سه شنبه 13 تیر 1396 - 16:04

جزئیاتی از حادثه فولاد بویراحمد/بهره برداری از 5 پتروشیمی در کهگیلویه و بویراحمد تا سال 1400

علت دقیق حادثه فولاد بویراحمد هنوز به ما اعلام نشده اما انفجار نبود، و میتوان گفت فوران و پاشش بوده و افرادی که دچار حادثه شده اند هم از چند سال سابقه های کارخانه بودند.

گروه اقتصادی- ۲۰ درصد واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد راکد و هیچگونه فعالیتی ندارند.

به گزارش بویرنیوز، داریوش دیودیده در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  ۴۴۴ طرح صنعتی در حال اجرا است که این طرح‌ها پیشرفت فیزیکی از پنج درصد تا ۹۹ درصد دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار هزار و ۴۱۴ طرح صنعتی دارای جواز تأسیس داریم که در حال اجرا هستند و طرح‌های فیزیکی بالای ۸۱ درصد ۳۸ مورد با فرصت‌های شغلی هزار و ۱۷ مورد است.

وی افزود: در حوزه معدن، ۷۷ طرح پروانه بهره برداری با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان و فرصت شغلی ۷۷۰ مورد صادر شده است.

دیودیده با اشاره به اینکه بخشی از واحدهای صنعتی راکد هستند، اظهار داشت: بررسی‌هایی انجام شد که از مجموع واحدهای صنعتی ۲۰درصد راکد هستند. راکد به این منظور که هیچگونه فعالیتی ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در حوزه اصناف؛ ۲۴ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب با فرصت شغلی ۲۷ هزار نفر وجود دارد. آمار‌ها و بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال ۹۵ یک جهش و اتفاق ویژه‌ای در حوزه صنعت و معدن و تجارت اتفاق افتاد. از نظر جواز تاسیس مردم اعلام علاقه‌مندی کردند و مردم علی رغم مشکلات و شرایط خصوصی علاقمند هستند.

دیودیده ضمن بیان اینکه ۱۵ میلیارد تومان برای کمک به واحد‌های تولید معین شده، تصریح کرد: صدور جواز ۵ واحد پتروشیمی جدید در ۹۵ صادر شد، زمین ها معین و در حال واگذاری است، پیش بینی اینست تا ماه های آینده عملیات اجرایی آنها شروع میشود و تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

وی در پاسخ به اینکه “با وجود اینکه هنوز دو پتروشیمی دهدشت و گچساران بر زمین مانده و عملا فاصله زیاده تا بهره برداری از آنها هست چطور عملیات 5 پتروشیمی دیگر آغاز می شود” گفت: پتروشیمی دهدشت خوراک را از پتروشیمی گچساران می‌گیرد و به طور کلی ما کاری کردیم پتروشیمی های جدید از گاز استفاده کنند و طرح واسطه ای نباشد، محصولات و میزان تولید این پتروشیمی ها متفاوت است.

رئیس سازمان صنعت و معدن با اشاره به اینکه انسان ها و مردم مهم تر از تولید هستند، اگر جایی قرار است تولید به سلامت مردم ضربه بزند اینگونه تولید را نمی‌خواهیم، خاطر نشان کرد: علت دقیق حادثه فولاد بویراحمد هنوز به ما اعلام نشده اما انفجار نبود، و میتوان گفت فوران و پاشش بوده و افرادی که دچار حادثه شده اند هم از چند سال سابقه های کارخانه بودند.

وی همچنین به اصناف نوید داد، برای سال ۹۶ پیش بینی شده بانک ها به واحد‌های صنفی هم تسهیلات دهند ودر این خصوص نیاز به ثبت نام در سایت بهین یاب نیز نیست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=241251
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حقگو گفت:

    حتما این پتروشیمی ها هم خوراک همدیگرو تامین میکنن ولی شتر در خواب بیند پنبه دانه

دیدگاه شما