یکشنبه 11 تیر 1396 - 1:02

واکنش مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد به خبر ضرب و شتم یک معلول

به گزارش بویرنیوز: سید علیرضا موسوی امجد با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص اخبار ذکر شده در یکی از روزنامه ها مبنی بر ضرب و شتم کودک معلول در یکی از مراکز تحت حمایت سازمان اظهار داشت: ابتدا باید عنوان کنم سازمان بهزیستی بالای 180فعالیت در راستای حمایت و بازتوانی از اقشاار آسیب پذیر جامعه؛  مانند زنان و کودکان بی سرپرست ، بیماران روانی، عقب مانده های ذهنی و درواقع کسانی که به لحاظ فکری، جسمی و عاطفی به شدت آسیب پذیر می باشد دارا می باشد.

موسوی امجد در ادامه  افزود: همه ما می دانیم هیچکس حاضر نیست در شرایط عادی عزیزترین فرد یا افراد زندگی خود را جهت نگهداری به شخص دیگری بسپرد مگر در شرایط خاصی که افراد واقعا توانایی نگهداری و حمایت از عزیزی را ندارند و مراکز ما که بخشی مربوط به کودکان عقب مانده ذهنی و بخشی مربوط  سالمندان و دیگر اقشار آسیب پذیر می باشد درواقع شرایطی را فراهم کرده تا خانواده هایی که توانایی نگهداری و حمایت از این عزیزان را ندارند مورد حایت قرار دهد هرچند که اعتقاد سازمان بر نگهداری این عزیزان توسط خانواده هایشان به جهت حمایت عاطفی مهم درون خانواده می باشد .

موسوی امجد افزود: همکاران ما هرچند با شرایط سختی در این مراکز مواجه هستند بدلیل عدم کنترل رفتاری و فکری این عزیزان که در برخی موارد منجر به صدمه رساندن به خود یا دیگری می شوند؛ اما با میل و رغبت کامل از این افراد نگهداری می کنند و دیدن خدمات مثب این عزیزان که به لحاظ سطح حقوق و مزایا در در رده پایین قرار دارد نیز می تواند در دلگرمی و عملکرد مثبت آنها بسیار تأثیر گذار باشد.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد درخصوص ادعای مطرح شده در یکی از روزنامه ها مبنی بر ضرب و شتم در مراکز بهزیستی افزود: باید یادآور شوم  که ما قوانین بسیار سختی در این مراکز داریم ؛ کسانی در این مراکز فعالیت میکنند نه تنها از لحاظ شخصیتی، بلکه از نگاه مددکاارنه و روانشناختی نیز بسیار دلسوزانه عمل می کند و اگر خطایی و یا قصوری از سوی همکاران ما صورت گرفته باشد با توجه به حساسیتی که رئیس سازمان بهزیستی کشور جناب آقای دکتر محسنی  بندپی نیز دارند و به شدت پیگیر این قضیه نیز می باشند، و با اعلام نتیجه پزشکی قانونی در صورت وجود هرگونه سهل انگاری قطعا با شخص خاطی طبق قانون برخورد خواهد شد .

موسوی امجد افزود: به محض دریافت گزارش مبنی بر ضرب شتم در این مرکز سریعا حراست و بازرسی سازمان  در جریان گذاشته و در منزل مددجو حضور پیدا کردیم و مسئولین مرکز نیز احضار  شده و حتی پزشکی قانونی را برای صحت ادعای مطرح شده در جریان قرار دادیم که  همه این فرآیند قانونی برای دفاع از حق معلولین بوده که از بالاترین شخص  سازمان تا استان ما به شدت موضوع درحال پیگیری است و قطعا نتیجه آن را به اطلاع مردم عزیز می رسانیم.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص شرایط فعلی خانواده کودک معلول اظهار داشت: لازم به یادآوری است که پدر کودک یاد شده سه معلول در خانواده دارد و حتی خودش نیز معلول و بیمار اعصاب و روان می باشد و تحت حمایت سازمان نیز هستند . دو تا از فرزندان معلول ایشان هنوز در خانه نگهداری می شود که بارها اصرار شد فرزندان ایشان به مراکز نگهداری کودکان عقب مانده ذهنی زیر 14 سال سازمان جهت مراقبت تحویل گردد که مورد مخالفت پدر خانواده قرار گرفت و درحال حاضر نیز فرزند این شخص هنوز در مرکز ما نگهداری می شود و از آن مراقبت می گردد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=240711
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. صداقت گفت:

    هرچند نمیشه این امر رو توجیه کرد اما این افراد با توجه به شرایط خاصی که دارند احتمال زیادی هست که خودشون به خودشون و به دیگران صدمه وارد کنن. واقعا ناراحت کنندست

دیدگاه شما