پنجشنبه 8 تیر 1396 - 22:45

امار وحشتناک یک جامعه شناس از روابط جنسی و نامشروع قبل از ازدواج

دکتر امان الله قرایی مقدم در گفت وگو با فردا به بیان آمارهای وحشتناکی پرداخت.
به گزارش بویرنیوز، وی گفت:بر اساس بررسی هایی که تاکنون در برخی از شهر ها انجام دادیم اکثر دختران و پسران قبل از ازدواج روابط دوستی و حتی روابط نامشروع دارند  و متاسفانه دوستی های قبل از ازدواج و رابطه های دختر و پسر خیلی زیاد شده است.


این جامعه شناس اظهار داشت:در یک بررسی از ۱۵۰ دختر و پسر روشن شد همه ی آن ها قبل از ازدواج رابطه ی دوستی حتی رابطه ی جنسی را تجربه کرده اند؛ بنابراین اینها هم مزید برعلت مسئله ی طلاق در جامعه است.
وی گفت:موضوع دیگر این است که معنویات و پاینبدی به تعهدات اخلاقی و معنوی که در آئین و سنت ما است و دین هم آن را تائید کرده، بسیار کم رنگ شده است. چون پایبندی به اصول معنوی کم رنگ است طلاق نیز عادی شده و دیگر کسی خود را متعهد به زندگی زناشویی نمی داند. به نظر من جامعه دچار یک آنومی اجتماعی است به این معنی که شناختی از ارزش ها و هنجارهای اجتماعی نداریم و یا اینکه آن ها را نادیده می گیریم. به این موضوع به اصطلاح فروریختگی ارزش ها و هنجار ها می گویند. باورهای غلط هنوز برای جوانان روشن نشده نه در رسانه ها و نه در مدارس در هیچ جایی این باور ها تشریح نمی شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=240394
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ظریف گفت:

    فقر فرهنگی و علمی و اجتماعی تو جامعه ما بیداد میکنه..

  2. عاقل گفت:

    تنها راه ان اموزش در دوران تحصیل مثل خیلی از کشورهای دیگر..دست از پنهان کاری برداشته شود تا کشور دچار این معظلات فاجعه بار پرهزینه مثل طلاق نشود

  3. سلام تهران گفت:

    تاوقتی که جوان ما بادیدن موی دختر ازخودبی خودمی شودباید منتظر بدترازاین هم باشیم!
    واین نتیجه نگرش غلط وافراطی برخی تئوریسین های ..اسلامی درقرن 21است!

  4. شهروند یاسوجی گفت:

    ماهوارها وفاصله بامعنویات و عدم توجه والدین و کمبود محبت دلیل کاره

  5. ناشناس گفت:

    تازمانی که خطوط ایرانسل رایتل واعتباری هست ……..هم نیست وامارطلاق هم بالاست

    • فرهنگی گفت:

      دوست ارزشمند ربطی به خط ایرانسل و رایتل نداره

      ما فرهنگ استفاده از تکنولوژی را بلد نیستیم
      در دنیا اول تکنولوژی را معرفی میکنن معایب و محاسنش میگن بعد وارد بازار میشه
      توی کشور ما وارد بازار میشه بعدا میلیارها تومن هزینه میکنیم برای اسیب هاش

      همش داریم روی طرف منفی کلیک میکنیم
      چرا نمی فرمایی میزان آگاهی بالا رفته
      اتفاقا محیط های مجازی و خطوط تلفن همراه آگاهی زیادی به ما دادند طلاق دلایل زیادی دارد مشکلات فرهنگی و اقتصادی تابو بودن مسائل جنسی در سنین ابتدایی و راهنمایی و ….
      کدوم یک از ما درباره مسائل جنسی با فرزندانمان صحبت کردیم؟؟؟؟؟
      چند تا کارگاه مسائل جنسی رفتیم؟
      یکی از نیاز های فیزیولوژی سکس هست چطور باید کنترل بشه؟
      یک جوان سی ساله پول داره ازدواج کنه ،خودارضایی هم حرامه پس چیکار کنه؟؟
      چند وقت باید تقوا پیشه کنه مگه میشه؟
      ما اگه به بچه هامون حداقل مسائل جنسی را آموزش بدیم و درباره اونا صحبت کنیم بعضی مشکل ها حل میشه احتمالا آمار طلاق هم کمتر میشه

      دلایل این مشکلات خیلی خیلی زیاده و…….

