پنجشنبه 15 تیر 1396 - 17:52

رئیس دانشگاه پیام نور وعده رئیس جمهور به زنان را عملی کرد + جزئیات

گروه دانشگاه – بی شک یکی از وعده های اصلی دکتر حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ و همین طور در سال ۹۶ مختص به زنان بود.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، زنان امروز نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و ایران در بها دادن به زنان اکنون جزو کشورهای پیشرو است به طوری که زنان اکنون بیش از ۶۰ درصد صندلی های دانشگاه ها را به خود اختصاص دادند.

یکی از مهم ترین وعده های دکتر حسن روحانی که بی شک از عوامل موفقیت ایشان نیز بوده است رفع تبعیض های جنسیتی در واگذاری مسئولیت ها بوده است.

دکتر روحانی در این باره گفت: تبعیض برای زنان ما قابل قبول نیست. جنسیت نمی‌تواند معیار درستی برای تصدی مسئولیت‌ها در جامعه باشد. در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید زنان همانند مردان نقش ایفا کنند.

– امروز که نیاز به حرکت جامعه برای رشد داریم باید جمعیت ۵۰ درصدی زنان را مورد توجه قرار دهیم. حتی باید امروز در برخی مشاغل مدیریتی سهمی برای زنان قائل شویم. با یک عقب ماندگی مزمن تاریخی در این زمینه مواجهیم و باید این عقب ماندگی جبران شود. در دولت تدبیر و امید در عرصه مدیریت، جنسیت معیار نخواهد بود.

این دغدغه رئیس محترم جمهور به طور ویژه در دستور کار مدیریت عالی دانشگاه پیام نور قرار گرفت.

دکتر رستمی ابوسعیدی در ابتدای دوره مسئولیت خود و در دیدار با مسئولان ستادی و روسای استانی تاکید کرد که در واگذاری مسئولیت ها شایستگی را ملاک قرار دهید و اگر قرار بود بین یک بانو و یک آقا کسی را به عنوان مدیر انتخاب کنید، تنها شایستگی و توانمندی را ملاک قرار دهید و برای نوشتن حکم مسئولیت برای بانوان توانمند و با صلاحیت دستتان نلرزد.

در این خصوص البته ریاست عالی دانشگاه پیام نور خود پیشقدم شد و تابو شکنی کرد و با انتخاب اولین زن به عنوان رئیس استان آن هم در استان زادگاه خود نشان داد که نه در تنها در شعار بلکه در عمل معتقد به حضور زنان در عرصه های مدیریتی است و از این پس بود که مدیران استانی نیز در واگذاری مسئولیت ها به زنان با دلگرمی اقدام کردند.

در کمتر از دو سالی که از مسئولیت دکتر رستمی ابوسعیدی در دانشگاه پیام نور کشور می گذرد، تعداد زیادی از بانوان در مسئولیت های مختلف سمت گرفتند.

حداقل ۳۰ بانو در سمت هایی همچون رئیس مرکز و رئیس واحد در دوره دکتر رستمی مسئولیت مدیریتی گرفته اند و این در حالی است که تعداد بیشتری نیز در مسئولی هایی همچون مدیرمالی، فرهنگی، پژوهشی و نظارت در استان ها به مسئولیت رسیده اند که در تاریخ این دانشگاه بیسابقه بوده است.

انتصاب مشاور بانوان توسط دکتر رستمی ابوسعیدی نشانه دیگری از اهمیت دادن به مطالبات زنان بود که این اقدام توانست در افزایش رضایتمندی کارکنان، اعضای علمی و دانشجویان خانم تاثیر مطلوبی داشته باشد و برخی از مطالبات بانوان از این کانال به ریاست دانشگاه منتقل می شد و از این حیث برای بانوان امنیت و آرامش بیشتری ایجاد شد.

در دیدار اخیر خانم دکتر محمودی نماینده شهرضا و دهاقان و فرزند سردار شهید غلامرضا محمودی و همرزم شهید همت با دکتر رستمی ابوسعیدی، خانم محمودی از توجه ویژه به زنان در دانشگاه پیام نور تقدیر کرد و سوالی را از رئیس دانشگاه پیام نور مطرح کرد.

در این دیدار که دکتر دوگانی معاون پارلمانی دانشگاه پیام نور و تعدادی از مسئولین حاضر بودند، خانم محمودی از رئیس دانشگاه پرسید که آیا از عملکرد مدیران خانم در دانشگاه رضایت دارید؟

دکتر رستمی ابوسعیدی در پاسخ گفت: اتفاقا هر جا به بانوان اعتماد کردیم نتایج خوبی گرفتیم و مسئولیت پذیری در خانم ها گاهی اوقات از اقایان هم بیشتر است و جالب این که به دلیل حساسیت بانوان در انجام کار معمولا کمترین تخلفات اداری را در عملکرد بانوان شاهد هستیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=241406
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما