جمعه 16 تیر 1396 - 20:44

این ۱۲ کار را با گوشی اندرویدی‌تان انجام ندهید!

گوشی‌های اندرویدی از پر مصرف ترین ابزار‌های کنونی در میان مردم به حساب می‌آیند، یک ابزار همیشه آماده و همه کاره که در قالب تلفن همراه قرار گرفته ولی تنها یکی از هزاران کاری که با آن انجام می‌دهیم برقراری تماس است!

اینبار برایتان از کارهایی می‌نویسیم که انجام دادن آن‌ها خواهد توانست به شما و گوشی اندرویدیتان آسیب وارد کند! با ما همراه باشید:

 

حتما بر روی گوشی قفل بگذارید!

رسم پترن‌ها یا رمز‌های چند رقمی‌ویا پین کد از مرسوم ترین روش‌هایی است که به واسطه آنها می‌توانیم گوشی موبایل را از هرگونه سرقت اطلاعات در مراحل اولیه محافظت کنیم. حتما و بدون شک این مورد پیشنهاد می‌شود و فراموش نکنید که حتما رمزی را انتخاب کنید که فراموش کردنش برایتان دشوار باشد!

 

همیشه به روز باشد!

تا همین چند وقت پیش (یکی دو سال پیش) بروز رسانی در دستگاه‌های اندرویدی یک رویا به حساب می‌آمد! اما اکنون به لطف توسعه اندروید در نسخه‌های بالاتر و سعی کوشش شرکت‌های تولید کننده شاهد بروز رسانی‌های به موقع و زمانبندی شده برای دستگاه‌های اندرویدی هستیم. حتما بروز رسانی‌هایی که در اعلان‌هایتان دریافت می‌کنید را دانلود و نصب کنید! این کار هم سرعت دستگاه شما را بالاتر خواهد برد و هم در امنیت شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 

با کابل usb گوشی را شارژ نکنید!

همانطور که میدانید اتصال گوشی اندرویدی به کامپیوتر با کابل usb همزمان در حین انتقال اطلاعات گوشی شما را نیز شارژ خواهد کرد! توجه کنید که این کار باعث شارژ گوشی شما خواهد شد، اما چون همانند شارژر خود دستگاه امکان تامین انرژی مورد نیاز را ندارد به مرور به سیستم انتقال قدرت و باتری دستگاه شما آسیب خواهد رسید! پس از تکرار این کار پرهیز کنید.

 

تهیه بک آپ را فراموش نکنید!

هر از گاهی گوشی را به کامپیوتر متصل کنید و از اطلاعاتتان بک آپ تهیه کنید. تصاویر، فیلم‌ها و سایر فایل‌های مهم را در جایی دیگر هم ذخیره کنید، بدون شک از انجام متداول این کار پیشمان نخواهید شد!

 

زیاد به کلود‌ها اطمینان نکنید!

سیستم‌های ابری فراوانی در حال حاضر فعال هستند و اطلاعات ما را با اجازه ما ثبت و ضبط می‌کنند. توجه داشته باشید زیاد هم متکی به این امکانات نباشید! این اتفاق بعید است اما در صورتی که تنها به این فضا‌های ذخیره سازی بسنده کنید احتمال اینکه در لحظه نتوانید به اطلاعات مهمتان درست یابید کم نیست! اختلال در خطوط، از دسترس خارج شدن سرور، فیلترینک و …

 

شارژ گوشی  , سیستم‌های ابری

داغ شدن گوشی به باتری و برد اصلی دستگاه آسیب جدی وارد می‌کند

 

نگذارید گوشیتان زیاد داغ کند!

با انجام بازی‌های سنگین، یا اتصال طولانی مدت به اینترنت وایرلس یا استفاده از دیتا و یا باز بودن همزمان چندین برنامه معمولا دما دستگاه تا حد بسیار زیادی بالا می‌رود! این اتفاق را با گرم شدن در دست گوشی متوجه می‌شویم. سعی کنید از داغ شدن و داغ مانند دستگاه جلوگیری کرده و حتما دستگاه را به حال خودش رها کنید. اگر کیس یا همان قاب گوشی روی دستگاه نصب دارید آن را حتما جدا کنید. داغ شدن گوشی باعث اورهیت شدن شده و بدون شک به سیستم انتقال قدرت، باتری و برد اصلی دستگاه آسیب جدی وارد می‌کند.

 

صفحه گوشی را با محافظ دریابید!

نام gorilla glass را حتما شنیده اید، این عنوان نام تکنولوژی به کار گرفته شده در صفحه‌های نمایشگر است و صفحه نمایش گوشی‌ها را از هرگونه آسیب محافظت می‌کند. اما توجه داشته باشید طبق امتحان‌هایی که صورت گرفته و بر حسب تجربه، گران ترین و بروزترین گوشی‌ها هم بعد از مدتی استفاده بدون محافط دچار آسیب روی صفحه نمایش می‌شوند! حتما و بدون تردید از محافظ صفحه نمایش استفاده کنید.

 

زیاد روی ضدآب بودن حساب باز نکنید!

گوشی‌ها جدید همگی از این استاندارد‌ها طبعیت می‌کنند. توصیه اکید ما این است که حتی الامکان مراقب گوشی باشید و در مقابل گرد و غبار و آب از آن محافظت کنید! به خاطر داشته باشید، در صورت هر گونه آسیب هیچ یک از گارانتی‌های موجود در بازار جوابگوی شما نخواهند بود، پس حتما خودتان از هرگونه مشکل پیشگیری کرده و از آب خوردگی دستگاه پرهیز کنید.

 

عکس‌هایتان را مدیریت و آرشیو کنید!

این مورد را در بالا هم گفتیمو. اکنون تاکید می‌کنیم که حتما تصاویر موجود از سلفی‌ها و هر مورد شخصی را به کامپیتور شخصی خودتان منتقل کرده و تعداد تصاویر موجود در گوشی را به حداقل برسانید! بدون شک از انجام این کار پشیمان نخواهید شد!

 

سنسور‌های بی مورد را روشن نگذارید!

گوشی‌های کنونی همگی از سنسور‌ها و چیپ‌های مختلفی بهره می‌برند، توجه کنید که روشن بودن آنها باعث مصرف باتری دستگاه شده و اجرای برنامه‌ها را با کند بودن همراه می‌کند! موارد اضافی را مثل gps، nfc بلوتوث و … را در مواقعی که کاری با انها ندارید خاموش نگاه دارید. برای اینکار کافی است نوار اعلانهای بالا صفحه را پایین کشیده و آیکون‌های روشن را خاموش کنید!

 

اپ‌های بی نام و نشان را نصب نکنید!

به لطف پیشرفت اندروید تعداد بسیار زیاد شده است و برای هر کاری که فکرش را هم نمیکنید اپ خواهید یافت. لطفا از نصب اپ‌های بیهوده و بی نام و نشان بپرهیزید و همین الان اگر آنها را روی دستگاهتان دارید حذف کنید. بسیاری از این اپ‌ها بدون اجازه شما به اطلاعاتتان دسترسی خواهند داشت و در بهترین حالت باعث کندی بی مورد و نمایش تبلیغات در صفحه گوشی خواهند شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=241428
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما