دوشنبه 12 تیر 1396 - 12:14

خسارت سنگین آبفای شهری به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

به گزارش بویرنیوز، دکتر رحیم استوار در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان 280 پروژه در دست اجرا دارد که بخشی از این پروژه ها تعمیر، تجهیز و بهسازی شده و بخشی دیگر نیز باید نوسازی شوند.

وی تصریح کرد: 55 پروژه از 280 پروژه مربوط به طرح تحول نظام سلامت است که 44 مورد آن اجرایی شده و طبق قرار داد پیشرفت فیزیکی خوبی دارند.

دکتر استوار با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان 8 ماه دیرتر نسبت به سایر دانشگاه ها اقدام به اجرای پروژه های عمرانی نموده، یادآور شد: خوشبختانه شاهد پیشرفت فیزیکی خوب پروژه ها هستیم که امیدواریم تا پایان مرداد ماه سالجاری 35 پروژه آماده بهره برداری باشد.

افتتاح کلینیک تخصصی یاسوج در آینده ای نزدیک

وی با اشاره به اینکه بیمارستان 96 تخت خوابی بی بی حکیمه خاتون(س) گچساران، سلف سرویس مرکزی و کتابخانه مرکزی دانشگاه در اردیبهشت ماه سال جاری افتتاح شدند، اضافه کرد: پیش بینی می شود کلینیک تخصصی یاسوج و بیمارستان 32 تختخوابی باشت در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع  دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم بیمارستان بهمئی خبر داد و اذعان کرد: امیدواریم مرداد ماه سال جاری 19 پروژه افتتاح و نزدیک به 40 پروژه نیز تا پایان سال به بهره برداری برسند.

وی تامین اعتبار پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی استان را به دو صورت ملی و استانی عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان از محدود دانشگاه هایی در کشور است که هیچ پروژه تعطیل شده ای نداشته و اکثرا به بهره برداری رسیدند.

دکتر استوار با بیان اینکه ساخت بعضی از پروژه ها نیازمند همکاری سایر دستگاه های اجرایی همچون شهرداری، آب و فاضلاب و دیگر ادارات است، تصریح کرد: ممانعت برخی از سازمان ها سبب به تعویق افتادن روند اجرایی این پروژه ها شده، به طوری که ما مجبور به پرداخت هزینه های زیادی به پیمانکار خواهیم شد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد: اگر همه ادارات برای همکاری با دانشگاه دست در دست هم دهند، مطمئنا ما می توانیم در کمترین زمان ممکن کار را به سر انجام رسانده و مردم را به حق خود یعنی سلامت بهتر برسانیم.

دکتر استوار در ادامه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر چگونگی مالکیت زمین چم گنجشکی، گفت: در سال82 اداره منابع طبیعی استان 35 هکتار جهت سایت دانشگاه اختصاص داده که از این مقدار حدود 11 هکتار آن مربوط به چم گنجشکی بوده که به صورت اجاره در اختیار دانشگاه قرار داده شده است.

وی اضافه کرد: اداره منابع طبیعی 11 هکتار چم گنجشکی را طی قراردادی جهت ایجاد فضای سبز و مکان رفاهی به دانشگاه علوم پزشکی استان واگذار نمود که در این راستا دانشگاه علوم پزشکی استان نزدیک به 4 میلیارد تومان هزینه فضای سبز این منطقه نمود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه اداره آب و فاضلاب درخواست زمین جهت حفر چاه برای رفع مشکل آب داشتند، اظهار کرد: طی جلسات برگزار شده دانشگاه علوم پزشکی استان و آب و فاضلاب زمینی را در اختیار این اداره جهت حفر چاه و رفع مشکل آب گذاشتند که پس از گذشت مدتی، اداره آب و فاضلاب دوباره درخواست زمین در چم گنجشکی جهت تصفیه خانه مطرح نمودند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی متولی نظارت بر سلامت آب شرب شهروندان بوده و این مهم از دغدغه‌های همیشگی این دانشگاه است،گفت: اینکه مدیری در رسانه ها بگوید دانشگاه علوم پزشکی استان ساخت آلاچیق را به سلامت مردم ترجیح می دهند، نهایت بی انصافی است.