  6. حقگو گفت:

    در حقیقت وقتی که تابوی غیرت مردان ما وزنان در ناموس داری شکسته شد .دیگر این روابط عادی شد.که دلیل ان هم بنظر بنده قوه قضایه بود که حق زیادی برای زنان قایل شدو زنان از ازادی وحقوق شهروندی خود سواستفاده کردنندوخانواده را دچار بحران وتنش وبی بندباری نمودند.مثتاق اگر یک خانم یا دختر در شب دیر وقت به منزل بیاید.باید پدر خانواده از ایشان سئوال کند واگر پدر نبود برادر بزرگ از ایشان سئوال جواب کند .در این بین اگر برادر بزرگ یک سیلی به گوش خواهر خودزد برای حاظر جوابی وخودسری در صورت شکایت نباید قوه قضایه برادر را بازداشت یا زندان بکندباید تازه یک لوح تقدیر به ان جوان داد به خاطر غیرت ومردانگیش..ولی دیگر کسی توی خانواده جرات نهیب یا سئوال کردن کسی راندارد چون می داند با قانون طرف هست…واین قانون سالهاست که استانهای اصیل،ایران را ازار می دهدوبی بندباری رارواج وشاید هم به خاطر قانون طبیعت :هر کشوری که بخواهد زود توسعه بیابد خیلی از ارزشها از بین می روند وانهای که ظرفیت توسعه انسانی واجتماعی در این راه را ندارند خود وجامعه وخانواده هارا با خود به پایین می کشانند وبنیان خانواده راسست می کنند.وبعضی موقع از خودم سئوال می پرسم این نسل های جدید چه پسرها وچه دختر خانمها که به اصول اصلی خانواده که پاکی وصداقت است پایبند نیستند.چطور می توانند جلوی استکبار به ایستند.وحقیقتا وقتی مادر نسل جدید ایرانی را می بینم که پسری در دست ایشان میباشد ولی حجاب اسلامی که نه بلکه حجاب ایرانی کهن را هم ندارد غبطه می خورم و با خود می گویم کاش مادران نسلهای جدید بدانند که فرزندان اینها هستند که اگر غیرتدار وناموس پرست باشند می توانند کشور خود را خود نگهداری کنند ودر غیراین صورت………….

    • فرهنگی گفت:

      دوست عزیز تنبیه فیزیکی دقیقا برعکسه جواب معکوس میده

      فقط با فرهنگ سازی و آموزش میتونیم کنترل کنیم

  7. شهروند گفت:

    به نظرمن ربطی به ماهواره و خطوط تلفن نداره، آموزش و پرورش ما در دوره های ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان حتی کوچکترین حرف وصحبتی درمورد ارتباطها و نیازها به جنس مخالف رو تعریف نکرده بعد جوونای ما بعداز این مرحله و رسیدن به جوانی یعنی دقیقا وقتی که باید وارد حرفه و انتخاب شغل بشن متاسفانه تمام حواسشون معطوف میشه به ارتباطهای با جنس مخالف و این آمار هم نتایجش. باید بپذیریم که انسان به جنس مخالف نیازداره و این نیاز و ارتباط رو با فرهنگ سازی درجامعه چارچوب دارش بکنیم .

  8. آنا گفت:

    به نظرمن مشکلات و سن ازدواج در جامعه بشدت بالا رفته که بنوع خود عدم توانایی فرد در تشکیل خانواده میباشد و از سویی ازدواج در سنین بالا و کم حوصله گی و انگیزش در این سنین خود بخود بین زوجین مشکلات …و تبعات طلاق رو فراهم میکنه .هر چند متاسفانه دختر و پسر در جامعه از سنین کوچکی بر همه مسایل جنسی اطلاع کامل دارن .و از طرفی پدر و مادر غافل از هوشیاری فرزندان که در کنار انها میباشند به ارتباط خود ادامه میدهند .و که این رغبت و انگیزش از کوچکی همراه فرزند رشد خواهد کرد که نهایت از جایی منشا فساد و ارتباط با غیر همجنس خود خواهد شد.

  9. شالیکار گفت:

    اگه در مورد مسائل جنسی حرفی به میان بیاد میگن بچه ها یادشون نبود تحریک شدند اگه صحبت نشه میگن چرا آموزش نمیهند ولی خودم شاهدبودم که یه خانواده لر شرمش میاد از این جور مسائل در حضور فرزندش مطرح بشه

  10. فرهنگی گفت:

    مشکل ازبیکاری وفراموش شدن راه حل منطقی وشرعی این خواسته طبیعی وفطری آنها است ..آمورش وپرورش وسختگیری بیش ازحد نمی توانند مشکل راحل کنند باید شرایط اشتغال وازدواج جوانان در جامعه فراهم شود

دیدگاه شما