پنجشنبه 8 تیر 1396 - 20:14

پایان دولت باطل داعش اعلام شد

نخست وزیر عراق بعد از ظهر پنجشنبه در بیانیه ای، وعده داد که نیروهای عراقی، داعشی ها را تا قتل یا دستگیری آنان تعقیب خواهد کرد و بازگشت مسجد النوری و مناره الحدباء را به دامن عراق، به منزله پایان دولت باطل داعش توصیف کرد.

به گزارش بویر نیوز، برغم اعلام آزادی مسجد النوری و مناره الحدباء طی ساعات گذشته و اولین اظهارات نخست وزیر عراق در این خصوص، اما هنوز بطور رسمی آزادی کامل موصل اعلام نشده است.
العبادی در اظهاراتی که رسانه های عراقی بخش کمی از آن را بصورت فوری منتشر کرده اند، گفته است، بازگشت مسجد النوری و مناره الحدباء به منزله پایان دولت باطل داعش است و تعقیب تروریست های داعشی را تا قتل یا دستگیری آخرین نفر آنان ادامه خواهیم داد.
تلویزیون دولتی عراق نیز با قطع برنامه های عادی خود و پخش سرودهای حماسی و میهنی به استقبال خبر اعلام آزادی موصل رفته است، با اینحال رسانه های عراقی همچنان در انتظار صدور بیانیه رسمی در خصوص آزادی این شهر بعد از هزار و 114 روز هستند.
به گزارش ایرنا، پس از 12 روز نبردهای سنگین و خانه به خانه در منطقه موصل قدیم میان نیروهای عراقی با گروه تروریستی داعش، عراقی ها سرانجام بامداد پنجشنبه به مسجد النوری ، محلی که ابوبکر البغدادی در ژوئن 2014 در همین مسجد اعلام خلافت کرده بود و نیز مناره تاریخی الحدباء رسیدند؛ دو بنایی که هفته گذشته توسط گروه تروریستی داعش بطور کامل منهدم شد.
تلویزیون دولتی عراق(العراقیه) ازساعاتی پیش برنامه های عادی خود را قطع کرده است، و با قلم درشت در یک سوم زیرین صفحه خود خبر آزادی مسجد النوری و مناره الحدباء را با عنوان درشتر ‘سقوط دولت خرافه’ اعلام کرده است.
نیروهای عراقی از سه محور غربی، جنوبی و شمالی، از یکشنبه 12 روز پیش، به داخل منطقه موصل قدیم که بافتی فرسوده و کوچه های تنگ و باریک دارد، نفوذ کردند.
نبردها بویژه در مناطق باب الجدید، باب البیض، باب الطوب ، در محور جنوبی از شدت بیشتری برخوردار بود و طرفین با سلاح سبک و نارنجک های دستی یکدیگر را هدف قرار دادند.
آزادی موصل قدیم در بخش غربی شهر موصل و در ساحل راست دجله ، به منزله پایان عملیات آزاد سازی شهر موصل است که بخش شرقی آن پیشتر آزاد شده بود و اکنون بسیاری از ساکنان این شهر به خانه های خود بازگشته اند.
گروه تروریستی داعش دهم ژوئن 2014 در یک یورش برق آسا که بطور مشکوکی سازماندهی شده بود، شهر موصل را به کنترل خود در آورد وچند روز بعد ابوبکر البغدادی در مسجد النوری در بخش غربی این شهر اعلام خلافت کرد و دولت به اصطلاح اسلامی خود را تشکیل داد.
به دنبال آن علاوه بر سایر مناطق استان نینوا، بخش های وسیعی از 6 استان دیگر عراق نیز پی در پی سقوط کرد و گروه تروریستی داعش تا دروازه های بغداد نیز رسید که با فتوای جهاد کفایی آیت الله سید علی سیستانی و بسیج عراقی و نیز کمک های ارسالی ایران، توطئه فروپاشی عراق ناکام ماند./ ایرنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=240380
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما