یکشنبه 15 مرداد 1396 - 8:00

بزاق دهان کنه جان انسان‌ها را نجات می‌دهد!

مجله بویرنیوز- عموم مردم تصور می کنند، کنه جانوری موذی و خطرناک است که بیماری های زیادی را به افراد منتقل می کند، اما به تازگی مشخص شده که بزاق دهان این حشره نجات بخش انسان هاست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، یافته های جدید محققان دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که بزاق دهان کنه حاوی پروتئین هایی است که از آنها می توان برای درمان یک بیماری قلبی مرگبار استفاده کرد.

این بیماری قلبی کشنده که میوکاردیت نام دارد معمولا باعث سکته قلبی ناگهانی در جوانان می شود. میوکاردیت زمانی رخ می دهد که قلب فرد آلوده به ویروسی معمولی شود. این امر ممکن است منجر به انتشار مواد شیمیایی خاصی موسوم به chemokine در خون شود. نتیجه این امر التهاب در سلول های بدن و به تبع آن ملتهب شدن خطرناک عضلات قلب است.

معمولا در ۳۰ درصد موارد وقوع چنین شرایطی به سکته قلبی و مرگ افراد منجر می شود. اما پروتئین های موجود در بزاق دهان کنه ها موسوم به evasions می تواند جلوی چنین التهاب کشنده ای را در عضلات قلب بگیرد.

نوع خاصی از این پروتئین ها موسوم به P۹۹۱_AMBCA می تواند به طور کامل جلوی تاثیرات مخرب chemokine را بگیرد. محققان امیدوارند با استفاده از بزاق دهان کنه ها به زودی داروهایی تولید شود که برای درمان بیمارهای مذکور موثر باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=240752
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما