سه شنبه 20 تیر 1396 - 10:09

خبر خوش مالیاتی تقوی نژاد؛ وداع با مالیات علی‌الرأس

رییس کل سازمان امور مالیاتی گفت:براساس قانون، سازمان امور مالیاتی ۳سال فرصت دارد شیوه علی الرأس را از نظام مالیاتی حذف کند.

به گزارش بویرنیوز، سید کامل تقوی نژاد در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت درباره  موضوع کنار گذاشتن شیوه علی الرأس از نظام مالیاتی گفت:با توجه به اصلاحیه قانون مالیاتی های مستقیم در سال 94 که از ابتدای سال 95 اجرایی شده است، بعد از گذشت سه سال باید شیوه علی الرأس از نظام مالیاتی حذف شود.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد:در طرح جامع مالیاتی، اطلاعات جامع مودیان مالیاتی از سامانه های مختلف جمع آوری و به سازمان امور مالیاتی ارائه می شود و بر این اساس به نوعی می توان مالیات حقیقی را براساس درآمد محاسبه کرد.

وی ادامه داد:مبنای سیاست سازمان امور مالیاتی استفاده از خوداظهاری های مودیان و اسناد ارائه شده است و در این راستا بیش از 80 درصد اظهارنامه ها براساس ابراز از سوی مدعیان پذیرفته شده است.

تقوی نژاد تصریح کرد: پیش بینی می شود بر اساس روابط ریسک در زمینه محاسبه مالیات، تنها حدود 20 درصد از اشخاصی که به عنوان مودیان مدارک مالی ارائه می کنند مدارکشان با اطلاعات جمع آوری شده از سامانه ها تطابق نداشته باشد که در این صورت شیوه علی الرأس در محاسبه مالیات مورد توجه قرار می گیرد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور یادآور شد:براساس قانون سازمان امور مالیاتی 3سال فرصت دارد تا نظام اطلاعاتی خود را تکیمل کند و بطور طبیعی بعد از گذشت این مدت شیوه علی الرأس مالیات حذف می شود البته حدود دو سال تا پایان این مهلت زمانی باقی است، اما توصیه شده علی رغم اختیار قانونی سازمان امور مالیاتی، این سازمان تلاش کند براساس اسناد، مالیات مودیان را محاسبه کند./

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=241675
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما