پنجشنبه 15 تیر 1396 - 12:24

مرگ و میر 5300 ایرانی در 1500 نقطه حادثه خیز راه های کشور /عمده ترین دلیل سوانح رانندگی در ایران

متاسفانه طی حدود 3 سال 5300 هموطن ما در 500 نقطه حادثه خیز جان باختند که لزوم برنامه ریزی برای رفع کامل این دست نقاط را ضروری می سازد.

✅ گروه اجتماعی- بیشترین مشکل ما خستگی و خواب آلودگی است.

⭕️ به گزارش بویرنیوز فرمانده پلیس راه کشور در کهگیلویه و بویراحمد، گفت: 4800 نفر در طرح تابستانه سال گذشته جان خود را از دست دادند و باید بگویم متاسفانه بزرگترین مشکل ما بحث خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

سردار حمیدی تصریح کرد: در کهگیلویه و بویراحمد به واسطه جاده های پر پیچ و خم و تفرجگاه هایی که در مسیر هست سوانح به واسطه خستگی و خواب آلودگی به نسبت کشوری کمتر است.

وی عنوان کرد: بیشترین سهم سوانح و تصادفات کشور عامل انسانی است و دلیل بروز ۴۰ درصد این سوانح، خستگی و خواب ‌آلودگی است، حتی در برخی جاده ها، خستگی و خواب‌ آلودگی عامل ۸۰ درصد تصادفات است.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: ایران در نرخ کاهش تصادفات در جایگاه اول دنیا قرار دارد، بدون شک بخش مهمی از این توفیق به اصلاح برنامه ریزی سفر و توسط مردم محقق شده و از سویی تلاش همکاران ما در ایمن سازی مسیرها و نظارت های محسوس و نامحسوس به صورت جدی پیگیری و اجرایی شده است.

سردار حمیدی افزود: اصلاح رفتارهای ترافیکی مردم به صورت ویژه باید دنبال شود و نقش رسانه ها در آگاه سازی، ارتقاء و بهبود رفتار ترافیکی هموطنان عزیز ما پر رنگ و مهم است.

مقام ارشد پلیس راه کشور ادامه داد: ما مسیر شهر ها را به صورت خودرویی می آیم برای بررسی و کنترل راه ها و نظارت بر عملکرد همکارانمان، و رفع نواقصی که هست به ویژه هم اکنون که در آغاز طرح ترافیکی تابستانه هستیم و باید با توان بیشتری به نظارت ها و ایمن سازی جاده ها با همراهی و همکاری مردم عزیز اقدام کنیم.

وی برخورد بدون اغماض با متخلفان و افزایش نظارت های جاده ای به وسیله دوربین های کنترلی را از دیگر برنامه های مهم پلیس برشمرد و افزود: هم اکنون 35 هزار کیلومتر از جاده های کشور تحت پوشش دوربین های نظارتی است که در گذشته این رقم 3500 کیلومتر بود و از سویی از 400 دوربین کنترلی الان به قریب به 3000 دوربین نظارتی در کشور رسیدیم که انقلابی در جاده های استان بود.

سردار حمیدی با اشاره به اینکه پلیس در همه نقاط حادثه خیز کلیه علائم و هشدارهای لازم را پیش بینی و اجرایی کرده، بیان داشت: متاسفانه طی حدود 3 سال 5300 هموطن ما در 500 نقطه حادثه خیز جان باختند که لزوم برنامه ریزی برای رفع کامل این دست نقاط را ضروری می سازد.

⭕️رئیس پلیس راه کشور در پاسخ به سوال خبرنگار بویرنیوز مبنی بر آخرین اقدام پلیس برای عدم شماره گذاری خودروهای بی کیفیت:

?خودروهای از جمله ۴۰۵ هایی که بی دلیل دچار آتش سوزی میشد، کامیون های هوو با ترمز ضعیف و اخیراً اتوبوس های اسکانیا که مشکلاتی داشتند را به صورت سفت و سخت برخورد کردیم و جلویشان را گرفتیم تا اصلاح شد، اینها بخاطر اقدامات پلیس و نظارت ما بود.

?بخش آتش سوزی ها برطرف شد، اما در زمینه سقف و ستون، متأسفانه برخی برندهای خودروهای داخلی و خارجی هنوز کیفیت لازم را ندارند، ضعف ساختار را در خودروهایی همچون اسکانیا داریم این مورد را ما و دستگاه قضایی به جد پیگیریم.

?هر وقت علت تامه حوادث،خودرو باشد سریعا پرونده تشکیل و در مراجع قضایی رسیدگی می‌کنیم و برای ارتقاء استاندارها بدون هیچ چشم پوشی در مجلس، دستگاه قضایی و رسانه ها اطلاع رسانی میکنیم.

بیشترین سهم تصادفات کشور مربوط به عامل انسانی است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=241380
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما