چاپ این برگه

رکوردشکنی آلمان در استفاده از انرژی تجدیدپذیر

مجله بویرنیوز- در طول دو دهه گذشته، تولید انرژی پاک در آلمان به طور پیوسته افزایش یافته است. این افزایش تا حدودی به خاطر قانون انرژی تجدید پذیر است که هدف آن کاهش هزینه های انرژی تجدید پذیر برای مصرف کنندگان است.

گزارش بی ای ای نشان می دهد که از نیمه اول سال گذشته تا نیمه اول سال جاری، سهم انرژی بادی، آبی و خورشیدی مصرف شده در بخش برق، گرمایش و حمل و نقل، از ۱۴.۸ درصد به ۱۵.۲ درصد رسیده است.

تا 85 درصد برق مصرفی، به ویژه در روزهای آفتابی و بادی، از منابع تجدیدپذیر به دست می آید.

تصمیم آلمان برای استفاده جدی از انرژی های تجدید پذیر، با فاجعه هسته ای فوکوشیما در سال ۲۰۱۰ آغاز شد. دولت متعهد شد که استفاده از نیروگاه های هسته ای را تا سال ۲۰۲۲ کنار بگذارد، و تولید گاز CO2 را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

با این حال، بی ای ای ادعا می کند که هنوز سرعت انتقال به منابع تجدید پذیر آهسته است و راه درازی باقی مانده است و میزان کاهش انتشار کربن حداکثر ۳۰ درصد خواهد بود.

هارالد آپهوف، مدیر عامل بی ای ای، گفته است: “تنها با بیشتر کردن تعهدمان به گسترش انرژی تجدید پذیر – برای تولید برق و همچنین برای گرمایش و حمل و نقل – قادر خواهیم بود به اهداف موافقتنامه اقلیمی پاریس و همچنین اهداف انرژی تجدید اتحادیه اروپا برسیم.”

وی افزود: “دیگر نباید حفاظت از محیط زیست و توسعه اقتصادی در تضاد با یکدیگر دانسته شود.”