دانشگاه علوم پزشکی هیچگونه مشکلی با ایجاد تصفیه خانه در چم گنجشکی ندارد

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه دانشگاه هیچگونه مشکلی با ایجاد تصفیه خانه در چم گنجشکی ندارد، افزود: طبق قرارداد موجود دانشگاه علوم پزشکی و منابع طبیعی زمین چم گنجشکی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوده و این محل برای توسعه دانشگاه نیاز بوده ولی متاسفانه آبفای شهری هر روز یک برنامه درست می‌کنند!

دکتر استوار افزود: فضای سبز و امور رفاهی لازمه یک سازمان است و دانشگاه علوم پزشکی نیز از این امر مستثنی نیست، هر چند که دانشگاه علوم پزشکی استان در زمین چم گنجشکی ساخت و سازی انجام نداده است.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه با بیان اینکه  اداره آب و فاضلاب با طرح اینکه زمین چم گنجشکی تنها زمین مناسب جهت ساخت تصفیه خانه است، گفت: با حضور معاون عمرانی استانداری نشستی برگزار شد و 1.8 هکتار جهت ساخت تصفیه خانه به اداره آب و فاضلاب اختصاص داده شد و مصوب شد در ازای این زمین به دانشگاه علوم پزشکی استان در مکان دیگری 3 هکتار زمین داده شود.

خسارت سه میلیاردی آبفای شهری به دانشگاه علوم پزشکی در چم گنجشکی یاسوج 

وی با اشاره به اینکه طبق توافق صورت گرفته شده، قرار بود زمین به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل داده شود، ادامه داد: متاسفانه در روز تعطیل اداره آب و فاضلاب با لودر و بیل مکانیکی به زمین چم گنجشکی وارد و درختان را قلع و قمع و تاسیسات آبرسانی را به کل از بین بردند، که طبق برآورد کارشناسان 3 میلیارد تومان هزینه و فضای سبز از بین رفت.

دکتر استوار اضافه کرد: متاسفانه در این زمینه اداره آب و فاضلاب به تفاهم نامه عمل نکردند و بدون هماهنگی به حریم دانشگاه علوم پزشکی وارد شدند.

وی تصریح کرد: علیرغم تشکیل سه جلسه و طی نامه نگاری دانشگاه علوم پزشکی استان با استانداری و منابع طبیعی، اما متاسفانه گفتند که در یاسوج زمینی نداریم که بخواهیم به دانشگاه اختصاص دهیم، که با رایزنی ها ی انجام شده مصوب کردند 7هزار متر زمین (واقع در پشت بیمارستان امام سجاد(ع)) می توان در ازای زمین تصفیه خانه اختصاص داد، در صورتی که این زمین جزء محدوده دانشگاه علوم پزشکی است!

وی با اشاره به صورتجلسه نشست دانشگاه و آب و فاضلاب مبنی بر اختصاص زمین به دانشگاه علوم پزشکی از اراضی تحت اختیار آب و فاضلاب، گفت: اما متاسفانه اداره آب و فاضلاب با حضور نیروی انتظامی جاده دسترسی از مسیر دیگر را در برنامه خود قرار داده و معاون سیاسی امنیتی استاندار در همانجا قول دادند زمین جنب دانشگاه یاسوج که متعلق به آب و فاضلاب بوده را به دانشگاه تحویل دهند.

دکتر استوار در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با ایجاد تصفیه خانه درچم گنجشکی مشکلی ندارد، اما لازمه اجرای عدالت و توجه به نیازهای دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص توسعه فضاهای فیزیکی منوط به رعایت مفاد تفاهم نامه ها و صورتجلسات قبلی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=241016
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما