پنجشنبه 15 تیر 1396 - 15:45

جزییاتی درباره برگزاری کنکور ۹۶ و سهمیه ۵ درصدی ایثارگران/سوالات کنکور ۹۶ آسان‌تر از سال گذشته

رییس سازمان سنجش با بیان این مطلب که آزمون سراسری سال ۹۶ در ۳۷۲ شهر و ۲۳ کشور با ۲۷ حوزه برگزار شده است، اضافه کرد: تاکنون تخلفی از برگزاری این آزمون گزارش نشده است. بر اساس روال سال‌های گذشته سوالات آزمون سراسری دو ساعت بعد از برگزاری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://www.sanjesh.org منتشر خواهد شد و اما کلید سوالات از روز یکشنبه بر روی سایت قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم خدایی در حاشیه مراسم بازدید از جلسه آزمون کنکور سراسری امروز (پنجشنبه) در آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران تهران ولیعصر (عج) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه بر اساس آمار اولیه حدود ۷۴۰ هزار نفر در آزمون سراسری ۹۶ پذیرفته خواهند شد، اظهار داشت: بر اساس آماری که تاکنون به دست ما رسیده است، تقریبا ۷۴۰ هزار نفر در آزمون پذیرفته خواهند شد که البته مطمئنا میزان پذیرش افزایش پیدا خواهد کرد، ولی کاهش پیدا نمی‌کند.

اعلام مسن‌ترین و جوانترین داوطلب کنکور ۹۶

رییس سازمان سنجش با اعلام اینکه مسن ترین داوطلب آزمون امسال متولد ۱۳۱۰ از گلپایگان با ۸۶ سال در گروه آزمایشی علوم انسانی و جوان ترین داوطلب نیز متولد سال ۸۱ و با ۱۵ سال از تهران در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کردند، گفت: البته این داوطلب سه سال به صورت جهشی تحصیل کرده است.

برگزاری کنکور در ۳۷۲ شهر/کلید سوالات یکشنبه منتشر می شود

خدایی با بیان این مطلب که آزمون سراسری سال ۹۶ در ۳۷۲ شهر و ۲۳ کشور با ۲۷ حوزه برگزار شده است، اضافه کرد: تاکنون تخلفی از برگزاری این آزمون گزارش نشده است. بر اساس روال سال‌های گذشته سوالات آزمون سراسری دو ساعت بعد از برگزاری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://www.sanjesh.org  منتشر خواهد شد و اما کلید سوالات از روز یکشنبه بر روی سایت قرار می‌گیرد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور به مشکلات برگزاری کنکور در سال های گذشته اشاره کرد وگفت:  متاسفانه ما سال‌های گذشته در استان‌های گرمسیری مانند سیستان‌وبلوچستان و همچنین خوزستان به خاطر گرمی هوا با برخی از مشکلات نظیر قطعی برق مواجه بودیم که این معضل در کنکور امسال نیز با همکاری نهادهایی نظیر نیروی انتظامی، وزارت راه و شهرسازی و اداره پست و … بر طرف شده است.

سوالات کنکور ۹۶ آسان‌تر از سال گذشته طراحی شده است

وی همچنین ضمن اشاره به اینکه سئوالات کنکور امسال در مقایسه با سالهای گذشته آسان‌تر طراحی‌ شد، گفت: بر اساس بررسی‌های علمی صورت گرفته سئوالات کنکور سال‌های گذشته بسیار مشکل بود، اما امسال تلاش کردیم محتوای سئوالات آسان‌تر طراحی شود.

تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور سراسری

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری کاملا به صورت مثبت است، افزود: از دو سال گذشته بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و همچنین قانون  شورای سنجش و پذیرش سوابق تحصیلی دوران دیپلم تا ۲۵ درصد دوران دیپلم و پنج درصد نیز دوره پیش دانشگاهی در آزمون سراسری کنکور تاثیر مثبت خواهد داشت و اگر در بررسی‌های نمره داوطلبی با تاثیر این سوابق پایین تر بیاید آن را اعمال نخواهیم کرد.

۸۵ درصد کل ظرفیت‌های آموزش عالی بدون کنکور است

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد کل ظرفیت‌های آموزش عالی بدون کنکور است، گفت‌: از سال ۹۲ بر اساس تکلیف قانونی باید ۸۵ درصد کل ظرفیت‌های آموزش عالی بدون کنکور باشد و داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت‌نام می‌کنند معمولا کسانی هستند که می‌خواهند در دوره‌های روزانه و دولتی پذیرش شوند.

جزییاتی درباره سهمیه ۵ درصد ایثارگران در کنکور

دکتر خدایی همچنین در ادامه به سهمیه پنج درصدی ایثارگران اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه سهمیه ایثارگران در پذیرش کنکور سراسری پنج درصد اضافه شده است و این سهمیه برای دارندگان و همسران ایثارگرانی که بیش از شش ماه در جبهه بوده‌اند، اعمال خواهد شد و همسران و جانبازانی آنها زیر ۲۵ درصد است اعمال می‌شود. اگر در رشته محلی کسانی که حائز شرایط برای دریافت ۲۵ درصد سهمیه هستند از این ظرفیت استفاده نکنند، این ظرفیت به پنج درصد که در برنامه ششم برای ایثارگران در نظر گرفته شده است، اضافه خواهد شد.

سال گذشته ۱۰ داوطلب به خاطر تخلف اخراج شدند

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که سال گذشته ۱۰ داوطلب به خاطر تخلف  موردی بعد از پذیرش از دانشگاه اخراج شدند، بر اساس قانون تخلفات آزمون اگر تخلف داوطلب در جلسه آزمون محرز شود، سازمان سنجش آموزش کشور این اجازه را دارد که آن داوطلب را بعد از پذیرش در دانشگاه، از دانشگاه اخراج و یا حتی مدرک تحصیلی وی را ابطال کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=241397
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما