یکشنبه 18 تیر 1396 - 16:54

همایش نخستین مجمع استانی سلامت در یاسوج برگزار شد/زنگ خطر جدی بیماری های سرطان و دیابت در کشور (+عکس)

همایش نخستین مجمع استانی سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر بهداشت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و امامان جمعه و جمعی از مسئولان ارشد استان در سالن کنعانی یاسوج برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، با حضور معاون اجتماعی وزیر بهداشت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و امامان جمعه و جمعی از مسئولان ارشد نخستین مجمع استانی سلامت استان برگزار شد.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت از افزایش روزانه مشارکت خیران در حوزه سلامت خبر داد و گفت: سال گذشته خیران در سراسر کشور ۱۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند.

سید محمدهادی ایازی در نخستین مجمع استانی خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات انجام شده توسط سرپرست دانشگاه علوم پزشکی برای توسعه مشارکت‌های مردم و سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در حوزه سلامت مطلوب ارزیابی می‌شود.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت خواستار تشکیل مجمع خیرین شهرستانی در کهگیلویه و بویراحمد شد و گفت: در مدت کوتاهی که از عمر مجمع خیران سلامت این استان می‌گذرد اقدامات قابل قبولی در این حوزه با مشارکت این قشر انجام شده است.

ایازی از افزایش روزانه مشارکت خیریان در حوزه سلات خبر داد و افزود: سال 95 خیران یک هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند که این میزان در سال 95 به یک هزار و 500 میلیارد تومان رسید.

ایازی بیان کرد: 620 سازمان مردم نهاد و 870 خرذیه سلامت در کشور فعالیت داشته که در حد توان مورد حمایت قرار می‌دهیم و البته در چهارچوب بین بخشی تفاهم‌نامه‌های با سایر دستگاه‌های اجرایی با هدف استفاده از ظرفیت آن‌ها مبادله شده است.

وی ادامه داد: تاکنون مجمع استانی خیران سلامت در 4 استان کشور برگزار شده که امیدوارم در کمترین زمان ممکن شاهد برگزاری این مجمع در سایر استان‌ها و حتی برگزاری مجمع شهرستانی باشیم.

معاون وزیر بهداشت از وجود ۱۶ هزار بیمار دیابتی در کشور خبر داد و گفت: ۵ میلیون نفر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

سید محمدهادی ایازی اظهار داشت: هم اکنون 350 هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور وجود دارد و سالانه 90 هزار نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سلامت در کنار امنیت دو نعمت مهم بوده که تامین هر دو جزو وظایف دولت‌هاست، عنوان کرد: یکی از رویکردهای وزارت بهداشت سلامت جامعه محور با هدف مشارکت بیش از پیش مردم و خیران بخش سلامت است.

ایازی با تاکید بر اینکه محصولات کشاورزی با هدف افزایش امنیت غذایی باید ارگانیک شود ابراز کرد: تامین سلامت جامعه تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست بلکه باید مردم و سایر ادارات کمک کنند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت ادامه داد: فرهنگ‌سازی برای اینکه مردم به فکر سلامت خود باشند جزو اولویت‌های دیگر وزارت بهداشت بوده زیرا در این صورت به ارتقا وضعیت سلامت کمک می‌کند.

ایازی با بیان اینکه داشتن تحرک، کاهش مصرف نمک، شکر، روغن، پرخوری نکردن، مصرف نکردن دخانیات وغیره می‌تواند سلامت را تامین کند تصریح کرد: مردم در قالب نهادهای مدنی یا تشکل‌های مردم نهاد باید برای ایفای نقش در تامین سلامت خود و جامعه سازماندهی شوند.

وی خواستار توسعه و تقویت سازمان‌های مردم نهاد حوزه بهداشت و درمان شد و افزود: هم‌اکنون 620 تشکل در حوزه سلامت فعالیت دارند که این تعداد ناکافی بوده و باید افزایش پیدا کند.

ایازی تاکید کرد: مردم در زمینه توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت مشارکت داده شوند تا کمبودها جبران شود زیرا هم‌اکنون کمبودهای زیادی در استان‌های مختلف کشور داریم و باید از ظرفیت مردم در این زمینه استفاده شود.

وی با اشاره به پخش سریال پریا و تاثیرگذاری این فیلم در جامعه در زمینه بیماری ایدز گفت: آثار فرهنگی و هنری برای کاهش بیماری‌ها تولید شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=241538
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما