سه شنبه 13 تیر 1396 - 12:42

مشکل بزرگی که در تعطیلات عید فطر یاسوج خودنمایی می کرد

گروه اجتماعی- تعداد یک میلیون و ۲۳۱ هزارو ۶۸۹ نفر گردشگر در مبادی ورودی شهر یاسوج توسط ایستگاه های راهنمای مسافران، ثبت و از این تعداد 624 هزار و ۱۶۹ نفر در شهرستان اقامت داشتند.

به گزارش بویرنیوز، یکی از دغدغه های جدی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، ورود حجم زیاد گردشگر در تعطیلات های به خصوص به ویژه در بهار و تابستان بود.

سال های گذشته با ورود حجم زیاد مسافران علاوه بر مشکلات عدیده برای اسکان، نبود سرویس های بهداشتی مناسب، محدود بودن فضای سبز مرکز شهر، گران فروشی اقلام ضروری و ضعف هایی در امنیت مردم و مسافران خودنمایی می کرد.

امسال برای اولین بار با حضور تعداد کثیری مسافر به مرکز استان تعطیلاتی بدون دغدغه برای مردم و مسافران سپری شد، در تفرجگاه های مرکز استان و مناطق خوش آب و هوا در حد درگیری و تنش کوچکی نیز رخ نداد.

از سویی افزایش فضاهای سبز و پارک، تعمیر بهسازی و ایجاد سرویس های بهداشتی مناسب در تفرجگاه های شهر یاسوج و اسکان بهتر شمار زیادی از این گردشگران (فقط حدود 300 هزار نفر توسط شهرداری یاسوج اسکان داده شد) تعطیلاتی خوش را برای مسافران رقم زد.

اقدام پلیس در کنترل ترافیک ها و همچنین تامین امنیت تفرجگاه ها مثال زدنی بود به طوری که برای اولین بار با وجود حجم زیاد مسافران و عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان شاهد کمترین رخداد ها به نسبت سال های گذشته بودیم.

به گزارش بویرنیوز، اما شاید بزرگترین ضعفی که همه به وضوح آن را حس کردند، نبود پل های بیشتر بر روی رودخانه بشار شهر یاسوج بود و عدم تکمیل پل سوم و چهرم بشار بود.

در ساعاتی از شبانه روز اوج ترافیک بر روی پل های قدیمی و فرسوده بشار کام هر مسافر و رهگذری را تلخ می کرد، موضوعی که بدون شک معظلی برای مرکز استان به شمار می رود و لزوم اتمام هرچه سریعتر پل در دست اجرای راه و شهرسازی را به یک ضرورت تبدیل می کند.

نظارت ها بر فروشنده های بین راهی و افردی که اقدام به فروش کالاهای ضروری از جمله یخ می کردند بیشتر از گذشته بود و بسیاری از مشکلات سال های گذشته در این خصوص مرتفع شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=241129
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    پل سوم پروژه بی انتها.متاسفانه بی مسئولیتی و بی تدبیری اداره راه در تکمیل پروژه سبک پل سوم بشار انسان را به فکر فرو میبرد که آیا دستهایی پشت پرده هست که مانع پیشرفت این پروژه حیاتی میشود.آیا مسئولین اداره راه در این شهر ساکن نیستند؟آیا با درد مردم آشنا نیستند

  2. از یاسوج گفت:

    به عبارتی نیمی از مسافران در یاسوج ماندند نیم دیگر در سی سخت بوده اند پس لازم است تدابیر لازم اندیشیده شود برای یاسوج و سی سخت با هم

دیدگاه شما