سه شنبه 13 تیر 1396 - 16:09

طرح جایگزینی گیاهان‌پوششی کم مصرف به جای چمن در یاسوج آغاز شد

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج از آغاز طرح جایگزینی گیاهان پوششی کم مصرف به جای چمن برای نخستین بار در این شهر خبر داد.

به گزارش بویرنیوز؛ دکتر فرشاد صادقی روز سه شنبه در حاشیه آغاز طرح جایگزینی گیاهان پوششی کم مصرف جایگزین چمن در بلوار بنسنجان یاسوج افزود: در اجرای این طرح کاشت گیاهان پوششی کم مصرف نظیر درختچه های زینتی و گلهای تزیینی در دستورکار مدیریت سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بلوار بنسنجان ورودی شهریاسوج از سی سخت ،بلوار محمود اباد و ۲۰متری سادات( معصوم اباد) درگام نخست زیر پوشش طرح جایگزینی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از فضاهای سبز شهری به کاشت چمن اختصاص دارد، جایگزینی گیاهان پوششی به جای چمن تاثیر بسزایی در کاهش میزان آبیاری شهری خواهد داشت.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج گفت: گیاهان پوششی و درختچه ها بسیار مقاوم به خشکی است و برای شادابی و طراوت بیشتر نیاز به آب بسیار کمی دارد.

وی تاکید کرد: چمن یک گیاه وارداتی، آب بر و پر هزینه است ولی گیاهان پوششی سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه است.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آبی گیاهان پوششی نیاز به آب کمتری داشته اما قدرت بالایی در تصفیه هوا و زیبایی سیما و منظر شهری دارند.

صادقی افزود: با اجرای طرح جایگزینی تا ۷۵ درصد مصرف آب در فضای سبز صرفه جویی می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=241254
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما