارهایی خواستار ترویج این فریضه دینی و اسلامی و برخورد با هنجارشکنان و بی عفتان در جامعه شدند.

حافظان حریم خانواده در این راهپیمایی همچنین با شعار لبیک یا زهرا (س) و لبیک یا زینب (س)، جهاد زن حجاب است، بی حجابی ذلت است، هیهات من الذله و سلامت جامعه حق جوانان ماست بر لزوم رعایت عفاف و حجاب و تقبیح بی حجابی و بی عفتی تاکید کردند.

شرکت کنندگان از میدان هفت تیر تا حسینیه ثارالله یاسوج راهپیمایی کردند.

فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مدیران اجرایی و مسئولان امنیتی، انتظامی و قضایی نیز شرکت کنندگان در این راهپیمایی را همراهی می‌کردند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز هدف از برگزاری این راهپیمایی را آشنایی و ترویج بیش از پیش عفاف و حجاب، استحکام بنیان خانواده‌ها و مقابله با تهاجم فرهنگی اعلام کرد.

فریبا رحمانپور اظهار داشت: بدون شک افزایش معرفت دینی و معنوی جوانان به ‌ویژه دختران در جامعه و نهادینه شدن موضوع عفاف و حجاب نیز به ‌عنوان یک ضرورت دینی و اجتماعی نوید بخش جامعه سالم و آرمانی خواهد بود.

روز 21 تیرماه در سال 1314 هجری خورشیدی و واقعه مسجد گوهرشاد مشهد یکی از برگه‌های ننگین تاریخ در دوره رضاخان است.
در این سال مردم به حجاب زدایی از زنان، در مسجد گوهرشاد اعتراض کردند و در حمله وحشیانه رضاخان به این مسجد صدها نفر از مردم بی‌گناه به خاک و خون کشیده شدند.

21 تیرماه به‌عنوان «روز عفاف و حجاب» و 19 تا 25 تیرماه نیز به‌منظور پاسداشت اندیشه شهدای مسیر عفاف و حجاب و پاکدامنی به‌عنوان «هفته عفاف و حجاب» نامگذاری شده است./ ایرنا

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=241772
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما