پنجشنبه 8 تیر 1396 - 0:45

برکناری چند قاضی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس‌کل‌ دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: قاتلین ظرف 4 ماه در کهگیلویه و بویراحمد اعدام می‌شوند.

به گزارش بویرنیوز،  حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی پیش از ظهر امروز در آیین بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر در مسجد صاحب‌الزمان عج شهر یاسوج که با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی و مسوولان اجرایی و قضایی برگزار شد با تسلیت این روز به مردم استان و همچنین با تبریک هفته قوه قضاییه و همچنین با یادی از شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی معمار دستگاه قضایی در کشور به ویژگی‌های حاکم دینی اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم مصداق بارز حاکم دینی است.

رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هرگونه ناراحتی مردم حاکم دینی را ناراحت می‌کند و برای او سخت ناراحت کننده است که در جامعه اسلامی کسی مشکل داشته باشد.

وی گفت: همه وجود خود را برای ارتقای سطح انسانیت مایه می‌گذارد و جماعت خلق‌الله را به سمت انسانیت سوق می‌دهد و به نهایت با مردم مهربان است.
مزارعی در ادامه اظهارات خود با مقایسه حاکمیت دینی امروز و دلسوزی رهبری معظم انقلاب تصریح کرد ایشان رسالت و تکلیف خود را انجام داده و وجود خود را معطوف سعادت مردم کرده است.

این مسوول ارشد قضایی در ادامه گفت: امروز همه دنیای کفر در مقابل جهان اسلام و ام‌القرای آن قرار گرفته اما رهبری حکیم و هوشمند کشتی جماعت مسلمین را در برابر توفان کفر هدایت می‌کند.

وی با بیان این که همه به این نتیجه رسیده‌اند که با نظام جمهوری اسلامی از سر زور نمی‌توانند وارد شوند تصریح کرد: همه این‌ها به واسطه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است.
رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان برخی از صفات حاکم اسلامی افزود: حاکم اسلامی هیچ گاه وارد افراط و تفریط نمی‌شوند.

وی به تلاش جهادی دستگاه قضایی در این استان اشاره کرد و گفت: سالم بودن و سالم سازی دستگاه قضایی و سلامت آن بیش از هر چیز در دستور کار ما قرار دارد.

مزارعی گفت: در دو سال گذشته نظارت دقیقی بر مجموعه داشته‌ایم تا اجازه ندهیم افرادی این دستگاه را به انحراف بکشند و تعداد اندکی از قضات و همکارانی که این گونه افکاری داشتند از مجموعه منفک شدند و برخی که فعل ارتکابی آن‌ها محرز بود محاکمه شدند‌.

وی به نظارت‌های فشرده اشاره کرد و گفت: تعدادی قریب به ۸ تا ۱۰ نفر که صلاحیت نداشتند از این دستگاه منفک کردیم تا خدشه‌ای به چهره این دستگاه وارد نشود.

مزارعی به حوزه امنیت در استان اشاره کرد و گفت: به جرات می‌گویم که استان ما از نظر امنیت در رتبه اول کشور قرار دارد و دیدیم که انتخابات‌ها با آرامش برگزار شد.

وی با بیان این که برخی تخلفات انتخاباتی را داریم که در حال پی‌گیری است افزود: تعدادی از مسوولان پرونده انتخاباتی دارند که در چارچوب قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

این مسوول با بیان این که افتخار داریم که پرونده جرایم خشن مثل قتل را در بازه زمانی کمتر از دو ماه مورد بررسی قرار می‌دهیم گفت: این کار فوق‌العاده‌ای است که باید از دادسراها و دادستان مرکز استان قدردانی کنیم.
مزارعی با اشاره به این که در دو ماه پرونده‌ها را در استان جمع می‌کنیم افزود: پرونده‌های این چنینی را با دست به تهران می‌برم و تشریح می‌کنم تا حکم آن‌ها هر چه زودتر اعلام و اجرا شود.

این مسوول با بیان این که در کمتر از چهار ماه پرونده قتل را با اجرای حکم به سرانجام می‌رسانیم تصریح کرد: باید اقتدار دستگاه قضایی را همواره حفظ کنیم.

وی به حوزه عمرانی اشاره کرد و گفت: قریب به ۲۰ هزار متر مربع فضا را در استان در طول یک سال گذشته به سرانجام رساندیم که یکی از آن‌ها مربوط به دادسرای مرکز استان با ۸ هزار و ۳۰۰ متر مربع است.

این مسوول به برخی دیگر از اقدامات دستگاه قضایی در استان اشاره کرد و گفت: الکترونیکی کردن فعالیت‌ها و پرونده‌ها از مهم‌ترین اقدامات است و همچنین در حوزه فرهنگی هم برنامه‌های گسترده‌ای در استان داریم و برای مجموعه خود این برنامه‌ها را اجرا می‌کنیم./فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=240341
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سید گفت:

    خدا نگهدارتون باشه ، نذارید مردم به سبستم قضایی بد‌گمان بشن، احسنت، لطفا با وکلای متخلف هم برخورد کنید که به مردم وعده میدهند با فلان قاضی دوستن و….
    از خطای مسئولین استانی چشم پوشی نشود ، قیامت را در نظر بگیرید ، نذارید مردم به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بخاطر تخلف عده ایی بدگمان بشن، خدا خیرتان دهد

  2. حقگو گفت:

    احسن و درود بر شما خسته نباشید مردم وقتی حقشان ضایع می شود با هزار امید به سوی دستگاه قضا می آیند اگر قاضی نا عادلانه قضاوت کند به کجا باید بروند

  3. ناشناس گفت:

    ای خدا پدر و مادرتو بیامرزه

  4. گچساران گفت:

    درود بر اقتدار از ئیس دادگستری خواهشمندیم که احکام ویلاهای دشتگز گچساران را اجرا کنند هفته قوه قضایه مبارک

  5. فرهنگی گفت:

    واقعا حاجی آقا خسته نباشی.ما ممنون شما هستیم.
    خداوند به شما توفیق دهد و پدر و مادر بزرگوارتان را بیامرزد.
    با آمدن حضرتعالی به این استان امنیت خوبی در طول این دو سال حاکم شده .
    بسیار سپاسگزاریم

دیدگاه شما